2015-09-14, 19:03
Medlem
Rippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonymgolfare
Höga?!?!?!?!?

Dem priserna avspeglar nog kvaliteten riktigt bra, dvs dålig kvalitet.

Vill bara poängtera att jag inte kan ta någon seriöst om denne inte vet skillnaden på subjektsform och objektsform. De används vid subjekt, inte dem, så lär dig gärna detta så man kan ta dig på allvar. "Dem priserna" är helt åt helvete fel.

Sen är priserna höga om man jämför med H&M eller Dressmann, där jag tror många köper sina kavajer. En vanlig snubbe köper inte en Corneliani-kostym i helkanvas. Jag vet inte vad du har för snedvriden bild med hur många tror du egentligen går runt i riktigt fina kavajer för över 5000 kr? Kom ner på jorden. Och ja, folk i KSoE köper kavajer för <5000 kr men de avspeglar nog 0,1% av Sveriges egentliga befolkning. 2800 för en rock från TGD är dyrt, då jag köpte jackor från dem för 1500 kr för 3 år sedan.

Alla vill väl köpa bra kostymer/kavajer men många liksom jag drar sig för priset. Sen att kvalitativa varor håller bättre kvalitet är i många fall en självklarhet, men hur sugen är man på att lägga 5000 kr på en kavaj om man inte använder den 3-4 gånger i veckan vilket jag inte gör? Då är till och med 2000 dyrt.

Citat:
Ursprungligen postat av Nyllet97
Äger själv en vårjacka från märket och tycker den håller riktigt bra kvalité. Tror jackan kostade cirkus 2500-3000 kr men lyckades köpa den på rea och fick den för 50%.

Jackan köptes för 1,5 år sedan och ser likadan ut som när jag köpte den som idag. Mycket bra köp!

Gillar märket, ska inhandla lite mer från dem. Ska testa deras BD-skjortor som ser ut att ha en riktigt bra krage med schyst roll.
Citera
2015-09-14, 20:11
Medlem
jockelfcs avatar
Har handlat på volt länge, diggar TGD. Bra kläder till bra pris
Citera
2015-09-15, 15:43
Medlem
irkens avatar
Är det bara jag som tycker det är väldigt synd att kläderna endast säljs på Volt? Dom gör fullkomligt underbara kläder men i och med att Volt inte finns i min stad (Närmsta affär är 20 mil bort) så blir det lixom inte så ofta man handlar ifrån där.
Citera
2015-09-15, 17:43
Medlem
Mounotos avatar
Har TGD några vettiga jackor? Syftar främst på höst/vår jackor för runt 2000 :-?
Citera
2015-09-16, 02:36
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mounoto
Har TGD några vettiga jackor? Syftar främst på höst/vår jackor för runt 2000 :-?
Jorå, det har dom väl, du kan ju kika på deras sida (http://www.theseglorydays.com/en/collections/casual/) och kolla jackorna, priserna står ju där med. Det där är casual collectionen dock.
Citera
2015-09-16, 11:21
Medlem
Rippless avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av irken
Jorå, det har dom väl, du kan ju kika på deras sida (http://www.theseglorydays.com/en/collections/casual/) och kolla jackorna, priserna står ju där med. Det där är casual collectionen dock.

Jag tror att Bespoke-kollektionen är den man ska satsa på. Just nu finns det bara 3-4 rockar i kollektionen där och de ligger på 2-3000 kr.
Citera
2015-09-16, 13:13
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ripples
Jag tror att Bespoke-kollektionen är den man ska satsa på. Just nu finns det bara 3-4 rockar i kollektionen där och de ligger på 2-3000 kr.
Beror väl på vad man tycker är snyggt. Jag kan tänka mig att vissa passar i såna jackor - men jag personligen nej. Har hellre en jacka ifrån Denim/Casual kollektionen på mig för det är mera jag.
Citera
2015-09-16, 16:09
Medlem
Rippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Beror väl på vad man tycker är snyggt. Jag kan tänka mig att vissa passar i såna jackor - men jag personligen nej. Har hellre en jacka ifrån Denim/Casual kollektionen på mig för det är mera jag.

Ja, självklart. Beror ju helt på vad man har för övrig klädstil men även utstrålning.

Var på gång att köpa deras mockapenny men det fanns bara ett ex kvar i butiken - och den var för liten.
Citera
2015-09-16, 23:21
Medlem
Mounotos avatar
Citat:
Ja, självklart. Beror ju helt på vad man har för övrig klädstil men även utstrålning.

Var på gång att köpa deras mockapenny men det fanns bara ett ex kvar i butiken - och den var för liten.
Massimo Dutti har rätt så billiga mocka-pennys, kan vara värt en titt.
Citera
2015-09-18, 11:01
Medlem
Rippless avatar
Citat:
Massimo Dutti har rätt så billiga mocka-pennys, kan vara värt en titt.

Jag slog en kik där, hittade bara ett par i vanligt skinn som f.ö. var rätt snygga.
Citera
2015-09-18, 15:40
Medlem
Mounotos avatar
Citat:
Jag slog en kik där, hittade bara ett par i vanligt skinn som f.ö. var rätt snygga.
Ah, fel säsong kanske, men framåt våren brukar de ha rätt fina i mocka
Citera
2015-09-19, 21:29
Medlem
Citat:
Sen är priserna höga om man jämför med H&M eller Dressmann, där jag tror många köper sina kavajer. En vanlig snubbe köper inte en Corneliani-kostym i helkanvas. Jag vet inte vad du har för snedvriden bild med hur många tror du egentligen går runt i riktigt fina kavajer för över 5000 kr? Kom ner på jorden. Och ja, folk i KSoE köper kavajer för <5000 kr men de avspeglar nog 0,1% av Sveriges egentliga befolkning. 2800 för en rock från TGD är dyrt, då jag köpte jackor från dem för 1500 kr för 3 år sedan.

Alla vill väl köpa bra kostymer/kavajer men många liksom jag drar sig för priset. Sen att kvalitativa varor håller bättre kvalitet är i många fall en självklarhet, men hur sugen är man på att lägga 5000 kr på en kavaj om man inte använder den 3-4 gånger i veckan vilket jag inte gör? Då är till och med 2000 dyrt.
Jag får väl inleda med att be om ursäkt för min felstavning, men om du tar illa vid utav något sådant har du större problem än din snålhet.
Min tanke är enkel; det är svårt att finna kavajer under 2000 kr. Det är omöjligt att finna bra kavajer under 2000 kr. Varför då köpa en kavaj för under 2000 kr istället för att spara en extra tusenlapp och köpa något från exempelvis SS?
Jag anser inte att 2000 kronor för en kavaj är dyrt, men jag skulle heller inte påstå att kavajer för <5000 kronor skulle vara någon form utav standard.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in