Flashback bygger pepparkakshus!
2025-02-28, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Servant
Censurförespråkarna behöver bara använda ett par konton för att på kort tid förstöra tråden helt, ingen orkar längre läsa igenom den för att hitta den verkliga substansen.

Användarna som hävdar att ignore-funktionen är censur, har helt fel och vet inte vad ordet betyder. Det är inte censur om en enskild användare kan filtrera bort inlägg från vissa medlemmar. Om detta vore censur, då skulle också en spärr mot direkt marknadsföring vara censur.

Användarna som hävdar att ignore-funktionen är censur, borde istället fråga sig varför folk inte vill läsa deras inlägg.
Senast redigerad av obyn 2025-02-28 kl. 18:11.
Citera
2025-09-08, 18:50
Medlem
st33rs avatar
Glädjande nyheter för er som saknar en möjlighet att helt få en viss användares inlägg att försvinna, dvs en "super ignore".

Detta inlägg fungerar så med Tampermonkey och firefox

(FB) Userscript Flashback
Citera
2025-09-08, 20:18
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Glädjande nyheter för er som saknar en möjlighet att helt få en viss användares inlägg att försvinna, dvs en "super ignore".

Detta inlägg fungerar så med Tampermonkey och firefox

(FB) Userscript Flashback

Eller jag kanske ska förtydliga , den version av scriptet som finns i detta inlägg fungerar som en super-ignore . (Inte inlägget )

Om man vill så kan man ha det så att man ser användarnamnet men texten är dold så man klickar på en "visa" knapp så man ser den .
Men jag föredrar att den man ignorerar blir helt osynlig i tråden .
Citera
2025-10-31, 09:23
Medlem
leolajbans avatar
Jag hoppas verkligen att Flashback återinför den här funktionen.

Eftersom jag själv saknade den så mycket har jag utvecklat ett webbläsartillägg som återskapar funktionen lokalt.

Med tillägget kan du aktivera ”Ignorera”-funktionen, som fungerar precis som den gamla på Flashback - du slipper helt enkelt se inlägg från användare du valt att ignorera.
Det finns även en inställning för ”Ignorera även i citat”, som döljer inlägg där ignorerade användare citeras.

Tillägget innehåller dessutom flera andra funktioner som kan aktiveras eller inaktiveras via tilläggets meny.

Diskussionstråd:
https://www.flashback.org/t3697248p1

Länk till tillägget:
https://chromewebstore.google.com/detail/kattskr%C3%A4lle/fjpkphodnakdkehikggcfmfpbcbblhlc
Citera
2025-10-31, 09:46
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leolajban
Jag hoppas verkligen att Flashback återinför den här funktionen.

Eftersom jag själv saknade den så mycket har jag utvecklat ett webbläsartillägg som återskapar funktionen lokalt.

Med tillägget kan du aktivera ”Ignorera”-funktionen, som fungerar precis som den gamla på Flashback - du slipper helt enkelt se inlägg från användare du valt att ignorera.
Det finns även en inställning för ”Ignorera även i citat”, som döljer inlägg där ignorerade användare citeras.

Tillägget innehåller dessutom flera andra funktioner som kan aktiveras eller inaktiveras via tilläggets meny.

Diskussionstråd:
https://www.flashback.org/t3697248p1

Länk till tillägget:
https://chromewebstore.google.com/detail/kattskr%C3%A4lle/fjpkphodnakdkehikggcfmfpbcbblhlc

Fint iniativ! Ska testa-

Det är lite synd om oss som mest använder flashback i mobilens webbläsare. Script funkar inte i chrome til mobiler va? Gissar det inte funkar på iphone iaf.-
Citera
2025-10-31, 09:58
Medlem
leolajbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Fint iniativ! Ska testa-

Det är lite synd om oss som mest använder flashback i mobilens webbläsare. Script funkar inte i chrome til mobiler va? Gissar det inte funkar på iphone iaf.-

Kul! 🙂
På mobilen har jag bara testat i Kiwi Browser på Android, och där fungerade det riktigt bra förutom funktionen infinite scroll, som var lite seg just på mobilen.
Funktionen går dock att stänga av i tilläggets inställningar.

Tyvärr verkar Kiwi Browser inte finnas för iOS, men det skulle eventuellt kunna fungera i Orion Browser. Jag har dock ingen möjlighet att testa själv eftersom jag inte använder iOS.
Citera
2025-10-31, 11:01
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leolajban
Kul! 🙂
På mobilen har jag bara testat i Kiwi Browser på Android, och där fungerade det riktigt bra förutom funktionen infinite scroll, som var lite seg just på mobilen.
Funktionen går dock att stänga av i tilläggets inställningar.

Tyvärr verkar Kiwi Browser inte finnas för iOS, men det skulle eventuellt kunna fungera i Orion Browser. Jag har dock ingen möjlighet att testa själv eftersom jag inte använder iOS.

nice.
då ska jag testa i orion sen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in