Citat:
Ursprungligen postat av
ottotheman
Idag kom en Sentio-mätning som visade att SD ligger på 26,5%. Vissa på forumet försöker hävda att det har en stor betydelse för valet 2018. Även om det skulle visa sig att Sentio-mätningen stämmer så håller jag inte med. Det finns fortfarande 7 partier som förespråkar den politiken som det demonstrerades för på Medborgarplatsen på Södermalm den 6 september. Alltså en mer öppen asyl och flyktingpolitik.
Dessutom. Ni är 26,5% men ni har inga tunga representanter inom saklig media, Aftonbladet, Expressen, DN, SVD, DI, GP, SVT. Ni har inga tunga representanter inom fackföreningsrörelser, arbetsgivarorganisationer, kyrkan, hjälporganisationer, kulturlivet, universitetsvärlden och utbildningsväsendet, forskningen.
Så hur ska er rörelse bli större egentligen? Det måste i stort sätt vara omöjligt när vi andra 73,5% står enade, det spelar ingen roll om man som jag är FP eller om man är anarkist, vi demonstrerar tillsammans mot er som vill stänga gränserna. Enigheten har inte varit så stor sedan samlingsregeringstiden under WW2.
Hur ska ni bli fler? När ni egentligen inte har samma plattform och förutsättningar att föra ut era budskap och sprida dem som många av de som vill öppna upp gränserna, som Jonas Gardell, Zara Larsson, Daniel Poohl.
Tala om för mig hur ni egentligen ska växa mer när det logiskt sett borde vara omöjligt?
Skall jag berätta för dig hur jag siar om saken?
Dessa så att säga tunga representanterna du snackar om från din inbillade trygga plattform är inget annat än köpta och fjolliga människor som du och jag, eller inbillar du dig att de är både klokare och starkare än oss som ger våra röster.
Är det INTE vi som röstat fram dessa strutsar? Vad är det då som får dig att tro att man ej kan ta bort strutsarna från plattformen?
Alla så att säga stora människor har ALLTID känt sig säkra på sin plattform. Lär dig av historien OCH utgå inte från att alla är masshypnotiserade och många har just nu blivit väckta ur den också.
Tror du verkligen att du skulle få min röst genom dina de här så att säga tryggt inbillade plattformssmörja??????
Tror du verkligen på det du själv ylar om?
Tror du att jag ser upp till Jonas Gardell, Sara Larsson eller Daniel?????? Att jag följer dem som en hund och viftar på svansen?
Se verkligheten. Det gör jag. OCH tro mig både invandraren och Svensken gör inget annat än frågar varandra vad är detta? Vad är det som händer? Varje gång man möts så är det prat om just detta som pågår i vårt dysfunktionella land.
Vi som ser det är friskast. Du står där i din plattform och känner dig både högmodig och klappar dig med ett leende på magen och flinar mig rakt i ansiktet.