Citat:
Ursprungligen postat av
fluffhaj
Köpte en kostym av det märket på VOLT idag. Satt som en smäck, var som sydd för min kropp.
Även om märket för mig varit relativt okänt så är jag inte missnöjd med mitt inköp. Det var väl spenderade 3000kr.
Hur är passformen? Tänker om det är H&M-snitt eller lite mer klassiskt? Det enda man hittar är kostymer med för korta kavajer, för smala slag, för låga midjor...
Citat:
Ursprungligen postat av
Mounoto
Vet inte varför jag ogillar märket, kanske för att Volt är ett försök att vara ett "lyxigare" Mq.. Aldrig prövat TGD förut, kanske ska ta o göra det? Hur är priserna jämfört med andra butiker?
Jag tycker VOLT är den bästa butiken vi har i staden, även om jag inte inhandlat något därifrån så har de mycket kul. Priserna på TGD är som gemene märke, de har dubblat sina priser sedan de fanns på Carlings. En jacka går på 2800 kr, en kavaj 2000 kr. Men du får riktigt schyst snitt på kavajen och rocken, med breda härliga slag och bra passform. Materialen är uteslutande linne på sommaren och ull på vintern, något man faktiskt bör tänka på. Många dyrare märken har polyester i sina kavajer...
Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.Mackz
Har en skjorta haft två, en tröja, en jacka/trenchcoat och ett par chinos. Skjortorna som jag har/haft är sköna tycker jag. Men nackdelen är att de kan krympa även om jag har tvättat rätt. Och det står där hur man tvättar att den kan krympa 3-4%. Så skjortorna ska jag inte köpa längre.
Men tröjan, chinosen och jackan/trenchcoaten är jag nöjd med. Jag har lite svårt att hitta kläder som sitter bra på mig och det tycker jag dessa plagg jag har gör.
http://i.imgur.com/eFqQOG6.jpg
(Alla plagg från These Glory Days)
Har du någon erfarenhet av skor från TGD? De har ett par sjukt snygga mockaloafers, men priset på 1300 kr känns ju lite som en dålig affär när man kan få randsydda skor för runt 2000 kr. Å andra sidan använder man inte loafers så värst mycket så även om de inte är av bästa gedigna kvalitet kanske de håller för att användas några gånger om året.
Tråkigt att skjortorna krymper, har aldrig märkt av det på mina kläder. Någon knapp har lossnat från en jacka som jag haft i många år, en tröja har fått ett hål. Annars är jag intresserad av märket, gillar deras tänk.
http://www.theseglorydays.com/en/collections/bespoke/