2016-07-22, 00:10
Medlem
JoeL431s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knazbarnet
Fångade en hypno på ca 900. Lvl 16.

Nån som fångat charizard, blastoise eller venusar?

Citat:
Ursprungligen postat av Hwal
Tog en Slowbro på 930-nånting, det är min bästa. Hittade en Golbat idag på 968, men han drog iväg tyvärr
Snyggt fångat!! Jag fångade faktiskt Ivysaur när jag var ute och joggade på en slinga, halvvägs är ändå halva inne .
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Behöver man långt avsides? Jag brukar oftast köra långsamt på vägar eller gå på trottoarer när jag fångar... har hört det bara är skit mitt ute i skogen ändå... eller måste man bort från väg/trottoar ändå? Hittade du dom nära vatten eller random?

Sen vill jag tro att det är rätt "orättvist" när det är mycket bättre pokemons i storstäder och bäst verkar vara NYC där Gyrados, Dragonite, Aerodactyl dyker upp titt som tätt.
Jag har plockat 6st Squirtle och runt samma kultur+vatten-område (typ gamla stan där jag bor som ligger i samband med en fors, vattenfall etc). Men samtidigt plockade jag min Ivysaur mitt ute i skogen men visserligen på en slinga så kanske det anses vara landmärke/kulturarv av något slag det med.

Tror man per person inte plockar mer i USA eller Japan, tror det beror på att det är så pass många mer människor att man läser in de som många. Inte konstigt att en och annan jävel tar en Chariz då och då .

Annars är jag lite stolt att jag plockat 2 Mr. Mime som är region baserad till Europa.
Citera
2016-07-22, 00:14
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeL431
Annars är jag lite stolt att jag plockat 2 Mr. Mime som är region baserad till Europa.

What? Jag har fångat typ 20st sådana och jag hatar när man får den för den suger och går inte att evolva... den kan ju inte vara ovanlig
Citera
2016-07-22, 00:19
Medlem
JoeL431s avatar
Citat:
What? Jag har fångat typ 20st sådana och jag hatar när man får den för den suger och går inte att evolva... den kan ju inte vara ovanlig
Grattis du bor på ett Curry-kryss för Mr. Mime .

http://www.ew.com/article/2016/07/18...ents-exclusive

Fångade en på CP 500 och har långt kvar, blir säkert 800-1000 om jag power-upar. Kul att ha Euro-poken.
Citera
2016-07-22, 00:59
Medlem
Ezels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok
Skulle rekommendera att endast evolva för xpn och spara din stardust till senare lvl15+ när du börjar få hyffsade pokemon som kan göra någon nytta.
Pekar inte det här tipset på vad som är ett GRUNDLÄGGANDE FEL med spelet i dess nuvarande inkarnation?
När personen som frågar äntligen kommit upp till Level15+ så kommer tipset vara menlöst för nivån för 'hyfsade pokemon' kommer då ligga på Level 25+.
Och så fortsätter det och bara hardcorespelarna är kvar, casuals slutar spela då de inte kan göra någonting på något gym alls, och spelet dör inom 1,5år.
Citera
2016-07-22, 01:19
Medlem
en-gurka-tillexempels avatar
Citat:
Har sett några charizard och blastoise placerade i gym... De måste fångad dom vilda antar jag för inte en chans att man evolvar upp från en charmander eller squirtle, finns för få.
Nja, att det finns få stämmer nog inte utan beror helt på vart man är. Har inte sett många squirtles innan men sen kom jag till Oslo och här kryllar det av dem.
Citera
2016-07-22, 01:22
Medlem
Loveaffairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Spara dem så du kan dra ett evolve-race tillsammans med ett lucky egg. Bra sätt att hämta hem exp.

Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Läs tj.'s kommentar några snäpp upp. Går tydligen få runt 60.000 experience om du evolvar alla och använder lucky eggs.

Förövrigt verkar detta spel handla om att spara allting tills man nått en högre level. Även lures och sånt är bättre att använda när du kommit en bit.

Citat:
Ursprungligen postat av OneUp
Jag tänker som så att eftersom du kan fajtas med sex pokemons ska du spara de sex starkaste oavsett om det är dubletter. Det kompliceras av att vissa sorter (dvs eld, vatten, jord etc) är bättre/sämre mot andra sorter samt det du skrev om att de har olika starka attacker.

De övriga kan du sälja, men tänk på att ha så många som du kan evolva för att farma xp med lucky egg.

Vad är ett lucky egg och hur får/använder jag det? Har förövrigt inte besökt ett gym än, vilket jag antar att ni syftar på med race, utan tycker det är roligast att gå runt och samla. Men givetvis vill jag ju skapa mig en bra samling pokemons och finns ju bara plats för 250. Alltså måste man förr eller senare börja spara vissa och sälja andra och det är de olika värdena, bortsett ifrån CP, som förvirrar mig. Begriper inte vad som är bra och dåligt och hur man sparar strategiskt annat än att spara de av varje sort med högst CP.

