Citat:
Ursprungligen postat av
Tamatave
Är det bara jag som aldrig får nåt ex-pass eller? Raidar varje dag... Den här gången hade jag dessutom raidat extra mycket på gym som tidigare haft ex, men det hjälpte inte. Man tappar ju liksom sugen. Det har ju gått flera månader! Och så finns det de som har fått flera. Träffade en snubbe som fått 5 inbjudningar.
Nej ensam är du nog inte..
Jag fick 2 st EX-pass precis i början när "rural players" skulle ha lite förtur.
Men nu när parker ska ha dom flesta EX-raid så ligger jag risigt till för att få ytterliggare ett pass.
Inte en park så långt ögat kan nå här ute på landet hehe.
Problemet är ju att folk vallfärdar till tänkta EX-gym nu i hopp om att få ett pass. Och när tusentals spelare har möjligheten till ett pass så minskar ju samtidigt chansen för den enkilde..?
Niantic delar ju bara ut ett visst antal EX-pass per EX-raid (jag har hört ca 40 / EX-raid i stöten men jag vet inte).
Och då står ju säkert tusentals spelare där utan pass.
I min lilla by har vi kanske bara 50 aktiva spelare, så när väl passen delades ut så fick typ 90% av alla i min messenger raid-grupp ett EX-pass, troligtvis på grund av att det bara va vi som raidat vanliga raids där innan.
Jag har nog aldrig sett en "okänning" på en raid i min by.
Så jag kan förstå problemet för stadsbor med många aktiva spelare..