Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-09, 12:32
  #1
Medlem
bootboys avatar
Det ar sa att jag har hyrt ut ett rum i min lagenhet och tog 2 hyror betalt i forskott och nu visade sig att hyresgasten har fatt nan allergisk reaktion i min lagenhet och planerar att flytta och onskar att jag betalar tillbaka en halv hyra , men vi har skrivit kontrakt pa 5 manader.

ar jag skyldig att betala tillbaka nagot till henne eller inte?
Citera
2015-09-09, 12:39
  #2
Medlem
awestbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bootboy
Det ar sa att jag har hyrt ut ett rum i min lagenhet och tog 2 hyror betalt i forskott och nu visade sig att hyresgasten har fatt nan allergisk reaktion i min lagenhet och planerar att flytta och onskar att jag betalar tillbaka en halv hyra , men vi har skrivit kontrakt pa 5 manader.

ar jag skyldig att betala tillbaka nagot till henne eller inte?
vad gav utbrottet?

Kontrakt står Men å andra sidan så bör du visa lite medmänsklighet.
Citera
2015-09-09, 12:43
  #3
Medlem
bootboys avatar
Det fick hon inte svar po hos doktorn, Hon ar inte svensk medborgare, sa hon kunde ta nat allergi-test utan att betala en hog summa pengar.
Citera
2015-09-09, 12:47
  #4
Medlem
awestbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bootboy
Det fick hon inte svar po hos doktorn, Hon ar inte svensk medborgare, sa hon kunde ta nat allergi-test utan att betala en hog summa pengar.
Ok. tänkte nästan det. Inte för att det skulle ändra situationen för dig
Citera
2015-09-09, 16:16
  #5
Medlem
Cykel-Ingemar.s avatar
Är det inte nån uppsägnings-tid på typ 3 månader eller nåt i erta kontrakt?

/ Cykel-Ingemar
Citera
2015-09-09, 17:03
  #6
Medlem
bootboys avatar
Vad har jag forstatt dem som ar det tre manaders uppsagning vid kontrakt pa 6 manader.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback