Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-09-09, 23:23
  #1
Medlem
Lost-Souls avatar
Hittade detta initiativ på Facebook: https://www.facebook.com/groups/4522...c_location=ufi

Demonstrationens syfte är att kräva regeringens avgång och att nyval ska utlysas. Bla Hans Erling Jensen ska tala.

Antal anmälda deltagare är för tillfället 1347 personer vilket är en ansenlig mängd med tanke på att endast de som verkligen ska delta i demon uppmanas att gå med i FB-gruppen.

Någon här som ska delta?

Kommer det att bli av denna gång? (Har sett åtskilliga liknande initiativ som runnit ut i sanden)

Varför har Sverigevänliga krafter så svårt att organisera sig och visa sig ute på gatorna?
Citera
2015-09-10, 17:38
  #2
Medlem
BaronVonHelsings avatar
På tiden för en demonstration. Har själv inte möjlighet att ta mig till Stockholm, men hoppas det blir så stort att det uppmärksammas av media.

Det är förresten inte en demonstration enbart för Sverigedemokrater, utan för alla som är missnöjda med regeringen. Kommer dock bli flest Sverigedemokrater då SD är det enda oppositionspartiet.
Citera
2015-09-10, 23:52
  #3
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Hittade detta initiativ på Facebook: https://www.facebook.com/groups/4522...c_location=ufi

Demonstrationens syfte är att kräva regeringens avgång och att nyval ska utlysas. Bla Hans Erling Jensen ska tala.

Antal anmälda deltagare är för tillfället 1347 personer vilket är en ansenlig mängd med tanke på att endast de som verkligen ska delta i demon uppmanas att gå med i FB-gruppen.

Någon här som ska delta?

Kommer det att bli av denna gång? (Har sett åtskilliga liknande initiativ som runnit ut i sanden)

Varför har Sverigevänliga krafter så svårt att organisera sig och visa sig ute på gatorna?

Fint och så där, men "den du hittade" måste förstå sig på demostrationer bättre. Att radda upp 10 skäl, och hoppas att något drar någon fungerar inte. Fokusera på ett område, och se till att ha skäl nog att demonstrera bakom det.

Jag ger exempel från beskrivningen:
* 30-tal explosioner i Malmö hittills i år - Demonstration mot brottslighet? Går det?
* 55 No Go Zoner- som förnekas av vår inrikesminister Snarare 155. Men vad är det argument för? Demonstration mot no go-zoner?
* Gruppvåldtäkter som ökar Vadå ökar? Vem säger det?
* Skottlossningar och Gänguppgörelser Va? Var, när? Statistik?
* Bilbränder Jaha? Ska vi demonstrera mot bilbränder?
* Hedersmord Visserligen relevant, men när var det senast på agendan? 2004?
* Barnäktenskap accepteras Alltså. Va? Det kommer knappt barn hit
* Massmedia som mörklägger Hur är det här egentligen ens relevant till resten?
* 225.000 Fattigpensionärer Va?
* Acceptans och Förnekelse av det Organiserade Tiggeriet Va?
* Bristfälliga bakgrundskontroller av nyanlända Ett skäl i sig. Hur ställer sig det med fattigpensionärer?
* Brutala Mord Seriöst?

Vad vill du demonstrera mot? Världen?

Välj EN sak. Samla fakta. Presentera det så att folk förstår det. Demonstrera. En i taget!
Citera
2015-09-11, 00:43
  #4
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lydan
Fint och så där, men "den du hittade" måste förstå sig på demostrationer bättre. Att radda upp 10 skäl, och hoppas att något drar någon fungerar inte. Fokusera på ett område, och se till att ha skäl nog att demonstrera bakom det.

