• 2
  • 3
2015-09-20, 17:28
Medlem
Rippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonymgolfare
Jag får väl inleda med att be om ursäkt för min felstavning, men om du tar illa vid utav något sådant har du större problem än din snålhet.
Min tanke är enkel; det är svårt att finna kavajer under 2000 kr. Det är omöjligt att finna bra kavajer under 2000 kr. Varför då köpa en kavaj för under 2000 kr istället för att spara en extra tusenlapp och köpa något från exempelvis SS?
Jag anser inte att 2000 kronor för en kavaj är dyrt, men jag skulle heller inte påstå att kavajer för <5000 kronor skulle vara någon form utav standard.

Jag förstår precis hur alla menar som tänker på ditt sätt, det är det som sparar mest pengar i längden. Problemet är att det krävs en väldigt klar bild av hur man vill klä sig, om du förstår hur jag menar. Det är lätt att tröttna och ändra sig i min ålder (20). Köper man en kavaj på H&M för att någon gång ibland, då kan den kosta 500 och vara i polyester, man kommer inte direkt gräma sig över köpet om man tröttnar på den stilen sen. Köper man däremot en kavaj för 3000 kr så kan man inte tröttna på den, man måste se det som en lång investering, i alla fall för mig som använder kavaj max 10 gånger om året. Jag hade gärna haft kavaj alla dagar i veckan, men det passar inte riktigt mig just nu.

Har man ett jobb som kräver kavaj eller liknande, självklart ska man investera i en kavaj för 3000 kr och uppåt. Men om man som jag, fortfarande lite mesig för att bära kavaj till vardags, så känns det mer legitimt att gå på lite billigare först (som ändå ser bra ut) innan man går på riktiga grejer.

Jag har kollat in SS och tycker det är skitfina grejer där, men att beställa kavajer på nätet drar jag mig lite för. Tror inte ens det finns en skräddare där jag bor...

Och jag tänker som dig när det gäller skor och liknande, köper hellre skor för 2-3000 än skor för 800 kr för det är en lönsam affär. Dessvärre kan jag inte påstå att mina skor har varit bättre bara för de varit dyrare. Mina dyraste skor är de enda skor som jag har fått fixa till klacken på.
Citera
2016-03-23, 21:10
Medlem
Volt & These glory days

Är 29+ och vill som många andra handla snygga kläder som håller hyffsad kvalité till ett inte för högt pris.

Snubblade in på Volts butik som verkade ha hyffsat fina kläder och som många andra märken så säljer de kläder i egen regi som tydligen heter these glory days.

Hur är de kläderna sett till pris/kvalité?

Vilken ålder är Volts kundkrets? Känns som om det är upp till 20-22 år men jag har kanske fel?

Ni som handlar eller har erfarenhet från These glory days får gärna skriva.
Citera
2016-03-24, 03:07
Medlem
ShogunAssasins avatar
Ämne sammanfogat.

/Moderator
Citera
2016-03-24, 12:59
Medlem
Rippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artilleriet
Är 29+ och vill som många andra handla snygga kläder som håller hyffsad kvalité till ett inte för högt pris.

Snubblade in på Volts butik som verkade ha hyffsat fina kläder och som många andra märken så säljer de kläder i egen regi som tydligen heter these glory days.

Hur är de kläderna sett till pris/kvalité?

Vilken ålder är Volts kundkrets? Känns som om det är upp till 20-22 år men jag har kanske fel?

Ni som handlar eller har erfarenhet från These glory days får gärna skriva.

Jag har två tröjor från märket. De har i princip allt du söker som inte billigare kedjor har. Deras skjortor, kavajer och byxor i linnetyg ser riktigt bra ut men jag är ganska besviken med det jag har. Det är nog mest estetiskt tilltalande, men väl på är det ganska dålig passform. Har en polotröja och en kabelstickad tröja från dem. Polotröjan är i sjukt mjuk och fin merinoull, men passformen är ganska märklig. Ärmarna är väldigt stora, så jag måste dra upp dem så det inte ser ut som att den är för stor i ärmarna.

F.ö. har de riktigt snygga grejer, så testa och se. Jag blir besviken på deras passform bara.
Citera
2016-07-30, 20:33
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ripples
Jag förstår precis hur alla menar som tänker på ditt sätt, det är det som sparar mest pengar i längden. Problemet är att det krävs en väldigt klar bild av hur man vill klä sig, om du förstår hur jag menar. Det är lätt att tröttna och ändra sig i min ålder (20). Köper man en kavaj på H&M för att någon gång ibland, då kan den kosta 500 och vara i polyester, man kommer inte direkt gräma sig över köpet om man tröttnar på den stilen sen. Köper man däremot en kavaj för 3000 kr så kan man inte tröttna på den, man måste se det som en lång investering, i alla fall för mig som använder kavaj max 10 gånger om året. Jag hade gärna haft kavaj alla dagar i veckan, men det passar inte riktigt mig just nu.

Har man ett jobb som kräver kavaj eller liknande, självklart ska man investera i en kavaj för 3000 kr och uppåt. Men om man som jag, fortfarande lite mesig för att bära kavaj till vardags, så känns det mer legitimt att gå på lite billigare först (som ändå ser bra ut) innan man går på riktiga grejer..
Bra inlägg!

Ibland kan man få bilden att var och varannan går runt i 3000 krs-kavajer varje vecka. För mig handlar det inte om mod eller mesighet utan om vad som känns lämpligt för tillfället.

Ett gott råd för sådana som ganska sällan bär kavaj eller av andra skäl vill lägga ut lite är väl att köpa när det är sommarrea, d v s nu. Redan sparat 800 kr på två kavajer som håller hyfsad standard. En nedsatt till 900 kr och en annan nedsatt till 500 kr. Hälften polyester, hälften viskos i båda fall. Ingen katastrof om man tröttnar på någon av dem.
Senast redigerad av lakritc 2016-07-30 kl. 20:47.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in