2016-09-29, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Finns det nån som inte använder nån nu för tiden? Är ju dessutom den enda riktiga försäkringen för att slippa missa en rare som dyker upp på sightings, då är det bara att scanna av området du är i och gå till den direkt istället för att riskera missa den.
Jag har aldrig kört med någon, och ja jag har missat en snorlax på nearby som jag inte fick upp.
Citera
2016-09-29, 18:36
Medlem
irrljuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajssmulan
Jag har aldrig kört med någon, och ja jag har missat en snorlax på nearby som jag inte fick upp.
Inte jag heller eller de i min närhet, och jag har inte missat så mycket, det är ju faktisk bara ett spel och inget livsavgörande om jag missar en pokemon.
Citera
2016-09-29, 18:39
Medlem
Brain Damages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
De fixade ju den buggen senaste updaten, har aldrig haft problem med skifte från wi-fi-mobildata efter det.
Fick den buggen i dag då jag glömde stänga av. Har senaste version för android.
Citera
2016-09-29, 19:48
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sassafras
Funkar om man kör via VPN, om du använder en sådan. Bl a Opera har ju en sån gratis-app (jag använder själv en dedikerad VPN-tjänst så kan inte garantera att Opera funkar).
Fungerade bra, tack!
Citera
2016-09-29, 20:09
Medlem
janssonkarls avatar
Nyss var pulsen hög,

Snorlax close, första jag ser ???, får han på första bollen. Han är sämst tänker jag, han får 2118 cp min tidigare högsta pokemon är 2035 och sedan så ser jag Body slam 40. och blir sedan den ledsnaste pokemon tränaren.

MVH JK
Citera
2016-09-29, 22:01
Medlem
TheBITs avatar
Bara jag som märkt av att det är mycket svårare att få ägg nuförtiden? Förut hade man alltid fullt, nu kan man gå förbi 30+ stops och få typ 1 ägg fast man nästan har tomt
Citera
2016-09-29, 22:10
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBIT
Bara jag som märkt av att det är mycket svårare att få ägg nuförtiden? Förut hade man alltid fullt, nu kan man gå förbi 30+ stops och få typ 1 ägg fast man nästan har tomt

Stämmer nog, förr fick man ägg vid varje stop känns det som.
Citera
2016-09-29, 22:28
Det blir tydligen random spawns till pokémon man kunde hitta vid samma plats förut, så kallad nest. Vad tycker och tror ni om detta? Läste någon nyhet om det precis. Har ni varit med om det ännu?
Citera
2016-09-29, 22:30
Medlem
DropoutBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ed1
Det blir tydligen random spawns till pokémon man kunde hitta vid samma plats förut, så kallad nest. Vad tycker och tror ni om detta? Läste någon nyhet om det precis. Har ni varit med om det ännu?

En spawnplats som först var Onix, sen Krabby, nu Seel.
Citera
2016-09-29, 22:36
Citat:
Ursprungligen postat av DropoutBear
En spawnplats som först var Onix, sen Krabby, nu Seel.

Som jag förstod nyheten blir det inga tydliga spawn nests utan random. Så som man kunde hitta Bulbasaur i ett ställe innan så kommer den dyka upp vid olika ställen, istället för där.
Citera
2016-09-29, 23:28
Medlem
Brain Damages avatar
Allt detta snack om moves, man ska köra olika combos etc, etc. Men hur gör man rent fysiskt? Jag har försökt hitta instruktioner men det enda jag hittills fattat är att man kan ladda med snabba tryck och köra supervapnet med ett längre tryck när powerbaren är full. Supervapnet tycker jag går så där, inte alltid det verkar funka fast mätaren går i botten. Sen kan man ducka, det tycker jag också går så där...

Finns det någon tutorial med videos som visar de olika tryckningarna?
Citera
2016-09-29, 23:45
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain Damage
Allt detta snack om moves, man ska köra olika combos etc, etc. Men hur gör man rent fysiskt? Jag har försökt hitta instruktioner men det enda jag hittills fattat är att man kan ladda med snabba tryck och köra supervapnet med ett längre tryck när powerbaren är full. Supervapnet tycker jag går så där, inte alltid det verkar funka fast mätaren går i botten. Sen kan man ducka, det tycker jag också går så där...

Finns det någon tutorial med videos som visar de olika tryckningarna?
Mjo, dock har det ändrats lite i senaste uppdaten och jag har inte battlat sen dess:
https://www.youtube.com/watch?v=iYKFh9wQrow
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in