2015-09-10, 16:20
Bannlyst
Idag kom en Sentio-mätning som visade att SD ligger på 26,5%. Vissa på forumet försöker hävda att det har en stor betydelse för valet 2018. Även om det skulle visa sig att Sentio-mätningen stämmer så håller jag inte med. Det finns fortfarande 7 partier som förespråkar den politiken som det demonstrerades för på Medborgarplatsen på Södermalm den 6 september. Alltså en mer öppen asyl och flyktingpolitik.

Dessutom. Ni är 26,5% men ni har inga tunga representanter inom saklig media, Aftonbladet, Expressen, DN, SVD, DI, GP, SVT. Ni har inga tunga representanter inom fackföreningsrörelser, arbetsgivarorganisationer, kyrkan, hjälporganisationer, kulturlivet, universitetsvärlden och utbildningsväsendet, forskningen.

Så hur ska er rörelse bli större egentligen? Det måste i stort sätt vara omöjligt när vi andra 73,5% står enade, det spelar ingen roll om man som jag är FP eller om man är anarkist, vi demonstrerar tillsammans mot er som vill stänga gränserna. Enigheten har inte varit så stor sedan samlingsregeringstiden under WW2.

Hur ska ni bli fler? När ni egentligen inte har samma plattform och förutsättningar att föra ut era budskap och sprida dem som många av de som vill öppna upp gränserna, som Jonas Gardell, Zara Larsson, Daniel Poohl.

Tala om för mig hur ni egentligen ska växa mer när det logiskt sett borde vara omöjligt?
Citera
2015-09-10, 16:24
Medlem
Kenny Kuks avatar
Jag är inte SDare. Men hur de ska bli fler? Enkelt, det behöver inte göra något, övriga partiers beteende nu tvingar över allt fler och fler till SD. Tyvärr.
Citera
2015-09-10, 16:24
Medlem
hakro807s avatar
Och du tror alltså att ett SD på ~25 procent inte kommer kunna påverka när ett SD på 13 procent redan skakat om politiken?
Citera
2015-09-10, 16:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Och du tror alltså att ett SD på ~25 procent inte kommer kunna påverka när ett SD på 13 procent redan skakat om politiken?

Så länge det inte kommer fram människor av era åsikter bland svensk journalistik, näringsliv, kultursfären etc så tror jag inte det kommer spela särskilt stor roll?
Citera
2015-09-10, 16:27
Medlem
goosehunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottotheman
Idag kom en Sentio-mätning som visade att SD ligger på 26,5%. Vissa på forumet försöker hävda att det har en stor betydelse för valet 2018. Även om det skulle visa sig att Sentio-mätningen stämmer så håller jag inte med. Det finns fortfarande 7 partier som förespråkar den politiken som det demonstrerades för på Medborgarplatsen på Södermalm den 6 september. Alltså en mer öppen asyl och flyktingpolitik.

Dessutom. Ni är 26,5% men ni har inga tunga representanter inom saklig media, Aftonbladet, Expressen, DN, SVD, DI, GP, SVT. Ni har inga tunga representanter inom fackföreningsrörelser, arbetsgivarorganisationer, kyrkan, hjälporganisationer, kulturlivet, universitetsvärlden och utbildningsväsendet, forskningen.

Så hur ska er rörelse bli större egentligen? Det måste i stort sätt vara omöjligt när vi andra 73,5% står enade, det spelar ingen roll om man som jag är FP eller om man är anarkist, vi demonstrerar tillsammans mot er som vill stänga gränserna. Enigheten har inte varit så stor sedan samlingsregeringstiden under WW2.

Hur ska ni bli fler? När ni egentligen inte har samma plattform och förutsättningar att föra ut era budskap och sprida dem som många av de som vill öppna upp gränserna, som Jonas Gardell, Zara Larsson, Daniel Poohl.

Tala om för mig hur ni egentligen ska växa mer när det logiskt sett borde vara omöjligt?

jag tror du har missat något, men SD blir större för att dom ständigt blir fler...
Citera
2015-09-10, 16:28
Bannlyst
Och hur bra tycker du eran enade front fungerar? Uppenbarligen så slår sd alla tidigare rekord gång på gång trots att ni använder medial propaganda för att banka in "rätt" åsikt på folket. Sd kommer fortsätta växa så länge Sverige för nuvarande invandringspolitik. Att resten av partierna tillsammans blir 73.5% säger inte så mycket om vad svenskarna egentligen vill.
Men fortsätt gärna leva i din bubbla du. Hoppas du stoltserar med dina 70 procent när några kamelryttare får för sig att spränga sig själva i luften i ett urbant område.
Citera
Medlem
PissingContests avatar
Citat:

Jo, det ska jag tala om.
Vad du kallar "logik" kallar resten av världen för propaganda..
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Jag är inte SDare. Men hur de ska bli fler? Enkelt, det behöver inte göra något, övriga partiers beteende nu tvingar över allt fler och fler till SD. Tyvärr.

Så de ska sitta och göra ingenting och självmant låta andra sätta agendan? Hur kan det göra deras rörelse större? Jag har svårt att få ihop det.
Senast redigerad av ottotheman 2015-09-10 kl. 16:30.
Citera
2015-09-10, 16:29
Medlem
goosehunters avatar
Annars, om jag inte missuppfattat något, så är väl FP ett eget parti och i ganska stort behov av moderniserande då FP ständigt tappar väljare. Så frågan, för din del, borde väl snarare vara hur FP ska kunna bli fler?

Aftonbladet och Expressen, samt DN och Public Service kvalificerar sig ju verkligen inom kategorin "saklig media". Är du säker på att du inte skrev lite väl snabbt och missade bokstaven o ?
Citera
2015-09-10, 16:30
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Så ni ska sitta och göra ingenting och självmant låta andra sätta agendan? Hur kan det göra er rörelse större? Jag har svårt att få ihop det.

Jag tror du missade min första mening jag skrev.
Citera
2015-09-10, 16:31
Bannlyst
Nästan alla svenskar vill minska invandringen. Dock är det fortfarande bara 26,5% som tycker att det är den klart viktigaste frågan.
Citera
2015-09-10, 16:34
Medlem
StyleWarss avatar
Tror du har räknat fel, och behöver ändra rubrik i trådstarten.

44% tycker att Sverige tagit emot för mycket utlänningar, och den siffran kommer bara att öka när kaoset tilltar. Låter man det gå som nu när danska polisen gett upp och släpper igenom alla till Sverige så står vi riktigt i skiten, vilket kommer leda till våldsyttringar hos asylanterna och vips så var 96% emot invandringen som den ser ut idag. Det går med stormsteg, till julen är det nog crescendo och sen kommer man få göra något drastiskt från EU-håll. Kostnad: Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in