Flashback bygger pepparkakshus!
2017-07-29, 16:09
Medlem
Yamals avatar
Fick min andra Articuno idag på min 3e raid, men klart somfan den inte var 80+ IV på den heller
Citera
2017-07-29, 17:55
Medlem
GlittrigaGullans avatar
I och med den senaste ändringen straffas alla lika nu så nu går det alldeles utmärkt att flasha feta Blisseys igen och tunga Snorlax. Alla pokemon tappar motivationen lika snabbt, efter ca 8 timmar. Ännu ett idiotdrag av Niantic.

Nytändning för allmänheten men snart börjar skolorna igen och då försvinner kidsen och deras föräldrar. Undrar vilka som ska spela då? och varför?

Nä, de har tänkt helfel imho. Krävs en person för att riva ett gym på max 15, då är det fullt och tungt. Tidigare behövde man jobba ihop. Man kan distansmata, behöver alltså inte alls vara utomhus längre. Så, ett spel för singelspelare, förutom boss-raiderna, men hur många bossar kan man behöva? Och det finns inte legendarys så att det räcker att hålla oss intresserade hur länge som helst.

Det enda jag saknar just nu är fyra guldmedaljer och en shiny magikarp.

Tilläggas bör att legendary-raiderna inte räknas på raidmedaljen vilket är riktigt dåligt med tanke på att det är samma raidpass som för boss-raiderna. Guld är 1000 raider. Det är i och för sig enkelt att åtgärda och korrigera genom att titta på hur många articunos resp. lugia man sett. Man kan ju bara se dem när man raidar. Så niantic skulle kunna fixa det om de bara ville.

Citat:
Ursprungligen postat av IgorS
Spelet har fått en nytändning helt klart. Gymmen har mkt mer aktivitet. Att man inte ser ultranördarna i gymmen just exakt nu är för att de grindat xp. Dessutom går gymmen inte att hålla på samma sätt. Krävs att man envist tar tillbaka dem flera ggr om dagen. Samtliga förändringar är till det bättre även om det finns lite att fila på.

Gillar inte att coins kommer när monstret blir utslaget. Det borde isåfall finnas en funktion att man själv kan lämna platsen till en lagkamrat eller att man helt enkelt får utdelning automatiskt varje dygn.

Tråkigt att man inte kan placera legendarys i gym och straffet för 3000+ cp är bara dumt. Vitsen med gym är att skryta med sina bestar. Gymmen hade varit tillräckligt lätta att plocka ner ändå i och med att man inte längre kan fylla dem med enformiga rosa tankmaskiner.

Det enda jag som över medel-aktiv spelare saknar just nu är nya pokemon i det vilda. Dexen har varit sånär Unown varit full lite väl länge nu..
Citera
2017-07-29, 18:15
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IgorS
Det håller jag med om men antar att de i första hand försökt lösa problemen. De är idag i MoS och kör nåt litet minievent. Kanske var det första testerna inför det som låg till grund för beslutet? Det brukar vara rätt risigt Internet där nämligen.

Var där idag typ en timme idag då döttrarna ville fotas med Pikachu.
Tyckte deras WiFi fungerade bra men min telefon har börjat strula mer & mer.
Funderar på att köpa en egen & inte snylta på företagets som fungerar sådär.
Lures kördes på samtliga stops men tyvärr inga Legendary den stunden vi var där.
Blev en Magikarp raid som gav en 93% fångst.
Pokemon Go Plus gick varm den stunden vi var där närmare 150 fångade samt bagen åter full igen. Nu på hotellet vid Arlanda & svävar en Articuno utanför som döttrarna ville ta ner vilket är nog "lite" svårt på tre spelare.
Citera
2017-07-29, 18:45
Medlem
pluras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForzaLeon
Var där idag typ en timme idag då döttrarna ville fotas med Pikachu.
Tyckte deras WiFi fungerade bra men min telefon har börjat strula mer & mer.
Funderar på att köpa en egen & inte snylta på företagets som fungerar sådär.
Lures kördes på samtliga stops men tyvärr inga Legendary den stunden vi var där.
Blev en Magikarp raid som gav en 93% fångst.
Pokemon Go Plus gick varm den stunden vi var där närmare 150 fångade samt bagen åter full igen. Nu på hotellet vid Arlanda & svävar en Articuno utanför som döttrarna ville ta ner vilket är nog "lite" svårt på tre spelare.

Kan någon som brukar vara där, confirma detta inlägg? Tyvärr utomlands, annars brukar jag svänga förbi där rätt ofta för att ta bollar.
Dom gånger jag varit där, senast en vecka sen så har det varit katastrof! Med eller utan wifi, men har dom satt upp extra antenner nu kanske?
Citera
2017-07-29, 19:07
Medlem
Efter att ha gått 0/8 på mina åtta första Articunoraider har jag nu fångat 5/5 på dagens raider
Finns ingen logik i detta spel
Citera
2017-07-29, 20:13
Medlem
IgorSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlittrigaGullan
I och med den senaste ändringen straffas alla lika nu så nu går det alldeles utmärkt att flasha feta Blisseys igen och tunga Snorlax. Alla pokemon tappar motivationen lika snabbt, efter ca 8 timmar. Ännu ett idiotdrag av Niantic.

Nytändning för allmänheten men snart börjar skolorna igen och då försvinner kidsen och deras föräldrar. Undrar vilka som ska spela då? och varför?

Nä, de har tänkt helfel imho. Krävs en person för att riva ett gym på max 15, då är det fullt och tungt. Tidigare behövde man jobba ihop. Man kan distansmata, behöver alltså inte alls vara utomhus längre. Så, ett spel för singelspelare, förutom boss-raiderna, men hur många bossar kan man behöva? Och det finns inte legendarys så att det räcker att hålla oss intresserade hur länge som helst.

Det enda jag saknar just nu är fyra guldmedaljer och en shiny magikarp.

Tilläggas bör att legendary-raiderna inte räknas på raidmedaljen vilket är riktigt dåligt med tanke på att det är samma raidpass som för boss-raiderna. Guld är 1000 raider. Det är i och för sig enkelt att åtgärda och korrigera genom att titta på hur många articunos resp. lugia man sett. Man kan ju bara se dem när man raidar. Så niantic skulle kunna fixa det om de bara ville.

Vet inte hur de tänker riktigt vad gäller gymmen. Enda meningen med att hålla mer än några enstaka i sin egen färg just nu är för att få extrabollar vid raider. Nu har dock äggen inför försvunnit av okänd anledning så raiderna bara poppar upp random och ockuperar gymmen... småstörigt när man är i färd att plocka ner ett.

Nåja. Får fokusera på att plocka de legendariska och gå upp till level 40 sen är det paus för min del tills gen3 dyker upp.
Citera
2017-07-29, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plura
Kan någon som brukar vara där, confirma detta inlägg? Tyvärr utomlands, annars brukar jag svänga förbi där rätt ofta för att ta bollar.
Dom gånger jag varit där, senast en vecka sen så har det varit katastrof! Med eller utan wifi, men har dom satt upp extra antenner nu kanske?

Mitt senaste besök i veckan var fullständigt katastrofalt, jag spelade med WIFI och utan, men det var helt klart en stor besvikelse, så pass stor att jag struntade i att åka in idag på träffen, samt att jag inte ens övervägde att gå på eventet 12:e (har blivit inställt).. Intressant nog så kommer det nog hända något bättre om dom släpper något som alla gynnas av istället. Pjuh så slapp man åka till MoS!
Citera
2017-07-30, 00:06
Medlem
TheHandOfGods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plura

