2017-08-24, 13:07
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Hur fan gör ni som plockat ner flera level4+ raids? Verkar vara helt omöjligt att spela solo nu förtiden utan man måste väl nästintill bygga ihop en raid grupp av folk? För jag har då aldrig ens varit nära på att bygga en grupp av randoms tillräckligt stark för en level4+ raid, och då har jag ändå testat i centrala Malmö/Göteborg på torg osv, där man kan tycka att det borde finnas tillräckligt med folk.

Näe, känns som att man får hålla sig till level 2 raids om man kör solo och eventuellt level 3 när man befinner sig centralt.
Köra solo mot L1, L2 och vissa L3 är helt klart möjligt.

Och nu måste man ju nästan vara aktiv i en PoGo-grupp för att kunna raida L4 och L5.
I min kommun har vi en Messenger-grupp och vi bestämmer en tidpunkt då vi träffas vid raiden, är vi många så delar vi upp oss enligt lagfärger.

Sedan skapar vi en/flera privata grupper så att inga spoofers ska kunna hoppa in och ut tills det är folk nog. Dessa vill vi inte ha med att göra..!

MEN står det en familj, ett grabbgäng eller något vid gymmet så frågar vi om dom spelar och vill delta i raiden, vill dom det så går det utmärkt trots att dom inte är med i våran chatgrupp.

Men att det inte blir folk nog i den vanliga lobbyn i Sveriges största städer är ju märkligt.
Citera
2017-08-24, 21:37
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Köra solo mot L1, L2 och vissa L3 är helt klart möjligt.

Och nu måste man ju nästan vara aktiv i en PoGo-grupp för att kunna raida L4 och L5.
I min kommun har vi en Messenger-grupp och vi bestämmer en tidpunkt då vi träffas vid raiden, är vi många så delar vi upp oss enligt lagfärger.

Sedan skapar vi en/flera privata grupper så att inga spoofers ska kunna hoppa in och ut tills det är folk nog. Dessa vill vi inte ha med att göra..!

MEN står det en familj, ett grabbgäng eller något vid gymmet så frågar vi om dom spelar och vill delta i raiden, vill dom det så går det utmärkt trots att dom inte är med i våran chatgrupp.

Men att det inte blir folk nog i den vanliga lobbyn i Sveriges största städer är ju märkligt.
Mm, får ta och leta rätt på en discord/messenger grupp antar jag.

Fördelen med level 3 är ju att man 2 mannar den relativt enkelt antar jag, oavsett vilken den är och man inte har något värsting team för just den. Förutsatt att man är 2 level 30+ iaf.

Tycker de borde ha ett max antal man får vara i en raid iaf, lite löjligt att flera level 20 spelare antagligen springer runt med flera legendarys osv. Borde ju kräva att man sätter ihop ett bra team snarare än många kan jag tycka.
Citera
2017-08-25, 09:47
Medlem
Om man är två stycken spelare på level 30, kan man då klara en raid mot en 40 000 CP legendary? Räknas såna som level 4? Ser att ni precis pratar om sånt här nu haha.
Citera
2017-08-25, 11:19
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varian
Om man är två stycken spelare på level 30, kan man då klara en raid mot en 40 000 CP legendary? Räknas såna som level 4? Ser att ni precis pratar om sånt här nu haha.
Nej det kan man inte klara med 2 personer, och nej L4-raids innefattar inte Legendarys.

Legendarys är L5 och antalet spelare som behövs beror på vilken fågel det är.
Enklast är Moltres, den kan man nog klara med 5 st L30-spelare.
Sen kommer Zaptos, Articuno och Lugia i svårighetsordningen.
Sen kan man inte bara räkna antalet spelare vs en raid boss. Är man själv och dom man spelar med pålästa vilka pokemons och movesets som bör användas mot respektive fågel så kan man vara färre.
Har man noll koll och ställer upp med Blissey och Snorlax så behövs det ett gäng spelare till för att besegra den.

