Citat:
Ursprungligen postat av
Vimp73
Frågan är om man får dubbla stardust på de ägg man redan har? Sist det var kortare sträcka på inkubatorerna så funkade det ju även efter eventet men bara på de ägg som redan låg i inkubatorerna med kort sträcka. Jag kläcker ju massa ägg hela tiden i köpta inkubatorer och har också fått bra med 10 km senaste Månaden. Något som flera andra som jag spelar med och jag spelar IRL och pratar med mååååånga hardcorespelare i två kommuner. Lärt känna många nu tack vare raiderna. Precis under dessa sista veckorna har flera samlat 9st 10 km ägg för att hatcha samtidigt. Slump, sannolikhet eller har nianticguden ett finger med i spelet?
Härligt med extra stardust. Har strax under miljonen nu men här ska samlas till framtida monster.
Om du t.ex skickar in 2 st 10km-ägg i inkubatorer nu men kläcker dom kl 7:00 imorgon bitti så bör du få dubbel stardust. Så har det varit under tidigare event med bland annat "mera godis från ägg" osv.
Så när Niantic kickar igång eventet ikväll så bör påbörjade ägg direkt rendera i fler candies.
Därför har jag nu börjat kläcka alla 2km-ägg och spara resten (har just nu 1 st 10km och 7 st 5km). Detta för att ju längre äggen är, desto mer stardust får man vid hatch. Och vid stardust x2 så ökar det ju då än mer.
Events-äggen kommer ju inte rendera i speciellt mycket stardust 400-800 x2 medan sparade 5km kommer ge mellan 800-1600 x2, och 10km-äggen då 1600-3200 x2.
Dock vet vi ju inte om ALLA ägg kommer vara 2km från pokestops från kl 22:00 ikväll, man kanske fortfarande kommer kunna få 5 och 10km bara det att Larvitar, Mareep m.fl är flyttade från 10 till 2km.