Sen undrar jag att när man sålt en pokemon och fått godis i utbyte, är det godiset för alla pokemons eller bara en art? Och var ser man hur mycket man har? Finns ju inte under items.
Senast redigerad av Loveaffair 2016-07-22 kl. 01:28.
Citera
2016-07-22, 01:42
Medlem
OneUps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loveaffair
Vad är ett lucky egg och hur får/använder jag det? Har förövrigt inte besökt ett gym än, vilket jag antar att ni syftar på med race, utan tycker det är roligast att gå runt och samla. Men givetvis vill jag ju skapa mig en bra samling pokemons och finns ju bara plats för 250. Alltså måste man förr eller senare börja spara vissa och sälja andra och det är de olika värdena, bortsett ifrån CP, som förvirrar mig. Begriper inte vad som är bra och dåligt och hur man sparar strategiskt annat än att spara de av varje sort med högst CP.

Sen undrar jag att när man sålt en pokemon och fått godis i utbyte, är det godiset för alla pokemons eller bara en art? Och var ser man hur mycket man har? Finns ju inte under items.
På lvl 12 och vissa högre levels får du ett lucky egg, det ger dubbel xp i en halvtimme. Du får 500 xp (alltså 1000 med ett lucky egg) för att evolva en pokemon och om du då samlar ihop en massa candie och evolvar så mycket du kan under den halvtimmen så får du en massa xp. De pokemons du evolvar till kommer du troligtvis inte ha användning för, det här är bara för att få så mycket xp som möjligt.

Godiset är unikt för en pokemon och dess evolves (vissa har ju fler än två stadier).

Jag har aldrig sett någon diskutera värdena på attackerna, men om man vill vara så strategisk som möjligt bör man väl ta med dom i beräkningen.

Det går att fajtas även i rätt låg level, jag var 15 när jag höll ett gym i någon timme (men missade att samla in coins, så jag vet inte hur mycket jag hade fått), det beror på hur aktiva spelarna på din ort är. Det viktigaste när man fajtas är att lära sig dodge, se länkarna här: (FB) Pokémon Go 2016 Android/iOS /Mod)

Sök efter sidor som beskriver spelets grunder, då lär du dig mycket.

EDIT: Du ser antalet candy om du klickar på en Pokemon i menyn Pokemon.
Senast redigerad av OneUp 2016-07-22 kl. 01:55.
Citera
2016-07-22, 02:12
Medlem
Messijahs avatar
Någon som sitter på någon information om hur man bör gå efter vilka attacker en pokemon har?
Jag gör så att jag selektivt väljer bort pokemons som är fullt evolvade, men har attacker som inte passar deras klass. T.ex ground attacker till en vattenpokemon.
Jag har t.ex valt att göra mina Pokemons med bra attacker samt låg cp starkare med stardust, även om jag haft en likadan pokemon med högre cp men med opassande attacker för den klassen.
Har inte hittat någon info om detta, därför jag undrar om jag helt enkelt slösar min stardust på det här sättet eller inte. Måste ju finnas en anledning till att attackerna dom får slumpas.
Senast redigerad av Messijah 2016-07-22 kl. 02:14.
Citera
2016-07-22, 02:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Loveaffair

CP står för combat power skulle jag gissa på? Det är i princip ett sätt att se level. Ju högre desto bättre, och ju högre level du själv blir, desto högre CP pokemons kommer du kunna träffa på.

Satsar du på att samla så är det nog inte så viktigt, men kan ju vara kul att ha en bra utav varje istället för en massa dåliga?

Lucky egg ska du få din första vid level 9 eller nått. Sen kan du köpa det för riktiga pengar eller ingame coins.
Citera
2016-07-22, 02:46
Medlem
OneUps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Lucky egg ska du få din första vid level 9 eller nått. Sen kan du köpa det för riktiga pengar eller ingame coins.
Just ja, level 9 var det.
Citera
2016-07-22, 02:50
Medlem
Yamals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hwal
3 st 10 km ägg?? Hur fan lyckas du? Jag har gått lite över 6 mil, med 4 incubators igång nästan hela tiden och aldrig lyckats få ett jävla 10 km ägg..blir så frustrerad.
Haha vet ej, har nog tur med äggen, fick en Electrabuzz idag på CP 875 från 10km ägg, 10min senare fick jag en vild Eevee på 464 :P
Citera
2016-07-22, 03:03
Medlem
VincentLels avatar
Spelar vikt, höjd och storlek någon roll på pokémonsen?

Har sett att när man klickar in på en pokémon står det t.ex. xs, eller xl osv. Spelar detta någon roll typ när man slåss i gym eller ska evolva dom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in