Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-06, 07:59
  #7693
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janssonkarl
Hej!

Kan min polare som bor i USA logga in och fånga tarous åt mig utan följder?

Med vänlig hälsning, JK

Risken finns att du blir banad. Då man inte får spela åt andra.
Hur stor den risken är vet jag inte.
Citera
2016-12-06, 14:28
  #7694
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petrucciani
Aha, hade visst missat helt att man får stardust av ägg

Nåja... hittade Lickitung mha nya nearby idag så även om det är sunkigt så kom det ju till användning iaf bara lilla Chansey kvar till komplett Pokedex.... hittade ett 10k-ägg idag, is this it?

Man kan ju drömma Har bara Chansey och Snorlax kvar att hitta och jag har fått 4-5st av alla andra Pokemon som gå att få i 10km ägg men 0 av dessa två. Känns ju som om det är lägre än 1% chans att få någon av dessa, men det kanske bara är jag som har otur?
Citera
2016-12-06, 14:59
  #7695
Medlem
Bobs1910s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikBerggren
Min Dragonite ligger på en CP på 3138, är det någon som har högre? Googlade runt och de flesta verkar ligga på 2900-3000 cp. Men någon här har säkerligen en högre?

Innan jag slutade med spelet hade jag två av mina Dragonites som låg på över 3200cp. Det var ju ett tag sedan nu.

Citat:
Ursprungligen postat av schwimmente
Gym uppdaterade, som det var från början, nu lär ju bobs bli glad.

Jaså? Det lät kanske för bra för att vara sant Enligt nedanstående kommentar verkar så inte vara fallet =/

Citat:
Ursprungligen postat av Pirre77
Jo, att riva ett level 10-gym tog över timme även om man var tre samarbetande spelare, betydligt längre om du var ensam. Nu går det ju på mindre än halva den tiden även om du är ensam. Att power-up upp ett gym tar ju heller inte lika lång tid nu, ungefär 3-4 attacker att levla upp gymet så du själv kan lägga in.

Det jag undrade var om dessa senaste ändringar nu ändrats igen? Har inte haft igång appen sedan lunch...
Citera
2016-12-06, 15:04
  #7696
Medlem
hortaxis avatar
Något stort utannonserat på torsdag. Lutar åt att det blir Gen2
Citera
2016-12-06, 16:33
  #7697
Medlem
Petruccianis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Man kan ju drömma Har bara Chansey och Snorlax kvar att hitta och jag har fått 4-5st av alla andra Pokemon som gå att få i 10km ägg men 0 av dessa två. Känns ju som om det är lägre än 1% chans att få någon av dessa, men det kanske bara är jag som har otur?

Det är vad man tolkar det som

Har hatchat två Snorlax och fem Lapras från 10k.... uppenbarligen ingen Chansey, min akilleshäl... så surt när man såg honom på sightings för nån månad sen men inte "orkade" hitta honom eftersom jag hade andra, större monster att dex'a först. Inte trodde jag han var så extremt rare... för mig iaf. Var satan skulle man hitta Chansey in the wild liksom? en fluke encounter är ju knappast rimligt så får bli att försöka med äggen så långt det går helt enkelt.

Sen släpps ju kanske gen 2 på torsdag och då får man annat att tänka på vad gäller spelet iaf
Citera
2016-12-06, 16:37
  #7698
Medlem
Petruccianis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobs1910
Innan jag slutade med spelet hade jag två av mina Dragonites som låg på över 3200cp. Det var ju ett tag sedan nu.



Jaså? Det lät kanske för bra för att vara sant Enligt nedanstående kommentar verkar så inte vara fallet =/


De ändrade tillbaks prestige-formulan så det är lika "lätt" att prestiga upp ett gym som det var innan, många höglevlade gym. Däremot har de inte gjort något med attack-formulan så att riva ner ett gym är fortfarande lika lätt som det har varit senaste tiden.

Föredrar ju att det är såhär iaf om man jämför med alternativet att attack blev som innan och prestige-ökning fortsatte vara så sjukt svårt. Nu kan man ta upp ett gym till hög lvl igen, större risk att nån tar ner det såklart men det går. Attackformulan är fortfarande för gynnsam såklart, originalet var bäst, men det lär vi aldrig få tillbaka då Niantic såklart tjänar på att gym byter ägare rätt frekvent och att det inte bildas "lvl 10 gym som blir o-nedtagbara" p.ga. maniskt försvarande... satt ju över tre veckor i 5-6 lvl10 gym mitt i stan och cashade in under den "goda tiden".
Citera
2016-12-06, 17:07
  #7699
Medlem
Pirre77s avatar
Rätt kul att se hur den nya "Nearby"-funktionen fungerar i praktiken när det dyker upp något som ALLA verkligen vill ha. Såg runt tio bilar som kröp fram/letade parkeringsplats och en hel drös med människor i alla möjliga åldrar samlas när det visade sig att en Dragonite uppenbarat sig runt pokestopet. Och detta var bara under min korta lilla sesjour vid det aktuella stopet
Citera
2016-12-06, 18:16
  #7700
Medlem
Maidenmartins avatar
Gen 2 verkar komma på torsdag, nån som vet huruvida gen 1 kommer vara kvar efter att 2an släppts eller försvinner den? Om den bli kvar lär det bli ett helvete att hålla koll på alla ägg och sådant. Någon som vet?
Citera
2016-12-06, 18:18
  #7701
Medlem
Jag hoppas verkligen inte gen1 försvinner, har fortfarande 10 pokémon kvar att plocka
Citera
2016-12-06, 18:21
  #7702
Medlem
Maidenmartins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ed1
Jag hoppas verkligen inte gen1 försvinner, har fortfarande 10 pokémon kvar att plocka

Jag har 20 kvar och vill ju såklart få ett fullt pokedex. Har inget intresse av att fånga gen 2 och har aldrig haft, bryr mig bara om gen 1. Hoppas givetvis inte heller på det, spelet lär tappa MÅNGA spelare då
Citera
2016-12-06, 18:33
  #7703
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maidenmartin
Jag har 20 kvar och vill ju såklart få ett fullt pokedex. Har inget intresse av att fånga gen 2 och har aldrig haft, bryr mig bara om gen 1. Hoppas givetvis inte heller på det, spelet lär tappa MÅNGA spelare då

Självklart försvinner inte gen 1..
Citera
2016-12-06, 18:38
  #7704
Medlem
Fan, ser inte fram emot gen 2. Vill bara fyll gen 1-dexen, och det kommer bli svårare när gen 2-pokemon kommer spawna över allt och ta plats i ägg
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback