2016-07-21, 23:42
Medlem
Är pikachu ovanlig?
Citera
2016-07-21, 23:44
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knazbarnet
Fångade en hypno på ca 900. Lvl 16.

Nån som fångat charizard, blastoise eller venusar?
Har sett några charizard och blastoise placerade i gym... De måste fångad dom vilda antar jag för inte en chans att man evolvar upp från en charmander eller squirtle, finns för få.
Citera
2016-07-21, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Mew och Mewtwo kanske man kan förstå men de tre fåglarna, orsak till det? Känns random

Fåglarna är ju också sjukt bra. De är "speciella" pokemon, minns du inte på de gamla gameboy-spelen att det var speciella mission att möta och fånga dem?
Citera
2016-07-21, 23:46
Medlem
Citat:
Har sett några charizard och blastoise placerade i gym... De måste fångad dom vilda antar jag för inte en chans att man evolvar upp från en charmander eller squirtle, finns för få.

Är det verkligen så otänkbart? Kanske haft tur med äggen. Hur många candy behöver man för att evolva Ivysaur mm?
Citera
2016-07-21, 23:47
Medlem
Grottgretas avatar
Ett litet tips är ju att fånga pokemons i kanske 2 dagar eller så, alla möjliga alltså, sen gå igenom och se hur många godisar man har, hur många man kan evolva osv. Sen drar man ett lucky egg och kör ett jävla race! Gick nyss från 18-20 på en kvart kanske.

Möjligt att någon annan nämnt samma sak men orkar inte läsa över 100 sidor.
Citera
2016-07-21, 23:49
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Är det verkligen så otänkbart? Kanske haft tur med äggen. Hur många candy behöver man för att evolva Ivysaur mm?
25 till 2an, 100 från 2an till 3an. Alltså behöver man fånga först 8-9st bulbarsaur och evolva, sen 33-34st till för att evolva till slutversion
Citera
2016-07-21, 23:51
Medlem
Hwals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeL431
Vad ligger era starkaste wild-catches på? Har väl fångat ett par strax över CP 600 men tycker det är sällan. Kan man hitta typ CP 1000 vilda pokemon? Snackar inte om ägg eller hur ni power'at upp dem själva.

Är level 18 för övrigt, hittat 600'ish sedan level 14-15 kanske, men fortfarande lika sällan.

Tog en Slowbro på 930-nånting, det är min bästa. Hittade en Golbat idag på 968, men han drog iväg tyvärr
Citera
2016-07-21, 23:52
Medlem
Hwals avatar
Citat:

Jag fångade 8 Squirtles idag, gäller bara att veta var de finns, så absolut ingen omöjlighet att evolva dem själv.
Citera
2016-07-21, 23:53
Bannlyst
Finns det någon pokemon go karta där man kan se var speciella pokemons brukar spawna?
Citera
2016-07-21, 23:55
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hwal
Jag fångade 8 Squirtles idag, gäller bara att veta var de finns, så absolut ingen omöjlighet att evolva dem själv.
Behöver man långt avsides? Jag brukar oftast köra långsamt på vägar eller gå på trottoarer när jag fångar... har hört det bara är skit mitt ute i skogen ändå... eller måste man bort från väg/trottoar ändå? Hittade du dom nära vatten eller random?

Sen vill jag tro att det är rätt "orättvist" när det är mycket bättre pokemons i storstäder och bäst verkar vara NYC där Gyrados, Dragonite, Aerodactyl dyker upp titt som tätt.

De Pokemons jag allra helst vill ha är Gengar och Alakazam, mina favoriter från way back.
Senast redigerad av NirvanA 2016-07-21 kl. 23:58.
Citera
2016-07-21, 23:58
Medlem
confused...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArischMann
anställda på telia som var ansvariga för tävlingen & inte gjorde hans ide till verklighet då lär ju bli strypta av nån chef just nu.

Nej, det finns redan spel liknande detta ute. En 100% identisk idé sett till gameplay hade aldrig slagit igenom på detta sättet utan ett stort varumärke som pokemon.

Hade telia gjort denna idé med ett mindre känt varumärke eller ett totalt nytt hade inte många brytt sig.
Citera
2016-07-22, 00:01
Medlem
Hwals avatar
Citat:
Behöver man långt avsides? Jag brukar oftast köra långsamt på vägar eller gå på trottoarer när jag fångar... har hört det bara är skit mitt ute i skogen ändå... eller måste man bort från väg/trottoar ändå? Hittade du dom nära vatten eller random?

Sen vill jag tro att det är rätt "orättvist" när det är mycket bättre pokemons i storstäder och bäst verkar vara NYC där Gyrados, Dragonite, Aerodactyl dyker upp titt som tätt.

De Pokemons jag allra helst vill ha är Gengar och Alakazam, mina favoriter från way back.

Jag kör inte bil, jag bor i en storstad och de finns i den största parken här..Så kanske där problemet ligger :/ En älv som rinner genom parken men hittar de i gräs också en bit från älven, så svårt att sia om. Många "tränare" i den parken också, så det hjälper väl en hel del med spawningen. Håller med om att det är orättvist, jag har tur som bor mitt i stan helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in