L4 innefattar Tyranitar, Venusaur, Lapras m.fl och en del av dom är nog möjliga med 2 st spelare, men då krävs det nog att man är L40 och har optimala och utmaxade attackers.
Citera
2017-08-26, 16:43
Medlem
Riktigt irriterande.. Världens finaste väder, och sjukt många som är ute och raidar, och allt bara stämmer! Då slutar trainerclub att fungera.. Undrar när dom fixar detta!?
Citera
2017-08-26, 19:30
Medlem
HenrikBerggrens avatar
Inte varit så aktiv senaste tiden. Har dock fångat alla legendarer, vilket är värda att satsa på? Är Zapdos bästa el-Pokémonen i PoGo just nu? Moltres känns inte så spännande att lägga candies och stardust på. Articuno och Lugia vet jag inte alls. Vad rekommenderar ni? Eller ska man spara sina rare candies till Mewtwo? Vilka är värda att spendera Fast TM och Charged TM på? Tacksam för hjälpen!
Citera
2017-08-26, 21:26
Medlem
IgorSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikBerggren
Inte varit så aktiv senaste tiden. Har dock fångat alla legendarer, vilket är värda att satsa på? Är Zapdos bästa el-Pokémonen i PoGo just nu? Moltres känns inte så spännande att lägga candies och stardust på. Articuno och Lugia vet jag inte alls. Vad rekommenderar ni? Eller ska man spara sina rare candies till Mewtwo? Vilka är värda att spendera Fast TM och Charged TM på? Tacksam för hjälpen!

Eftersom de inte kan placeras i gym är attack-aspekten det enda intressanta i nuläget. Enligt Pokemon-autisterna i min omgivning är Moltres den enda som står sig gentemot övriga i sin genre. Den är kort och gott den bästa eld-pokemonen. (Lugia är tex mindre bra än Alakazam, osv.)

Tycker inte någon av dem briljerat i varesig gymstrider eller raider så kommer chilla med att ge stardust till dem. Särskilt då eftersom de inte kan verka som försvarare vilket är trist.
Citera
2017-08-26, 21:30
Medlem
HenrikBerggrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IgorS
Eftersom de inte kan placeras i gym är attack-aspekten det enda intressanta i nuläget. Enligt Pokemon-autisterna i min omgivning är Moltres den enda som står sig gentemot övriga i sin genre. Den är kort och gott den bästa eld-pokemonen. (Lugia är tex mindre bra än Alakazam, osv.)

Tycker inte någon av dem briljerat i varesig gymstrider eller raider så kommer chilla med att ge stardust till dem. Särskilt då eftersom de inte kan verka som försvarare vilket är trist.

Okej, tack för svaret! Håller i mitt stardust och mina rare candies tills vidare då.
Citera
2017-08-26, 21:54
Medlem
Citat:

Förmodligen har du rätt i allt du säger, men fick för mig att testa en Machamp raid solo så drog upp en Lugia till lvl 30.
Jävlar vilket jobb den gjorde!!! Gjorde inte alls lika snabb skada som Alakazam men tog så sinnesjukt mycket stryk medans Alakazam strök med rätt snabbt.
Klarade med 15 sek kvar och det hade jag garanterat inte gjort utan Lugian.
Nu kanske inte jag har den bästa uppsättningen mons och är för kass för att lyckas dodga alla chargemoves (med Lugian sket jag totalt i dodge).... för folk med bättre uppsättning kanske Lugian är onödig men här behövdes den
Citera
2017-08-26, 22:35
Medlem
IgorSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blirger
Förmodligen har du rätt i allt du säger, men fick för mig att testa en Machamp raid solo så drog upp en Lugia till lvl 30.
Jävlar vilket jobb den gjorde!!! Gjorde inte alls lika snabb skada som Alakazam men tog så sinnesjukt mycket stryk medans Alakazam strök med rätt snabbt.
Klarade med 15 sek kvar och det hade jag garanterat inte gjort utan Lugian.
Nu kanske inte jag har den bästa uppsättningen mons och är för kass för att lyckas dodga alla chargemoves (med Lugian sket jag totalt i dodge).... för folk med bättre uppsättning kanske Lugian är onödig men här behövdes den

Ja de har säkert speciella specifika användningsområden där de funkar. Ska testa en full stab Lugior mot Machamp så fort jag får chansen!
Senast redigerad av IgorS 2017-08-26 kl. 22:37.
Citera
2017-08-27, 15:28
Medlem
Citat:

Personligen skulle jag nog säga att Zapdos är överlägsen i sina stats.. Jag kan dock ha fel.. som vanligt
Citera
2017-08-27, 17:36
Medlem
vapor21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyranitar
Personligen skulle jag nog säga att Zapdos är överlägsen i sina stats.. Jag kan dock ha fel.. som vanligt
Statsmässigt så är Zapdos bättre, dock så föredrar jag Moltres moves. Jag tycker inte alls om Charge Beam som quick move, lirar mycket hellre Jolteon med Thunder Shock. Men visst, hade Zapdos kunnat ha en snabbare quick move så hade jag valt Zapdos framför Jolteon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in