Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-07, 10:37
  #7717
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Ja det var ju gen1 man lirade på gameboy sen var det inte lika intressant med gen 2, jag har ingen relation till pokemons i gen2... sen har jag hört det finns typ.. 7!? generationer, galet och onödigt, hoppas det inte kommer fler än gen2.

Dessutom ser ju många gen2 pokemons så dåligt ut.. jämfört poliwrath med politoad te.x... ser så fjantiga ut


Men det är ju ingen allmän sanning såklart. Beroende på hur gammal man är och när man började spela så har man olika favorit generationer. Själv har jag aldrig spelat Pokémon utan lär mig nu och tycker det är kul att spelet har så stor utvecklingspotential med flera generationer. Har två söner som spelat spelen, haft korten och tittat på serien. Grabben på 13 kan ALLA utvecklingar, attacker, typer på ALLA generationer och han är inte ens autistisk😂. Jäklar vad mycket kunskap han har haft sedan han var typ 8 som inte jag fattar förrän nu... Meningslös kunskap kanske men nu blir han en uppslagsbok för andra Pokémon fans. Generation VII var väl den som kon nu i november med releasen av Sun and Moon om jag förstått det rätt.
Citera
2016-12-07, 10:39
  #7718
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klittermaja
Nirvana, har du tuggat så mycket benso att du stavar som en 4-åring eller är du faktiskt en 4-åring? Gissar jag ett år fel? Eller vad är grejen?

Sluta diskutera Gen 2. Ingenting har sagts om Gen 2, det är enbart era fjantiga spekulationer. Tror ni på allvar dom släpper Gen 2 efter ett par månader från release när dom först nu, månader efter release, omarbetar spårningen av Pokémon? Tänk om bebisbarn. Ni är ju fan som Leif GW Persson på en psykologilektion. Helt ute och cyklar..

spelet behöver mera innehåll och detta vet niantic om, dom vill inte tappa spelare, ryktet säger det ska släppas imorgon 100 nya pokemons och speciellt nu när det är vinter och kallt i detta land så behövs det verkligen något nytt. Snarare du som är ute och cyklar..
Citera
2016-12-07, 10:53
  #7719
Medlem
Inte så säker på att det är så smart att släppa gen2 redan. Jag börjar smånärma mig full dex, knappt 20 kvar eller nåt. Släpper de 100 nya monster är det som om jag är tillbax på ruta 1 igen, och skulle jag börja närma mig mål igen så kommer det väl 100 nya osv..
Citera
2016-12-07, 11:12
  #7720
Medlem
Mackan1992s avatar
Jag har inget emot Gen2 eller att det kommer ut snart. Har väldigt mycket minnen från den generationen och jag spelar i princip inte längre eftersom det inte finns något att göra. Helt innehållslöst.

Så för mig får gen2 gärna komma i morgon


Meganium <3
__________________
Senast redigerad av Mackan1992 2016-12-07 kl. 11:15.
Citera
2016-12-07, 11:42
  #7721
Medlem
Petruccianis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndlessLove
Känns som många har någon enstaka kvar man jag tycker också man kan vänta... BARA fitt chansey kvar... döda mig vad lack jag blir...

Citat:
Ursprungligen postat av Mackan1992
Trodde att jag var "ensam" om att bara ha Chansey kvar men det verkar ju vara en del.

Vi får väl bilda klubb; "vi som letar efter fitt-Chansey"


Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Man kan ju drömma Har bara Chansey och Snorlax kvar att hitta och jag har fått 4-5st av alla andra Pokemon som gå att få i 10km ägg men 0 av dessa två.

Du kan också få vara med som sekreterare...
Citera
2016-12-07, 12:09
  #7722
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
spelet behöver mera innehåll och detta vet niantic om, dom vill inte tappa spelare, ryktet säger det ska släppas imorgon 100 nya pokemons och speciellt nu när det är vinter och kallt i detta land så behövs det verkligen något nytt. Snarare du som är ute och cyklar..
Har du för vana att mata troll?
Citera
2016-12-07, 12:20
  #7723
Medlem
[quote=Petrucciani|59235568]Vi får väl bilda klubb; "vi som letar efter fitt-Chansey"

Haha jag är på! Ett 10km ägg på g nu...men det blir väl en jynx eller något skit. Fick till slut onyx i ett 10 sen ägget efter fick jag hen igen. Da fuck!😑
Citera
2016-12-07, 12:28
  #7724
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
spelet behöver mera innehåll och detta vet niantic om, dom vill inte tappa spelare, ryktet säger det ska släppas imorgon 100 nya pokemons och speciellt nu när det är vinter och kallt i detta land så behövs det verkligen något nytt. Snarare du som är ute och cyklar..

Varför skulle de släppa andra generation innan alla pokémons från den första generation är ute?

Om de skulle släppa den andra generationens pokémon, tror du inte att de skulle skapa en hype kring det?
Citera
2016-12-07, 12:55
  #7725
Medlem
Stjerna7s avatar
Har inte varit med det senaste mer än det som stått här. Hur vet vi att något händer imorgon?

Håller med om att det känns jäkligt skumt att släppa gen 2 innan alla gen 1 pokemons blivit tillgängliga.
Citera
2016-12-07, 13:06
  #7726
Medlem
vadsadusadus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stjerna7
Har inte varit med det senaste mer än det som stått här. Hur vet vi att något händer imorgon?

Håller med om att det känns jäkligt skumt att släppa gen 2 innan alla gen 1 pokemons blivit tillgängliga.

https://gosverige.se/ny-lacka-talar-...a-8e-december/
Citera
2016-12-07, 13:07
  #7727
Medlem
vadsadusadus avatar
https://gosverige.se/ny-lacka-talar-...a-8e-december/
"Världen kommer expandera med nya Pokémon (The world is about to expand with new Pokémon"
Citera
2016-12-07, 15:55
  #7728
Medlem
Klittermajas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
spelet behöver mera innehåll och detta vet niantic om, dom vill inte tappa spelare, ryktet säger det ska släppas imorgon 100 nya pokemons och speciellt nu när det är vinter och kallt i detta land så behövs det verkligen något nytt. Snarare du som är ute och cyklar..

Du tror på allvar att Niantic endast ser till Sveriges behov - och att de ens tänker på att vi har det kallt? Mannen, du är fan den mest dummaste människan som har använt ett tangentbord. Gör alla en tjänst och avlägsna hjärncellerna i din papperskorg till skalle.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback