2017-06-11, 02:16
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Okej men som sagt olämpliga portaler som har blivit rapporterade om dom bedöms som det tas helt enkelt bort, darför kan det se så ut i pokemon att ett gym plötsligt är borta, det är inte utan anledning.

De tycker nog det är jobbigt att ha stadsbor som kommer och spelar vid deras runsten. De som bor där kanske tycker det är för mycket spring.
Citera
2017-06-11, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Tyranitar är fan urkass defender som det är just nu:
https://www.youtube.com/watch?v=Rs3sRaoTHVU&t=0s

Jag ska ansöka om att få byta namn till Blissey, förnedring.
Citera
2017-06-11, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikBerggren
Lyckats ta några gym idag och är uppe i 20 gym just nu, vilket är ett personligt rekord. Hittade även Lapras och Dratini idag, dålig IV men klagar inte på att få lite godis. Börjar bli jobbigt när man fyller bagen (trots maxad bag på 1000 items), känns jobbigt att behöva slänga Pinap berries och Great balls, men det viktigaste är väl potions i nuläget. Vad slänger ni när er ryggsäck är full?

Razz o Nanab berries åker direkt sedan greatballs. Aldrig vanliga bollar då jag kör m go plus och det är just dem jag får ont om. Men detta var bara ert problem när jag inte gymade något och då slängde jag både revives och portions också. Men nu när jag också kör gym biten aktivt har jag aldrig fullt, däremot panik när jag har mindre än 100 maxrevives och Maxpotions. Ligger kring 700 items nu och hinner aldrig fylla till 1000 längre

Bor på landet och ser ingenting, inga gym, stop eller monster
så långt kartan går jag får åka en bit för att spela. Men har i alla fall ett gäng att plocka o hålla gym tillsammans med så det har verkligen livat upp spelandet.
Citera
2017-06-11, 09:35
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikBerggren
Lyckats ta några gym idag och är uppe i 20 gym just nu, vilket är ett personligt rekord. Hittade även Lapras och Dratini idag, dålig IV men klagar inte på att få lite godis. Börjar bli jobbigt när man fyller bagen (trots maxad bag på 1000 items), känns jobbigt att behöva slänga Pinap berries och Great balls, men det viktigaste är väl potions i nuläget. Vad slänger ni när er ryggsäck är full?
Jag har bara 3 st gym inom en radie i 5 mil så jag spelar spelet lite annorlunda.

Mitt bag-utrymme är endast 450 items vilket för mig räcker gott och väl. En någorlunda optimal bag för mig är därför ca 20 Max Potions och 20 Max Revives.
Sedan 150 Ultra, 100 Great och 100 Poke.
Resterande 60 items då ett gäng Razz och Pinap och några evo-items.
Citera
2017-06-11, 11:49
Medlem
Mackan1992s avatar
Nu har det gått så långt att jag försöker få Rattataa-medaljen. Vill ha en update!!

Dök dock upp en Lapras mitt i stan idag, det är man ju inte för bortskämd med
Citera
2017-06-11, 15:11
Medlem
neuron-drones avatar
Slängde bollar hela tiden innan. Nu spelar jag i ett område där det bara finns ett stop och fångar mest pokemons. Och det som inte kunde hända trodde jag... bollarna är slut. Har inte ens en röd boll. Måste in till stan, detta går ju inte! Men man har visst ett liv också?

Känner ingen som spelar i samma lag som jag. Så vad gör man? Kontaktannons för att ta över svåra gym? Mystic brukar vara stora men i min stad är vi i värsta underläget. Känns sugigt att ta ett svårt gym och bara vara en person och hoppas på att någon i samma lag ska hoppa in, men istället blir det värsta lockbetet för de andra lagen.

Hatchar en del eftersom man kan göra det överallt, men inte fått något bra, inte ens i milsäggen och nu är de slut och bara fått 2,5 km tilbaka.

Livet är tufft.

Skrattade åt en som talade om att köpa bollar, blev instant karma där eftersom jag fick samma tanke. Känns inte som jag vill gå till vårt enda stop och sitta i regnet på att vänta på att snurra.

Hur ska man annonsera ut ett litet event för sitt eget lag? Jag skulle kunna bjuda på pizza bara vi blev ett gäng som kunde mala ner instinctdominansen...
Citera
2017-06-11, 17:14
Medlem
IgorSs avatar
Dags för lite gnäll i väntans tider. Tycker Niantic ständigt ligger flera steg efter från uppnå ytterligare hype och framgång. Behöver hända grejer nu. Mer än event. Spelet utvecklas för långsamt. Det är inte tillräckligt belönande under långa sega perioder.

