2016-07-22, 03:30
Medlem
FlushFlushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
Finns det någon pokemon go karta där man kan se var speciella pokemons brukar spawna?

https://pokevision.com/

In där och leta var du vill, kan vara lite seg ibland men verkar stämma med det som är runt omkring mig.
Citera
2016-07-22, 05:00
Medlem
u_n_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArischMann
hur långt uppskattar du att du färdats under den veckan för att bli 19? du måste ju vara rippad till max!

Haha. Rippad är jag inte. Lite för mycket att ta av. Men hur långt jag gått vet jag ganska exakt då jag alltid sätter på. en tränings app när jag går. (Endomondo) Har nyligen gått ner ca 25 kilo genom att gå minst 5 km innan frukost så detta spelet passade mig väldigt bra för att få promenaderna att bli roligare. Dock har de blivit betydligt längre. Dock något mindre intensiva då man stannar upp hela tiden men det får gå.
Har i alla fall under de 8 dagar jag spelat upp mig till lvl 20 som jag är nu gått drygt 13 mil. Ca 1,5 mil om dagen.
Citera
2016-07-22, 06:55
Medlem
pokemontrainers avatar
Är level 22 nu, och det börjar gå segt att levla. Riktigt segt...

Dem måste verkligen göra något åt levelingen, för folk kommer seriöst att sluta senare isåfall.
Citera
2016-07-22, 06:56
Medlem
MettaFocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok
Vet flera som hittat Charizard och Dragonite här i min stad men dom är nog jävligt ovanliga, jag har aldrig sett någon. De som ännu inte finns i spelet är mew,mewtwo, de 3 fåglarna och Ditto.

Fast jag fångade en mew igår? Så den finns iallafall.
Citera
2016-07-22, 07:19
Medlem
pokemontrainers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MettaFock
Fast jag fångade en mew igår? Så den finns iallafall.

Sluta trolla, du är fett tråkig.
Citera
2016-07-22, 08:14
Medlem
cc_zeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezel
Pekar inte det här tipset på vad som är ett GRUNDLÄGGANDE FEL med spelet i dess nuvarande inkarnation?
När personen som frågar äntligen kommit upp till Level15+ så kommer tipset vara menlöst för nivån för 'hyfsade pokemon' kommer då ligga på Level 25+.
Och så fortsätter det och bara hardcorespelarna är kvar, casuals slutar spela då de inte kan göra någonting på något gym alls, och spelet dör inom 1,5år.

De 13 första levels kräver lika mycket exp totalt som level 21 till 22 kräver. Level 21 till 23 kräver lika mycket exp som lvl 15-20. Så det är nog inte så stor risk att folk stiger iväg alldeles för mycket tror jag.
Citera
2016-07-22, 10:02
Medlem
HilluPillus avatar
Någon som vet vad som bestämmer hur mycket CP en Pokémon går upp när man evolvar? Evolvade en 507 Eevee och den blev 1323!
Citera
2016-07-22, 10:09
Medlem
Inzaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HilluPillu
Någon som vet vad som bestämmer hur mycket CP en Pokémon går upp när man evolvar? Evolvade en 507 Eevee och den blev 1323!
http://pogotoolkit.com/
Citera
2016-07-22, 10:14
Medlem
BerraTraesks avatar
Fattar jag det rätt om ni är vuxna människor som är ute och letar efter några sorts leksaksfigurer?
Hur kan detta beteende förstås/förklaras? Ni får ursäkta, men det framstår som förryckt.
Citera
2016-07-22, 10:26
Medlem
HilluPillus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inzait
http://pogotoolkit.com/

Tackar! Känns inte helt korrekt men ger ju bra koll på vad dom ungefär kommer landa!
Citera
2016-07-22, 10:29
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pokemontrainer
Är level 22 nu, och det börjar gå segt att levla. Riktigt segt...

Dem måste verkligen göra något åt levelingen, för folk kommer seriöst att sluta senare isåfall.

gnäll inte det är först vid lvl 28+ som det är riktigt segt men jo med tiden måste man ju nästan för att lvla ha igång 9 ägg och sen lucky när dom kläcks men visst blir spelet en ändlös grind för vad jag förstår finns det ingen maxgräns på lvl.
Citera
2016-07-22, 10:30
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraTraesk
Fattar jag det rätt om ni är vuxna människor som är ute och letar efter några sorts leksaksfigurer?
Hur kan detta beteende förstås/förklaras? Ni får ursäkta, men det framstår som förryckt.

Du behöver inte förstå eller acceptera det. Gå vidare med ditt liv. Detta påverkar inte dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in