2016-09-05, 09:11
Medlem
Bobs1910s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POJKSCOUTEN
Och hur vet du att det är hans pappa? Reser själv till bl.a. Thailand och träffar unga pojkar (på minst 18 år, avskyr pedofili). Vi ser ut och vara far och son, i alla fall i PK-fierade ögon, men inte fan är vi det.

Du trollet, lägg ner. Bara lägg ner.
Citera
2016-09-05, 09:14
Medlem
Bobs1910s avatar
Har någon av er kört Bubble Strat på ett gym?

Jag testade det igår och det fungerar utmärkt men där finns ju ett problem, som är en direkt deal breaker, och det är - hur fasen får man in ytterligare en pokemon värd att försvara gymmet när man är klar?

Inte lönt att uppa ett gym till lvl 10 om det sedan endast finns en karp på 30cp i det
Citera
2016-09-05, 11:45
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobs1910

Jag testade det igår och det fungerar utmärkt men där finns ju ett problem, som är en direkt deal breaker, och det är - hur fasen får man in ytterligare en pokemon värd att försvara gymmet när man är klar?

Inte lönt att uppa ett gym till lvl 10 om det sedan endast finns en karp på 30cp i det
Vad är detta?
Citera
2016-09-05, 11:46
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Vad är detta?
https://pokemongo.gamepress.gg/bubblestrat

Går helt enkelt ut på att du lägger in en Horsea, Krabby, eller Poliwag med Bubbly som move kan du levla upp gymmet svinfort med en level 1/10 CP Diglett med rätt moveset.
Citera
2016-09-05, 12:13
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
https://pokemongo.gamepress.gg/bubblestrat

Går helt enkelt ut på att du lägger in en Horsea, Krabby, eller Poliwag med Bubbly som move kan du levla upp gymmet svinfort med en level 1/10 CP Diglett med rätt moveset.
Funkar det bara med en CP10 Diglett, det var väldigt specifikt det... seen 4 caught 4 men alla har högt CP
Citera
2016-09-05, 12:22
Medlem
Citat:
Funkar det bara med en CP10 Diglett, det var väldigt specifikt det... seen 4 caught 4 men alla har högt CP
Räcker med att du har en svagare som är effektiv mot den du stoppar in.
Har inte provat själv men bör såklart funka med andra konstellationer
Citera
2016-09-05, 12:48
Medlem
Bobs1910s avatar
Citat:

Fungerar utmärkt.

Själv brukar jag slänga in en ~20cp Magikarp som sedan enkelt slås ut av en 10cp Magnemite. Det trista är ju att man inte kan göra detta själv utan behöver en Wingman som sedan kan stoppa in sin starkaste defender. Om man inte litar på att förbipasserande lagmedlemmar stoppar in ett vettig monster som den första defendern då alltså...

Trist att man inte själv kan lägga in fler än ett monster eller iaf byta ut den karpen man slängde in från början.
Citera
2016-09-05, 14:50
Medlem
Finns det nån bra & fungerande pokémon radar till android telefoner??
Finns ju hemsidor men jobbigt genom mobilen 👎
Citera
2016-09-05, 15:23
Medlem
EsoxLucius81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tajttajt
Finns det nån bra & fungerande pokémon radar till android telefoner??
Finns ju hemsidor men jobbigt genom mobilen 👎

Har du hittat någon sida som funkar på pc?
Citera
2016-09-05, 16:26
Medlem
Drinis avatar
Citat:

Har inte rätt pokemon för det än. Men fattar inte vad du menar ? Du levlar upp gymmet en nivå, stoppar in din pokemon och går till nästa?
Citera
2016-09-05, 16:39
Medlem
irkens avatar
Citat:
Fungerar utmärkt.

Själv brukar jag slänga in en ~20cp Magikarp som sedan enkelt slås ut av en 10cp Magnemite. Det trista är ju att man inte kan göra detta själv utan behöver en Wingman som sedan kan stoppa in sin starkaste defender. Om man inte litar på att förbipasserande lagmedlemmar stoppar in ett vettig monster som den första defendern då alltså...

Trist att man inte själv kan lägga in fler än ett monster eller iaf byta ut den karpen man slängde in från början.
Jo, jag tycker att man åtminstonde ska kunna byta Pokemon som defendar, typ om jag lägger in min Vap och sen kommer det fem till och lägger in Vap's så är ju min ganska onödig, bättre å kunna byta till en annan då.

Däremot att lägga in flera Pokemons kan bli ganska dumt imo, då hög-levlade kan lägga in ett flertal Pokemons med hög CP som gör det svårare för andra att ta gymmet, men det är ju va jag tycker.
Citera
2016-09-05, 16:44
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Jo, jag tycker att man åtminstonde ska kunna byta Pokemon som defendar, typ om jag lägger in min Vap och sen kommer det fem till och lägger in Vap's så är ju min ganska onödig, bättre å kunna byta till en annan då.

Däremot att lägga in flera Pokemons kan bli ganska dumt imo, då hög-levlade kan lägga in ett flertal Pokemons med hög CP som gör det svårare för andra att ta gymmet, men det är ju va jag tycker.
Har aldrig behövt göra detta men: Ponera att det är ett level 7-8 nåt där alla pokemons minst är 2000 i CP, visst kan man ändå ta ner ett sånt gym med ganska låg level och dåliga pokemons? Visst det kommer ta massa tid och behöver massa revives och potions, men man kan ju ta typ 6st ~800cp och ta ut den första, då går väl gymmet ner 1 level pga prestige förlust? sen gör man samma med andra, tredje och fjärde etc tills det blir nollat....? Eller gör ingen detta för det kostar för mycket items samt tar för mycket tid?

För räcker väl att ta ner 1 pokemon för att prestigen ska gå ner så mycket att de tappar en försvarande pokemon? Jag har alltid kunnat ta ner varenda pokemon på raken iaf och då tappar de en försvarande, blir det samma sak om man bara tar ner första? eller om man bara tar ner första måste man göra detta flera gånger för att de ska tappa en?
Senast redigerad av NirvanA 2016-09-05 kl. 16:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in