Jag ger exempel från beskrivningen:
* 30-tal explosioner i Malmö hittills i år - Demonstration mot brottslighet? Går det?
* 55 No Go Zoner- som förnekas av vår inrikesminister Snarare 155. Men vad är det argument för? Demonstration mot no go-zoner?
* Gruppvåldtäkter som ökar Vadå ökar? Vem säger det?
* Skottlossningar och Gänguppgörelser Va? Var, när? Statistik?
* Bilbränder Jaha? Ska vi demonstrera mot bilbränder?
* Hedersmord Visserligen relevant, men när var det senast på agendan? 2004?
* Barnäktenskap accepteras Alltså. Va? Det kommer knappt barn hit
* Massmedia som mörklägger Hur är det här egentligen ens relevant till resten?
* 225.000 Fattigpensionärer Va?
* Acceptans och Förnekelse av det Organiserade Tiggeriet Va?
* Bristfälliga bakgrundskontroller av nyanlända Ett skäl i sig. Hur ställer sig det med fattigpensionärer?
* Brutala Mord Seriöst?

Vad vill du demonstrera mot? Världen?

Välj EN sak. Samla fakta. Presentera det så att folk förstår det. Demonstrera. En i taget!

Ja, fast är det inte uppenbart vad "EN" sak gäller? Massinvandringens konsekvenser och regeringens nonchalans gentemot densamma -detta medför att demonstranterna vill att regeringen ska avgå och låta folket göra sin vilja hörd genom ett extraval.


Tycker inte att det är överdrivet svårt att förstå det sammanhängande budskapet, tvärtom.
Citera
2015-09-11, 00:55
  #5
Medlem
Svärjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
....Varför har Sverigevänliga krafter så svårt att organisera sig och visa sig ute på gatorna?
När man har 500 politiskt korrekta bulldozrar framför sig är det inte så enkelt. Och de kriminella kommunisterna får härja tämligen fritt .
Citera
2015-09-11, 01:03
  #6
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svärje
När man har 500 politiskt korrekta bulldozrar framför sig är det inte så enkelt. Och de kriminella kommunisterna får härja tämligen fritt .

Det är just därför man ska organisera 10.000 sverigevänliga vikingar, då kommer de 500 pk-fjantarna att känna sig löjliga, kissa ner sig och springa hem.

Detsamma gäller de sedvanliga 30-40 AFA-fjantarna som alltid dyker upp, dessa ligisters anarkism bör man dock låta polisen ta hand om. Sverigevänner sysslar inte med utomparlamentariska kamper.

Det är uppenbarligen sjukt svårt att organisera Sverigedemokrater att delta i demonstrationer men jag tror att det skulle ha ett stort mervärde om det gick, inte minst på grund av de tidningsskriverier det skulle medföra.
Citera
2015-09-11, 21:39
  #7
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Ja, fast är det inte uppenbart vad "EN" sak gäller? Massinvandringens konsekvenser och regeringens nonchalans gentemot densamma -detta medför att demonstranterna vill att regeringen ska avgå och låta folket göra sin vilja hörd genom ett extraval.


Tycker inte att det är överdrivet svårt att förstå det sammanhängande budskapet, tvärtom.

Men åh. Det är en söt tanke av dig, men tror du verkligen att du kan påverka något genom att demonstrera med något som inte har förankring i MSM? Det kommer att bli kallad en SMR-demonstration, och någon idiot kommer att dyka upp med en nazi-flagga samtidigt som AFA kommer att attackera, och din demonstration blir beskylld för att vara en nazi-demonstration.

Du verkar ju lite påläst, så du vet väl mycket väl om att du inte kan genomföra en demonstration med folk som dyker upp om du inte skapar så kallat "PK-syntax", så att medierna inte kan fördöma demonstrationen, men att den samtidigt är tydligt inriktad på att samhället blir sämre på grund av invandrarna (vilket verkar vara det du vill sprida med din demonstration)

Varför jag ger min åsikt är för att jag tycker att det behövs folk som anordnar demonstrationer för den stigmatiserade sidan. Men det måste göras snyggt. Jag tror inte att du är rätt person för det, men jag ger dig gärna en chans eftersom du trots allt är mycket bättre än resten av oss genom att i alla fall försöka.