var i mall of scandinavia idag med en kompis, det har blivit liiite bättre med gps mottagningen inne i gallerian men det är fortfarande ingen kul spelupplevelse att spela där, appen kraschade var 5:e minut och spelet laggade för oss båda.
Senast redigerad av TheHandOfGod 2017-07-30 kl. 00:10.
Citera
2017-07-30, 14:07
Medlem
Maidenmartins avatar
Kommer säkerligen bli lynchad för detta, men jag tycker raidsystemet har förstört spelet mycket, tyckte det var mycket roligare innan detta kom, och det utav 3 enkla anledningar.
1. Själva fångandet av pokemon har kommit i andra hand. Nu för tiden tycker iaf jag inte att man ger sig ut och spelar för att leta och hitta pokemon, utan man ger sig bara ut för att raida. Själva fångandet var det som jag såg som syftet med spelet, med sedan raiderna kom har det tappat och spelet har tappat mening lite.
2. Raidsystemet har gjort det alldeles för enklat att få svåra pokemon. Innan var du tvungen att hoppas på turen för att ens kunna kläcka en Larvitar eller Cyndaquil (innan starters försvann från äggen), och hade du turen att göra det var du tvungen att kämpa och gå häcken av dig för att komma någon vart. Nu kan man, om man spelar regelbundet, enkelt raida fram Tyranitars och gå från 0 Tyranitars till 3 utan att ens ha en Larvitar innan. Det kanske kan ses som positivt, men det är inte lika kul när en kompis raidar fram en Tyranitar utan att ha Larvitar medan en annan fick gå, gå, gå för att få en. Samma sak med legendarerna. Som jag ser det ska legendarerna vara ett privilegium som ska vara äckligt svårt att få tag i, och man ska vara nöjd om man ens kan få en av dem. Men raiderna har gjort att man, om man spelar mycket, kan fixa 5-6 Articunos och Lugias utan problem. Att få legendarerna är ingen utmaning på det sättet. Visst, catch-raten är väldigt låg, men med tanke på hur vanliga legendariska raider är så gör det inget då du får en ny chans direkt.
3. Spelet har blivit betydligt mer inriktat mot samarbete. Förr skötte man precis allt själv och var tvungen att (förutom i gym-fighter) göra allting individuellt, vilket gjorde att spelandet blev mer personligt. Sedan raiderna kom är du mer eller mindre tvungen att spela ihop med andra spelare, och för att kunna få ut någonting av raiderna blir du helt beroende av andra spelare. Tyckte det var mycket roligare när spelet var 100 % individuellt och du slapp förlita dig på andra för att komma någon vart i spelet.
Har inte spelat på snart en vecka då jag tyckte att raid-systemet gjorde spelet sämre, och jag vet inte om jag kommer börja igen heller, tycker hela tjusningen med spelet har försvunnit sedan raiderna kom in
Citera
2017-07-30, 14:30
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maidenmartin
Kommer säkerligen bli lynchad för detta, men jag tycker raidsystemet har förstört spelet mycket, tyckte det var mycket roligare innan detta kom, och det utav 3 enkla anledningar.
1. Själva fångandet av pokemon har kommit i andra hand. Nu för tiden tycker iaf jag inte att man ger sig ut och spelar för att leta och hitta pokemon, utan man ger sig bara ut för att raida. Själva fångandet var det som jag såg som syftet med spelet, med sedan raiderna kom har det tappat och spelet har tappat mening lite.
2. Raidsystemet har gjort det alldeles för enklat att få svåra pokemon. Innan var du tvungen att hoppas på turen för att ens kunna kläcka en Larvitar eller Cyndaquil (innan starters försvann från äggen), och hade du turen att göra det var du tvungen att kämpa och gå häcken av dig för att komma någon vart. Nu kan man, om man spelar regelbundet, enkelt raida fram Tyranitars och gå från 0 Tyranitars till 3 utan att ens ha en Larvitar innan. Det kanske kan ses som positivt, men det är inte lika kul när en kompis raidar fram en Tyranitar utan att ha Larvitar medan en annan fick gå, gå, gå för att få en. Samma sak med legendarerna. Som jag ser det ska legendarerna vara ett privilegium som ska vara äckligt svårt att få tag i, och man ska vara nöjd om man ens kan få en av dem. Men raiderna har gjort att man, om man spelar mycket, kan fixa 5-6 Articunos och Lugias utan problem. Att få legendarerna är ingen utmaning på det sättet. Visst, catch-raten är väldigt låg, men med tanke på hur vanliga legendariska raider är så gör det inget då du får en ny chans direkt.
3. Spelet har blivit betydligt mer inriktat mot samarbete. Förr skötte man precis allt själv och var tvungen att (förutom i gym-fighter) göra allting individuellt, vilket gjorde att spelandet blev mer personligt. Sedan raiderna kom är du mer eller mindre tvungen att spela ihop med andra spelare, och för att kunna få ut någonting av raiderna blir du helt beroende av andra spelare. Tyckte det var mycket roligare när spelet var 100 % individuellt och du slapp förlita dig på andra för att komma någon vart i spelet.
Har inte spelat på snart en vecka då jag tyckte att raid-systemet gjorde spelet sämre, och jag vet inte om jag kommer börja igen heller, tycker hela tjusningen med spelet har försvunnit sedan raiderna kom in
Nej, bara kul med diskussioner!

1. Varför ska man fånga pokemons när man redan är hög level, har bästa IV, moveset etc på alla pokemons i spelet?... 2000 äggkläckningar har renderat i en del. Enda som gör "ut och leta pokemon" roligt igen är när gen3 släpps.

2. Håller med, men tills dess att PvP införs är tävlingsmomenten lika med noll så just nu spelar det ingen roll om flera får bra pokemons att ta ner gym med eftersom det är så lätt oavsett.

3. Här har du missat poängen, spelet är de facto ett samarbetsspel, har man inte kompisar eller bekanta som spelar så bör man se till att fixa det, och det är väldigt lätt - särskilt nu med raidsystemet när många samlas och meningsutbyte sker... bilda några crews att spela med (och om man har tur och det klickar kan man bli vänner med utöver pokemon go, det kan enbart vara positivt)
Citera
2017-07-30, 17:25
Medlem
Gillar inte heller raid-systemet. Det är tex nu för tiden jättelätt att få en Tyranitar. Tidigare så har man varit tvungen att fånga larvitar, gå med larvitar eller hoppas på att man får den i ett ägg för att få candy.

Sedan så är det förövrigt skitsvårt att få ner Articuno/Lugia om man inte råkar bo i en storstad med många invånare.

Nä motivationen är sjukt låg nu.
Citera
2017-07-30, 19:25
Medlem
Vilken tid tror ni Moltres dyker upp i raider imorgon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in