Flashback bygger pepparkakshus!
2017-09-21, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halvljus

Jag hittar ingen sannolikhet fastän jag googlar . O allsmäktige, led mig till sanningen!

https://thesilphroad.com/egg-distances

är bara slå ihop siffrorna där så får du sannolikheten för en 10km pokemon,

vilken pokemon du får ju bestäms ju när du får ägget, färgen säger bara vilken sträcka du måste gå för att kläcka det.

så än vilka 9 ägg du har där i ditt inventory så kommer sannolikheten att du just har dom 9 vara extremt liten och då spelar det ingen roll vad du har för färg på äggen.
Senast redigerad av painkiler 2017-09-21 kl. 17:53.
Citera
2017-09-21, 17:43
Medlem
halvljuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler

vilken pokemon du får ju bestäms ju när du får ägget, färgen säger bara vilken sträcka du måste gå för att knäcka det.

så än vilka 9 ägg du har där i ditt inventory så kommer sannolikheten att du just har dom 9 vara extremt liten och då spelar det ingen roll vad du har för färg på äggen.
Aha, det är så det ligger till! Tack för länken! Jag är lite för trött i huvudet för att räkna på detta just nu, men gör ett försök senare eller i morgon .
Citera
2017-09-21, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler

vilken pokemon du får ju bestäms ju när du får ägget, färgen säger bara vilken sträcka du måste gå för att kläcka det.

Tack för att du höjer nivån på forumet, och hjälper till i hans frågeställning. Jag fick ju motta samma hat när jag utryckte mig mycket dumt i samma fråga tidigare, samt med provocerande attityd.. så jag fick vad jag förtjänade, men jag tycker ju att den här typen av svar är relevant och bra för forumet. Tyvärr är tråden alldeles för stor, och moderatorn har av konstig anledning inte sett en anledning till att dela upp den. Det är inte alltid lätt att läsa över 1000 sidor för att göra ett inlägg. Tack!
Citera
2017-09-21, 20:53
Medlem
TheHandOfGods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvljus
Då vet vi det, Flashback är inget forum att ställa frågor på. Bra att du finns och kan berätta det för mig .

Jag hittar ingen sannolikhet fastän jag googlar . O allsmäktige, led mig till sanningen!

Småbarnsmentalitet? Det är inte jag som blir sur och börjar kalla folk för fula saker för att de ställer frågor .

Den här listan är uppdaterad: https://thesilphroad.com/science/sep...to-egg-species

Spelet generar först vilket pokémon du ska få från ett pokestop och sen ger dig det ägget som det monstret tillhör
Citera
2017-09-22, 04:55
Medlem
Frågan är om man får dubbla stardust på de ägg man redan har? Sist det var kortare sträcka på inkubatorerna så funkade det ju även efter eventet men bara på de ägg som redan låg i inkubatorerna med kort sträcka. Jag kläcker ju massa ägg hela tiden i köpta inkubatorer och har också fått bra med 10 km senaste Månaden. Något som flera andra som jag spelar med och jag spelar IRL och pratar med mååååånga hardcorespelare i två kommuner. Lärt känna många nu tack vare raiderna. Precis under dessa sista veckorna har flera samlat 9st 10 km ägg för att hatcha samtidigt. Slump, sannolikhet eller har nianticguden ett finger med i spelet?
Härligt med extra stardust. Har strax under miljonen nu men här ska samlas till framtida monster.
Senast redigerad av Vimp73 2017-09-22 kl. 04:58.
Citera
2017-09-22, 05:23
Medlem
Yiiiphiii! Fick en 100% Entei igår! Vilken hjärtklappning när jag skulle fånga den, men fick den på första bollen. Första legendaren med full IV pott för mig. Och vilken känsla att få lite pirr i spelet igen, ska bli så kul när gen 3 kommer och man får se de svara skuggorna på nearby. Lite hets upp till 40 nu, plocka på mig så mkt stardust jag kan och sedan lite vila fram till gen 3 släpps.
Citera
2017-09-22, 08:00
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimp73
Frågan är om man får dubbla stardust på de ägg man redan har? Sist det var kortare sträcka på inkubatorerna så funkade det ju även efter eventet men bara på de ägg som redan låg i inkubatorerna med kort sträcka. Jag kläcker ju massa ägg hela tiden i köpta inkubatorer och har också fått bra med 10 km senaste Månaden. Något som flera andra som jag spelar med och jag spelar IRL och pratar med mååååånga hardcorespelare i två kommuner. Lärt känna många nu tack vare raiderna. Precis under dessa sista veckorna har flera samlat 9st 10 km ägg för att hatcha samtidigt. Slump, sannolikhet eller har nianticguden ett finger med i spelet?
Härligt med extra stardust. Har strax under miljonen nu men här ska samlas till framtida monster.
Om du t.ex skickar in 2 st 10km-ägg i inkubatorer nu men kläcker dom kl 7:00 imorgon bitti så bör du få dubbel stardust. Så har det varit under tidigare event med bland annat "mera godis från ägg" osv.
Så när Niantic kickar igång eventet ikväll så bör påbörjade ägg direkt rendera i fler candies.