Nedan ger jag, på varje punkt, ett exempel på vad som vore bra att demonstrera för om du vill ha både folk utan att bli kölhalad i media:

* 30-tal explosioner i Malmö hittills i år
Demonstration mot det ökade rekordvåldet i Malmö (alla förstår vad det handlar om)

* 55 No Go Zoner- som förnekas av vår inrikesminister
Demonstration mot polisens tillåtande av laglösa så kallade "no go"-zoner (alla förstår vad det handlar om)

* Gruppvåldtäkter som ökar
Demonstration mot det ökande antalet våldtäkter. 330% på 10 år! (alla förstår vad det handlar om)

* Skottlossningar och Gänguppgörelser
Demonstration mot den organiserade brottsligheten i Göteborg och Malmö! (alla förstår vad det handlar om)

* Bilbränder
Ingen poäng här. Så litet värde jämfört med övrigt.

* Hedersmord
Ingen poäng här. Det är inte på "agendan" längre.

* Barnäktenskap accepteras
Ingen poäng här. Det är inte på "agendan" längre.

* Massmedia som mörklägger
Går inte. Alla som inte redan är frälsta ser det som foliehatt. Den här fighten tar man med exempel och information.

* 225.000 Fattigpensionärer
Demonstration mot minskade pensioner! (Här kan man sen enkelt ta upp att regeringen höjer flyktingarnas kostandsersättning i kommunerna med 50%, medan löftet om att jämna ut "pensionsskatten" inte har infriats.)

* Acceptans och Förnekelse av det Organiserade Tiggeriet
Demonstration mot människohandeln inom tiggeriet

* Bristfälliga bakgrundskontroller av nyanlända
Demonstration mot att det bara är 1900 kvotflyktingar som släpps in! (men 40 000 välfärdsflyktingar)

* Brutala Mord
Tror inte att det här behöver demonstreras mot. Ökat våld kanske? Se 1.
Citera
2015-09-12, 01:17
  #8
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lydan
Men åh. Det är en söt tanke av dig, men tror du verkligen att du kan påverka något genom att demonstrera med något som inte har förankring i MSM? Det kommer att bli kallad en SMR-demonstration, och någon idiot kommer att dyka upp med en nazi-flagga samtidigt som AFA kommer att attackera, och din demonstration blir beskylld för att vara en nazi-demonstration.

Du verkar ju lite påläst, så du vet väl mycket väl om att du inte kan genomföra en demonstration med folk som dyker upp om du inte skapar så kallat "PK-syntax", så att medierna inte kan fördöma demonstrationen, men att den samtidigt är tydligt inriktad på att samhället blir sämre på grund av invandrarna (vilket verkar vara det du vill sprida med din demonstration)

Varför jag ger min åsikt är för att jag tycker att det behövs folk som anordnar demonstrationer för den stigmatiserade sidan. Men det måste göras snyggt. Jag tror inte att du är rätt person för det, men jag ger dig gärna en chans eftersom du trots allt är mycket bättre än resten av oss genom att i alla fall försöka.

Nedan ger jag, på varje punkt, ett exempel på vad som vore bra att demonstrera för om du vill ha både folk utan att bli kölhalad i media:

* 30-tal explosioner i Malmö hittills i år
Demonstration mot det ökade rekordvåldet i Malmö (alla förstår vad det handlar om)

* 55 No Go Zoner- som förnekas av vår inrikesminister
Demonstration mot polisens tillåtande av laglösa så kallade "no go"-zoner (alla förstår vad det handlar om)

* Gruppvåldtäkter som ökar
Demonstration mot det ökande antalet våldtäkter. 330% på 10 år! (alla förstår vad det handlar om)

* Skottlossningar och Gänguppgörelser
Demonstration mot den organiserade brottsligheten i Göteborg och Malmö! (alla förstår vad det handlar om)

* Bilbränder
Ingen poäng här. Så litet värde jämfört med övrigt.

* Hedersmord
Ingen poäng här. Det är inte på "agendan" längre.

* Barnäktenskap accepteras
Ingen poäng här. Det är inte på "agendan" längre.

