2018-01-22, 23:15
Medlem
Till slut ett exraidoass också...
Citera
2018-01-23, 00:33
Medlem
Dratini är utvald pokemon till nästa Community day - 24 februari.
Även 3xStardust.

En shiny Dratini som blir till en fet Dragonite hade ju inte suttit fel!

https://pokemongolive.com/events/community-day/
Citera
2018-01-23, 07:43
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aesop.Rock
Dratini är utvald pokemon till nästa Community day - 24 februari.
Även 3xStardust.

En shiny Dratini som blir till en fet Dragonite hade ju inte suttit fel!

https://pokemongolive.com/events/community-day/
Detta är ju trevligt.
En lite mera användbar Pokemon som "special". Här bli det nog till att grinda hårt.

3x stardust på catch ENDAST. Så att kläcka en massa ägg och mata gym kommer inte ge extra stardust.
Tur att man köpte på sig en hög med Star Piece, dom kommer göra gott under dessa 3 h.

Att Dratini kommer finnas som shiny känns ganska givet, det blir säkert ett återkommande tema under dessa Community Days.

Special Move är inte fastställt, och kanske inte heller speciellt intressant vad det blir.
Raichu kunde ju inte få med sig Surf nu så troligtvis kommer Dratinis move inte att hänga med upp till Dragonite.
Citera
2018-01-23, 08:39
Medlem
Är det bara jag som aldrig får nåt ex-pass eller? Raidar varje dag... Den här gången hade jag dessutom raidat extra mycket på gym som tidigare haft ex, men det hjälpte inte. Man tappar ju liksom sugen. Det har ju gått flera månader! Och så finns det de som har fått flera. Träffade en snubbe som fått 5 inbjudningar.
Citera
2018-01-23, 11:33
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamatave
Är det bara jag som aldrig får nåt ex-pass eller? Raidar varje dag... Den här gången hade jag dessutom raidat extra mycket på gym som tidigare haft ex, men det hjälpte inte. Man tappar ju liksom sugen. Det har ju gått flera månader! Och så finns det de som har fått flera. Träffade en snubbe som fått 5 inbjudningar.
Nej ensam är du nog inte..

Jag fick 2 st EX-pass precis i början när "rural players" skulle ha lite förtur.
Men nu när parker ska ha dom flesta EX-raid så ligger jag risigt till för att få ytterliggare ett pass.
Inte en park så långt ögat kan nå här ute på landet hehe.

Problemet är ju att folk vallfärdar till tänkta EX-gym nu i hopp om att få ett pass. Och när tusentals spelare har möjligheten till ett pass så minskar ju samtidigt chansen för den enkilde..?
Niantic delar ju bara ut ett visst antal EX-pass per EX-raid (jag har hört ca 40 / EX-raid i stöten men jag vet inte).
Och då står ju säkert tusentals spelare där utan pass.

I min lilla by har vi kanske bara 50 aktiva spelare, så när väl passen delades ut så fick typ 90% av alla i min messenger raid-grupp ett EX-pass, troligtvis på grund av att det bara va vi som raidat vanliga raids där innan.
Jag har nog aldrig sett en "okänning" på en raid i min by.

Så jag kan förstå problemet för stadsbor med många aktiva spelare..
Citera
2018-01-23, 19:39
Medlem
23 nya Pokemon ikväll, släpps antagligen 22.00.

https://pokemongolive.com/en/post/hoenn-pokemon-012318/
Citera
2018-01-25, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Detta är ju trevligt.
En lite mera användbar Pokemon som "special". Här bli det nog till att grinda hårt.

3x stardust på catch ENDAST. Så att kläcka en massa ägg och mata gym kommer inte ge extra stardust.
Tur att man köpte på sig en hög med Star Piece, dom kommer göra gott under dessa 3 h.

Att Dratini kommer finnas som shiny känns ganska givet, det blir säkert ett återkommande tema under dessa Community Days.

Special Move är inte fastställt, och kanske inte heller speciellt intressant vad det blir.
Raichu kunde ju inte få med sig Surf nu så troligtvis kommer Dratinis move inte att hänga med upp till Dragonite.

En hel hög behöver du ju inte räcker ju med 6st
Citera
2018-01-25, 14:20
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiffoMuff
En hel hög behöver du ju inte räcker ju med 6st
Haha du har rätt där. Dock råkade det bara bli så runt nyår då vi hade möjlighet att köpa en fin box innehållande 20 st Star Piece.