Därför har jag nu börjat kläcka alla 2km-ägg och spara resten (har just nu 1 st 10km och 7 st 5km). Detta för att ju längre äggen är, desto mer stardust får man vid hatch. Och vid stardust x2 så ökar det ju då än mer.

Events-äggen kommer ju inte rendera i speciellt mycket stardust 400-800 x2 medan sparade 5km kommer ge mellan 800-1600 x2, och 10km-äggen då 1600-3200 x2.

Dock vet vi ju inte om ALLA ägg kommer vara 2km från pokestops från kl 22:00 ikväll, man kanske fortfarande kommer kunna få 5 och 10km bara det att Larvitar, Mareep m.fl är flyttade från 10 till 2km.
Citera
2017-09-22, 08:38
Medlem
Nu är det så att jag inte har spelat på ett tag, mer än daglig bonus. Men dessa pokestop med vit ring runt som man får mer xp av, vad är det och vad avgör vilka pokestop som är så?
Citera
2017-09-22, 08:47
Medlem
vapor21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schwimmente
Nu är det så att jag inte har spelat på ett tag, mer än daglig bonus. Men dessa pokestop med vit ring runt som man får mer xp av, vad är det och vad avgör vilka pokestop som är så?
Att du inte har snurrat på det sedan dem införde "ringarna" i spelet.
Citera
2017-09-22, 09:50
Medlem
Citat:
Yiiiphiii! Fick en 100% Entei igår! Vilken hjärtklappning när jag skulle fånga den, men fick den på första bollen
Grattis! Känner igen det där med att se CP och känna pressen och handsvetten kommer krypande. Kul att du fick den.

Jag fick en 100% vid min första fågelräd. Visste inte det förrän han som stod bredvid påpekade det och sen samlades en klunga runt om för att se mig kasta. Har nog aldrig kastat så dåligt som då... Men fick den iaf på typ näst sista bollen!

Apropå att bli exalterad såg jag den här nu på morgonen där en tjej blir så exalterad över att ha fångat Mewtwo att hon av misstag raderar den. Ridå!

https://youtu.be/P3AudvvirQ0
(Typ 14.30 in)
Senast redigerad av Tamatave 2017-09-22 kl. 09:53.
Citera
2017-09-22, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Om du t.ex skickar in 2 st 10km-ägg i inkubatorer nu men kläcker dom kl 7:00 imorgon bitti så bör du få dubbel stardust. Så har det varit under tidigare event med bland annat "mera godis från ägg" osv.

Events-äggen kommer ju inte rendera i speciellt mycket stardust 400-800 x2 medan sparade 5km kommer ge mellan 800-1600 x2, och 10km-äggen då 1600-3200 x2.

Hoppas på att det är som du säger, satte mina 7st 10 km på kläckning nu.

Bra reflektion kring 2 km och mindre stardust. Behöver inte ngn speciell mons (möjligtvis en larviar på 96-100%) inte heller candy från mons, har redan problem med vad jag ska göra med all rare candy. Däremot Stardust vill jag ha i mängder så det går lättare att välja fler att göra starka.

Citat:
Ursprungligen postat av Tamatave
Grattis! Känner igen det där med att se CP och känna pressen och handsvetten kommer krypande. Kul att du fick den.

Jag fick en 100% vid min första fågelräd. Visste inte det förrän han som stod bredvid påpekade det och sen samlades en klunga runt om för att se mig kasta. Har nog aldrig kastat så dåligt som då... Men fick den iaf på typ näst sista bollen!

Apropå att bli exalterad såg jag den här nu på morgonen där en tjej blir så exalterad över att ha fångat Mewtwo att hon av misstag raderar den. Ridå!

https://youtu.be/P3AudvvirQ0
(Typ 14.30 in)

Tack! Kul du fick din 100% fågel men avundas inte den pressen. Jag sa inte ett knyst tills jag fick den och blev sådär fånigt glad för först ggn på en raid

Ang klippet- Tragik...
Citera
2017-09-22, 12:27
Medlem
halvljuss avatar
Citat:
Yiiiphiii! Fick en 100% Entei igår! Vilken hjärtklappning när jag skulle fånga den, men fick den på första bollen. Första legendaren med full IV pott för mig. Och vilken känsla att få lite pirr i spelet igen, ska bli så kul när gen 3 kommer och man får se de svara skuggorna på nearby. Lite hets upp till 40 nu, plocka på mig så mkt stardust jag kan och sedan lite vila fram till gen 3 släpps.
Grattis ! Själv har jag ingen pokemon alls med 100 %... Har några 98 %-iga som bäst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in