* Massmedia som mörklägger
Går inte. Alla som inte redan är frälsta ser det som foliehatt. Den här fighten tar man med exempel och information.

* 225.000 Fattigpensionärer
Demonstration mot minskade pensioner! (Här kan man sen enkelt ta upp att regeringen höjer flyktingarnas kostandsersättning i kommunerna med 50%, medan löftet om att jämna ut "pensionsskatten" inte har infriats.)

* Acceptans och Förnekelse av det Organiserade Tiggeriet
Demonstration mot människohandeln inom tiggeriet

* Bristfälliga bakgrundskontroller av nyanlända
Demonstration mot att det bara är 1900 kvotflyktingar som släpps in! (men 40 000 välfärdsflyktingar)

* Brutala Mord
Tror inte att det här behöver demonstreras mot. Ökat våld kanske? Se 1.

Tack för synpunkter men det är verkligen inte "min" demonstration. Jag tyckte väl mest att det var bra att det verkar bli av en Sverigevänlig demonstration och ville ge den lite spridning genom en FB-tråd.

Annars håller jag väl med, upplägget är långt ifrån perfekt men definitivt bättre än ingen alls, det viktigaste för en lyckad demo är antalet demonstranter som dyker upp. En folkmassa på 50.000 pers kan inte ignoreras oavsett upplägg eller budskap, dyker det däremot upp tio pers så spelar det ingen roll hur perfekt upplägget än är .. ingen lär bry sig.
Citera
2015-09-13, 16:32
  #9
Medlem
1970-01-01s avatar
En sån här demonstration behövs, men det är för få som får veta om den.
Citera
2015-09-13, 22:54
  #10
Medlem
Lost-Souls avatar
Talarlistan är nu klar, dessa är:

Stefan Torssell
Julia Nilsson
Ingrid Carlqvist
Jan Sjunnesson
Jennifer Black
Hans-Erling Jensen.

En ganska gedigen uppställning.

Det är uppenbart att demon kommer att bli av men som någon var inne på så tvivlar jag på att så många känner till den, man får hoppas den har spridits friskt på Facebook så att det bli några hundra iaf.

1706 anmälda i FB-gruppen nu men tvivlar starkt på att det ens i närheten blir så många.

.
Citera
2015-09-14, 12:00
  #11
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Talarlistan är nu klar, dessa är:

Stefan Torssell
Julia Nilsson
Ingrid Carlqvist
Jan Sjunnesson
Jennifer Black
Hans-Erling Jensen.

En ganska gedigen uppställning.

Det är uppenbart att demon kommer att bli av men som någon var inne på så tvivlar jag på att så många känner till den, man får hoppas den har spridits friskt på Facebook så att det bli några hundra iaf.

1706 anmälda i FB-gruppen nu men tvivlar starkt på att det ens i närheten blir så många.

.

Det kommer sannolikt inte bli många, men denna nya folkrörelse behöver öva på att demonstrera. Det måste börja i liten skala innan det kan växa. Alla som går förtjänar en stor eloge och framtidens svenskar kommer tacka er. Förhoppningsvis är detta början på återkommande demonstrationer som med tiden kan tillta i omfattning.

Skulle alla som vill även våga delta och våga säga sitt skulle det få svenska etablissemanget att darra av skräck.
Citera
2015-09-14, 12:11
  #12
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lydan
* Hedersmord
Ingen poäng här. Det är inte på "agendan" längre.

Var har du hållit hus på sistone? Under en sten? Du har alltså helt missat hedersdebatten?

http://www.varkenhoraellerkuvad.se/
http://www.expressen.se/debatt/i-for...nens-diktatur/
http://www.svtplay.se/video/3192781/...g-14-debatt-18
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/...tur-i-fororten
http://www.aftonbladet.se/debatt/deb...cle20877039.ab
http://www.dagenssamhalle.se/debatt/...seringen-16113
http://www.aftonbladet.se/ledare/led...cle21141248.ab

Osv osv osv..
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback