Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2015-09-09, 09:46
Medlem
Henkeees avatar
Nå, vad kan man förvänta sig i kvällen event?
Är det bara iPhone 6S och nån uppdatering kring Mac Book eller kan det bli något mer oväntat?

Kan tänka mig att de pratar om Apple Pay också, men det är väl fortfarande rätt långt borta för oss i Sverige va?

Det hade varit gott att få någon skön uppdatering till Apple Tv som gör att lite fler kan tänka sig att skapa appar till ATV'n, tycker den är ganska så underskattad. Ryktet för ju gällande att det kommer en 4e generation.

Rykten
1) iPhone 6s and iPhone 6s Plus

- A9 Chip and 2GB of RAM
- Force Touch
- Camera Improvements
- Improved Touch ID
- Possibly smaller 1,715mAh lithium-ion battery
- New Qualcomm chips for faster LTE performance

2) New Apple TV
- faster A8 chip
- Siri
- new apple store
- deeper HomeKit integration
- redesigned user interface
- new motion sensitive remote control.

3) New iPads
- iPad Pro
- iPad mini 4

4) watchOS 2

5) iOS 9
Citera
2015-09-09, 09:59
Medlem
CuthbertCalculuss avatar
Så vitt jag kan förstå så är nog en ny IPhone och en uppdaterad hårdvara på Apple TV det som är det mest oväntade. Det är ändå inget att underskatta då de ryktade uppdateringarna på nya IPhone ska vara rätt omfattande för "bara" vara en S model så att säga. Sen var det ju en hel del år sedan Apple TVns hårdvara uppdaterades så det är inte heller fy skam.

Möjligtvis så pratas det om en ev iPad Pro eller liknande, som ska vara större och mer inriktad på arbete.
Citera
2015-09-09, 10:01
Moderator
Rassas avatar
Ny AppleTV med AppStore känns mest spännande, äntligen kan utvecklare släppa Appar till den som tex. Plex. På önskelistan finns en Nintendo-emulator, tänk att få spela Nintendo 8-bitars och 16-bitars spel på TV:n som på den gamla goda tiden.

Nya iPhones och Paddor, visst, men det är ju mer en utveckling av befintliga produkter.
Citera
2015-09-09, 10:16
Medlem
CuthbertCalculuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Nya iPhones och Paddor, visst, men det är ju mer en utveckling av befintliga produkter.

Vilka av Apples produkter är inte utveckling av befintliga produkter?
Citera
2015-09-09, 10:22
Medlem
Henkeees avatar
Citat:
På önskelistan finns en Nintendo-emulator, tänk att få spela Nintendo 8-bitars och 16-bitars spel på TV:n som på den gamla goda tiden. .

inte så troligt att man får se det dock då alla appar ska godkännas av apple. men fan va sweet det hade varit. dock kan man ju idag redan ordna detta genom tex emulator på sin dator som kopplas till tv'n - och då kan man till och med köra med "vanliga" 8-bitars kontroller.

jag hade 8-bitars emulator till mitt ps2, varje sommar när man åker till landet tar man fram ps2-an och lirar lite super mario 3.. guld!
Citera
2015-09-09, 10:41
Medlem
Henkeees avatar
iPad Pro

The much-rumored iPad Pro will reportedly make its long-anticipated debut at Apple's media event tomorrow, featuring a 12.93-inch display with 2732×2048 pixels resolution at 264 PPI, A9 chip with 2GB of RAM, Force Touch-enabled stylus, stereo speakers at the top and bottom, Wi-Fi and LTE and possibly USB-C ports for connecting peripherals, although the latter appears unlikely.

Att det skulle komma någon som helst typ av anslutningsport vore väldigt "revolutionerande". Högst oväntat men väldigt intressant vilka följder det skulle kunna få.
Citera
2015-09-09, 10:44
Medlem
CuthbertCalculuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkeee
iPad Pro
Att det skulle komma någon som helst typ av anslutningsport vore väldigt "revolutionerande". Högst oväntat men väldigt intressant vilka följder det skulle kunna få.

Är det någonstans det borde komma så är det ju ändå på iPad Pro som troligtvis är mer inriktad till arbete och då kommer behöva något smitdigt sätt att överföra data. Med det är som sagt ingen självklarhet.
Citera
2015-09-09, 10:45
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CuthbertCalculus
Vilka av Apples produkter är inte utveckling av befintliga produkter?

Ja ja, om man ska vara petig, så.

En ny iPhone-modell varje år är lite av "lite snabbare, lite bättre kamera, bla bla. Gäsp"

Om ryktena när det gäller AppleTV stämmer så känns det mer som en ny produkt än en uppfräschning.
Citera
2015-09-09, 10:50
Medlem
CuthbertCalculuss avatar
Citat:
Ja ja, om man ska vara petig, så.

En ny iPhone-modell varje år är lite av "lite snabbare, lite bättre kamera, bla bla. Gäsp"

Om ryktena när det gäller AppleTV stämmer så känns det mer som en ny produkt än en uppfräschning.

Absolut, kunde bara inte låta bli att smasha med det upplägget.

En Apple TV med välbehövd uppdatering av hårdvara och en betydligt "smartare" mjukvara är en så pass stor uppgradering att jag måste hålla med dig i att det nästan är en ny produkt. Förut var det ju mer en sorts adapter medans det nu mer kommer bli en egen dator för att uttrycka sig otekniskt.
Citera
2015-09-09, 11:16
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CuthbertCalculus
Absolut, kunde bara inte låta bli att smasha med det upplägget.

En Apple TV med välbehövd uppdatering av hårdvara och en betydligt "smartare" mjukvara är en så pass stor uppgradering att jag måste hålla med dig i att det nästan är en ny produkt. Förut var det ju mer en sorts adapter medans det nu mer kommer bli en egen dator för att uttrycka sig otekniskt.

Klart att man smashar när läget finns.

Läste just på Array att AppleTV kommer köra ett iOS9-baserat OS som kallas tvOS, att iPhone 6S får videoinspelning i 4K, mm:

http://array.se/nyheter/sena-rykten-om-ipad-pro-iphone-6s-apple-tv-och-apple-watch/
Citera
2015-09-09, 11:21
Medlem
CuthbertCalculuss avatar
Citat:
Klart att man smashar när läget finns.

Läste just på Array att AppleTV kommer köra ett iOS9-baserat OS som kallas tvOS, att iPhone 6S får videoinspelning i 4K, mm:

http://array.se/nyheter/sena-rykten-om-ipad-pro-iphone-6s-apple-tv-och-apple-watch/

Spännande! Kommer själv skaffa mig en 6s då jag nu har tröttnat på min privata android och windowsphone så det är en trevlig överraskning. Hoppas det kommer fler roliga uppdateringar!
Citera
2015-09-09, 11:32
Moderator
Rassas avatar
Huruvida det kommer nya iMac har jag inte sett många rykten om, men det börjar verkligen bli dags, där har det inte hänt nåt på över två år, förutom 5K-iMacen då. Inte för att de nuvarande är dåliga, men två år känns länge i den här världen. Kanske resten av iMacarna kommer med 4K-skärmar?

Kan ju bli så att det nämns något om iMac i kväll, men att det ändå släpps en ny line-up.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in