Och varför håller de sig trogna gamla vanliga klassiska Pokemon? Varför inte utveckla och smyga ut några nya unika för Pokemon Go så vi omöjligen kan veta vad som finns därute. Det skulle skapa spänning enligt mig.

Anser dessutom att de sumpat den geografiska aspekten. Hade gärna sett att man varit tvungen att besöka något annat landskap för vissa typer, eller vara vaken på natten för andra osv.
Senast redigerad av IgorS 2017-06-11 kl. 17:16.
Citera
2017-06-11, 17:22
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IgorS
Dags för lite gnäll i väntans tider. Tycker Niantic ständigt ligger flera steg efter från uppnå ytterligare hype och framgång. Behöver hända grejer nu. Mer än event. Spelet utvecklas för långsamt. Det är inte tillräckligt belönande under långa sega perioder.

Och varför håller de sig trogna gamla vanliga klassiska Pokemon? Varför inte utveckla och smyga ut några nya unika för Pokemon Go så vi omöjligen kan veta vad som finns därute. Det skulle skapa spänning enligt mig.

Anser dessutom att de sumpat den geografiska aspekten. Hade gärna sett att man varit tvungen att besöka något annat landskap för vissa typer, eller vara vaken på natten för andra osv.

Fast gör dem verkligen det? I gamla Pokemon är det ju som bekant "turn-system" vid fighter, man valde en attack som tog en viss damage, sen var det andras tur, ibland missade attackerna, fler slags stats fans, mer boosting-möjligheter av olika slag bara för att nämna några saker

Sen finns ju geografiska aspekten - till viss del. Noctural speecies finns (ex större sannolikhet för te.x murkrow, noctowl och dylika när spelet är i "night mode" än under dagtid) biomes finns, mycket vanligare med vattenpokemons runt sjöar, älvar etc... Men att endast kunna hitta vattenpokemons vid vatten och aldrig någon annanstans tror jag inte hade varit sån bra idé.
Citera
2017-06-11, 17:27
Medlem
IgorSs avatar
Citat:
Fast gör dem verkligen det? I gamla Pokemon är det ju som bekant "turn-system" vid fighter, man valde en attack som tog en viss damage, sen var det andras tur, ibland missade attackerna, fler slags stats fans, mer boosting-möjligheter av olika slag bara för att nämna några saker

Sen finns ju geografiska aspekten - till viss del. Noctural speecies finns (ex större sannolikhet för te.x murkrow, noctowl och dylika när spelet är i "night mode" än under dagtid) biomes finns, mycket vanligare med vattenpokemons runt sjöar, älvar etc... Men att endast kunna hitta vattenpokemons vid vatten och aldrig någon annanstans tror jag inte hade varit sån bra idé.

Tänkte på själva monstren. Tycker det är sjukt trist att det följer gamla befintliga pokedex utan nyheter. Vore spännande med sprillans nya kreatur helt enkelt.
Citera
2017-06-11, 17:47
Medlem
NirvanAs avatar
Äntligen klar med driftandet för att evolva till Granbull... hade varit omöjligt att bara vara 3 ifrån fullt eu-dex utan möjlighet att drifta... det är väl mitt handikapp när man inte lirar i storstan

Nu saknas bara Quilava och Typhlosion (och ja unown men den bryr jag mig inte om, kommer väl tillsammans med legendaries)

Så bring on fireeventet, hoppas verkligen Cyndaquil dyker upp även här trots att det inte är ett fire-biome.
Citera
2017-06-11, 19:00
Medlem
Mackan1992s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IgorS

Kunde inte sagt det bättre själv, håller verkligen med..
Citera
2017-06-11, 19:15
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Äntligen klar med driftandet för att evolva till Granbull... hade varit omöjligt att bara vara 3 ifrån fullt eu-dex utan möjlighet att drifta... det är väl mitt handikapp när man inte lirar i storstan

Nu saknas bara Quilava och Typhlosion (och ja unown men den bryr jag mig inte om, kommer väl tillsammans med legendaries)

Så bring on fireeventet, hoppas verkligen Cyndaquil dyker upp även här trots att det inte är ett fire-biome.

Drifta, klass med att sitta vid datorn i soffan framför TV´n och fånga samt ta ned gym.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in