Har hittills bara använt 4 st av dom, oftast i samband med 7 day streak x2.
Citera
2018-01-31, 20:09
Medlem
Ex-raid Mewtwo fångad, ett rakt sketkast med golden razz och så var han fast, första kastet....
Nice!!!
Vi blev 7 som körde varav en låglevel, den sänkte massa av mina figurer men det gick vägen med marginal..
Citera
2018-02-01, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stevevan69
Ex-raid Mewtwo fångad, ett rakt sketkast med golden razz och så var han fast, första kastet....
Nice!!!
Vi blev 7 som körde varav en låglevel, den sänkte massa av mina figurer men det gick vägen med marginal..

Jag fick en Mewtwo i mitten på januari, efter att ha missat tre av mina sex bollar. Det var snöstorm och svinkallt, fingrarna var stelfrusna. Självklart borde jag ha cyklat tillbaka till jobbet, tinat upp och tagit god tid på mig. Tack och lov fick jag den med sista bollen, som var ett dåligt kast dessutom.

Nu ikväll fick jag mitt andra Ex Raid-pass, vilket är helt otroligt med tanke på hur få Raider jag har deltagit i. Tyvärr så är det redan på lördag, då jag egentligen inte är hemma i stan. Är det dags att bli Pokemonnörd fullt ut och ställa in en resa? Känns surt att missa en ex raid...

Jag tycker att det är otroligt coolt att så många i 30 till 60-årsåldern spelar så seriöst och nästan har gjort det till en livsstil. Någon borde börja forska på fenomenet ur ett socialt perspektiv. Folk vandrar runt i grupp, med tidigare okända. De lunchar och nätverkar, träffas och trivs! Som sagt, verkligen coolt!
Citera
2018-02-01, 21:11
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugarMice
Jag fick en Mewtwo i mitten på januari, efter att ha missat tre av mina sex bollar. Det var snöstorm och svinkallt, fingrarna var stelfrusna. Självklart borde jag ha cyklat tillbaka till jobbet, tinat upp och tagit god tid på mig. Tack och lov fick jag den med sista bollen, som var ett dåligt kast dessutom.

Nu ikväll fick jag mitt andra Ex Raid-pass, vilket är helt otroligt med tanke på hur få Raider jag har deltagit i. Tyvärr så är det redan på lördag, då jag egentligen inte är hemma i stan. Är det dags att bli Pokemonnörd fullt ut och ställa in en resa? Känns surt att missa en ex raid...

Jag tycker att det är otroligt coolt att så många i 30 till 60-årsåldern spelar så seriöst och nästan har gjort det till en livsstil. Någon borde börja forska på fenomenet ur ett socialt perspektiv. Folk vandrar runt i grupp, med tidigare okända. De lunchar och nätverkar, träffas och trivs! Som sagt, verkligen coolt!
Jag har fått 6 invites, vaskat 2, känns helt ok, de kommer med jämna mellanrum, och man behöver inte mer än några stycken utmaxade.

Ja det man märkt är att alla kids slutat, speciellt tonåringar, alla seriösa är äldre personer.

Det har redan undersökts lite, finns från andra länder men denna är väl första från sverige:
https://www.forskning.se/2018/01/29/...e-an-tavling/#
Citera
2018-02-09, 11:19
Medlem
Etrades avatar
Från och med ikväll och cirkus en månad framåt kommer spelet vara riktigt kul att spela.
Det är precis såhär det ska vara, mycket event, ändringar här och där, nya pokemons och raid-bossar osv osv.

Kl 22:00 ikväll blir det intressant att se hur spawnen ser ut. Endast eller mestadels Gen3-pokemons är det som kommer gälla ute i det vilda.
Jag har haft väldigt svårt att hitta Lillep, Anorith, Lotad, Cacnea m.fl (även när vädret har stämt överens med pokemon-type). Så där hoppas jag på att göra framsteg.

Imorgon bitti får man hålla ögonen öppna för Rayquaza. Nya pokemon blir "halv-meta" och allt pillande med battle-party är kul enligt mig.
Satte ihop ett Ice-team innan med 6 st Ice-types mellan L34-L40, nu återstår det att göra ett reserv-team bestående av Golems, Dragonites och den personliga favoriten Gardevoir.

Även nya bossar ryktas komma, även det blir spännande. Castform, Metagross, Salamance är några som det pratats om på reddit men vi får se imorgon.

Nya boxar i shopen, ändringar i äggen och 6h lures är andra saker som kommer.

Och grädden på moset Community-Day den 24 feb.

Det är lite smått kaotiskt med nyheter men jag gillar det, vi går en trevlig månad till mötes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in