2016-07-18, 14:55
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KattPersson
Vad är fragrance? Jag hittar bara Incense som ger lila rök efter en och ska locka till sig pokemons.

Citat:
Ursprungligen postat av Zer0Shit
Incense är den gröna som jag tror han menar. Vad är fragrence?

Citat:
Ursprungligen postat av abloodywar
Jag antar att ni menar samma sak?

Incense
Incense with a mysterious fragrance that lures wild Pokemon to your location for 30 minutes.

Fragrance kan endast appliceras på Pokestops. Incense kan användas vart man än vill. Min fråga var då alltså om den kunde locka till sig pokemon där det annars är helt dött (absolut inga pokemon i närheten öht och inga pokestops).

Edit:nej nu vart det fel. Antar att Zöl menade samma sak som jag.

Lure äralltså det som används vid pokestops... Fragrance/incense används vart som helst.
Senast redigerad av C0w 2016-07-18 kl. 14:57.
Citera
2016-07-18, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Fragrance kan endast appliceras på Pokestops. Incense kan användas vart man än vill. Min fråga var då alltså om den kunde locka till sig pokemon där det annars är helt dött (absolut inga pokemon i närheten öht och inga pokestops).

Då menar du Lure module

So what is a Lure Module? A Lure Module that is dropped at a Pokestop by a Pokemon Trainer will attract Pokemon to that area for 30 whole minutes. You can choose to drop a Lure Module yourself, but when you do, expect to see a whole horde of other Pokemon Trainers arrive at your Pokestop in the next few minutes. When a Lure Module is dropped, every player in the general vicinity will see it pop up on the map.

Haha så roligt xD when you do, expect to see a whole horde of other Pokemon Trainers arrive at your Pokestop in the next few minutes.
Senast redigerad av Bengyonn 2016-07-18 kl. 14:57.
Citera
2016-07-18, 14:57
Medlem
OneUps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abloodywar
Fast jag har fått frysbuggen fast GPSen har visat rätt och jag varit på samma ställe hela tiden. Möjligtvis att GPSen buggade ur och fick för sig något eller så.
Men ändå så fungerar ju spelet så att, så fort du klickat in dig till en pokemon så har du chans att fånga den tills den rymmer - oavsätt hur lång bort du rör dig från där du påträffade den...
När servrarna har varit överbelastade har det skett även när GPSen visar rätt, men nu verkar de funka och då är det bara när GPSen visar fel som jag får frysbuggen. Jag fångade 4-5 stycken (bl a en Squirtle ) utan problem, men nu visar den ca 20 meter från min riktiga position och då fryser spelet när jag försöker fånga.

EDIT: Nu frös det inte trots att GPSen visade fel.

Har andra också problem med att GPSen visar fel? Vet inte om det är mobilen eller leverantören som orsakar detta, min flickvän har inte problemet men vi har olika mobiler och leverantörer.
Senast redigerad av OneUp 2016-07-18 kl. 15:18.
Citera
2016-07-18, 14:59
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengyonn
Då menar du Lure module

So what is a Lure Module? A Lure Module that is dropped at a Pokestop by a Pokemon Trainer will attract Pokemon to that area for 30 whole minutes. You can choose to drop a Lure Module yourself, but when you do, expect to see a whole horde of other Pokemon Trainers arrive at your Pokestop in the next few minutes. When a Lure Module is dropped, every player in the general vicinity will see it pop up on the map.

Nja, jag undrade om man kunde använda Incense där det var helt dött. Sen sa en användare att det funkade, fast h*n använde ordet fragrance och då vart det lite mindfuck, men han menade nog samma sak (Incense) iom. att det inte finns något som heter fragrance.
Citera
2016-07-18, 15:03
Medlem
Nu ångrar jag att jag kastade bort så många pokeballs ur mitt inventory för att få plats med andra items, som t ex potions och revives. De kommer knappt till användning, jämfört med hur många pokeballs jag använder nu.

Verkar nämligen ha startat en kedjereaktion av lure modules vid pokestopet vid mitt jobb. Ploppade in en lure runt kl. 11, och andra personer har pumpat in fler nästan non-stop sedan dess.

Som tur är levlade jag upp och fick ett gäng great balls - men lite surt att missa 5 st sånna när man försöker få sig en zubat på lvl 10...
Citera
2016-07-18, 15:04
Medlem
Undrar om bensin priset, tåg o buss biljetter kommer gå upp nu då folk kommer fara runt överallt för att leta pokemon
Citera
2016-07-18, 15:13
Medlem
Zöls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tordem
Undrar om bensin priset, tåg o buss biljetter kommer gå upp nu då folk kommer fara runt överallt för att leta pokemon
Kan ju också gå ner då folk väljer att promenera istället!
Citera
2016-07-18, 15:13
Medlem
KattPerssons avatar
Hur viktig är den där halvmånen ovanför pokémonen? Jag spar de med mest på mätaren eftersom det verkar vettigast.
Citera
2016-07-18, 15:23
Medlem
Citat:
Hur viktig är den där halvmånen ovanför pokémonen? Jag spar de med mest på mätaren eftersom det verkar vettigast.
Du bör spara de med minst på mätaren för då kan du använda "power up" fler gånger.
Citera
2016-07-18, 15:24
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattz0n
Du bör spara de med minst på mätaren för då kan du använda "power up" fler gånger.

Ja, fast har man två med olika CP men mätaren är på ungefär samma så tar man den med högst CP.

Och det är ganska onödigt att använda power up på dom som inte är färdigevolverade, läste jag nånstans
Citera
2016-07-18, 15:25
Medlem
KattPerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattz0n
Så det omvända som jag har gjort?
Citera
2016-07-18, 15:26
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Så det omvända som jag har gjort?

Nja, inte nödvändigtvis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera