Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-26, 21:59
  #4129
Medlem
Soluss avatar
Jag har upplevt liknande saker enda gången jag testade butan. Jag gissar att det beror på syrebrist i hjärnan, men jag kan ha fel. Sjukt obehagligt. Jag trodde att hela världen bestod av kvadrater av det jag såg genom mitt fönster. Inget annat och ingen annan fanns. Samma kvadrat upprepade sig bara om och om igen.
Citera
2018-02-26, 22:30
  #4130
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Detta utspelade sig för ett bra tag sedan nu, men jag minns det tydligt då det var en stark upplevelse. Jag har aldrig läst eller hört om något liknande så därför vill jag kolla om någon vet vad som egentligen hände.

Jag och en kompis tog rätt mycket lustgas ett tag. Vi hade varsin gräddsifon och brukade klippa ett 10-pack var i sträck. Jävligt flummigt men man landade ju rätt snabbt och var normal igen.

En gång dock så hände något. Jag körde på som vanligt, kanske lite snabbare och mer intensivt men minns inte säkert. Helt plötsligt befann jag mig i hallen i min stora lägenhet och kände inte igen mig själv eller lägenheten. Faktum är att jag trodde att jag var ensam på hela jorden. Jag var helt säker. Trodde att allt jag upplevt, hela mitt liv, var en dröm och jag nu vaknat. Jag fick panik och tittade mig omkring men allt var tyst och jag var säker. Jag var själv i hela världen (mindes inte att jag tagit lustgas).

Jag ställde mig upp och tittade mig omkring och då fick jag syn på telefonen. Och då slog det mig. En telefon måste ju innebära att det finns fler än mig tänkte jag, och då kom verkligheten tillbaka. Sedan var jag helt normal igen, om än lite skakad av vad jag upplevt.

Vad hände egentligen? Tillfällig psykos? Kan tillägga att inga andra droger var inblandade och jag aldrig upplevt något liknande varken förr eller efter.

Aldrig upplevt att jag hamnar i ”vår värld” eller något som ser ut som vår värld öht, brukar dock hamna i ”en annan värld” där det saknas materia, allt är bara vågor av ingenting som flyter runt men det är ändå precis lika logiskt som att vi har materia på något sätt. Självklart existerar jag inte som fast form här heller utan jag är bara en del av dom otroligt logiskt vågorna som uppstår i denna materialösa värld.
Citera
2018-03-15, 19:05
  #4131
Medlem
Vi är ett gäng som brukar gå ihop o hyra en tub med lustgas från aga ibland.

Senast så ville dock dom inte hyra till oss då det tydligen är några som hyrt väldigt mycket o sålt på rave.

Är ju inte olagligt att köpa lustgas så känns ju som att dom inte borde ha någon rätt att neka oss pga vad andra gjort.

Några förslag på vad man kan säga för att komma runt problemet???
Citera
2018-03-22, 19:16
  #4132
Medlem
olikafargers avatar
Aldrig känt sånt rus på lustgas som jag gjorde nyss. Först måste jag säga att jag får alltid dejavu när jag tar lustgas. Alltid.
Även så nyss, men jag kom förbi det där maxade dejavu-stadiet som varit mitt max i flera års tid. Nu toppade jag långt över det tidigare maxade och kom in i vad jag tror var någon sorts högsta topp innan man tuppar av.

Det är svårt att förklara känslan, men jag kan tänka mig att den där absolut sista toppen är den som sprutnarkomaner är ute efter. Vilken eufori. Vilket rus. Jag har aldrig känt sug efter mer, det har bara varit en rolig grej. Men efter den där toppen så förstår jag hur folk fastnar i skit alltså. Jag är hela jävla borta i skallen nu 30 min senare.

Känner som att jag knappt kan skriva sammanhängande.
Citera
2018-03-22, 20:50
  #4133
Medlem
Kalashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olikafarger
Aldrig känt sånt rus på lustgas som jag gjorde nyss. Först måste jag säga att jag får alltid dejavu när jag tar lustgas. Alltid.
Även så nyss, men jag kom förbi det där maxade dejavu-stadiet som varit mitt max i flera års tid. Nu toppade jag långt över det tidigare maxade och kom in i vad jag tror var någon sorts högsta topp innan man tuppar av.

Det är svårt att förklara känslan, men jag kan tänka mig att den där absolut sista toppen är den som sprutnarkomaner är ute efter. Vilken eufori. Vilket rus. Jag har aldrig känt sug efter mer, det har bara varit en rolig grej. Men efter den där toppen så förstår jag hur folk fastnar i skit alltså. Jag är hela jävla borta i skallen nu 30 min senare.

Känner som att jag knappt kan skriva sammanhängande.


Så vad gjorde du annorlunda den här gången?
Citera
2018-04-05, 13:36
  #4134
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bitchniggaz
Är ju inte olagligt att köpa lustgas så känns ju som att dom inte borde ha någon rätt att neka oss pga vad andra gjort.
Jodå, den rätten har de. De är inte skyldiga att göra affärer med någon.
Citera
2018-05-01, 01:54
  #4135
Medlem
SmokeWeed.s avatar
Är på ett rave nu, tog 3 bamonger på md HAHAHAHA ASSÅ jag trodde helt ärligt jag skulle dö tills det slutade verka!!! Haha dödsångest i 50 sec FYFAN va scary det var heeeelt ärligt! Ngn som känmt liknande?
Citera
2018-05-01, 13:58
  #4136
Medlem
Verkar som att folk blir väldigt olika påverkade av lustgas. Brukar alltid köra i kombination med alkohol - ur ballong - andas ut och in i den och hålla andan så länge jag kan osv. På så sätt får jag sjuka hallucinationer. Hamnar i en helt annan värld där jag hör röster och scener spelas upp framför ögonen. Upplever ofta starka insikter som frustrerande nog inte går att formulera efteråt. Tiden blir helt ur led, och när jag kommer ner känns det som att det har gått flera timmar, fastän det nog inte är mer än någon minut. Häromsistens låg jag ner på en säng när jag tog den, och när jag kom tillbaka till medvetande hade jag tydligen rest mig upp ur sängen och hamnat på golvet framför den. Vad fan? Lite lätt pinsamt att bli så skev av lite lustgas. Samtidigt beskriver många av mina vänner att de på sin höjd blir fnissiga och att ljudet förvrängs. Vad kan det bero på?
Citera
2018-05-05, 17:56
  #4137
Medlem
obnoXIuzzs avatar
Ska lösa ett eget kit och undrar om denna sifonen är något att ha?

https://gaspatroner.se/products/grad...nt=35036961539

Ska även införskaffa 100st 8 grams patroner och undrar på ett ungefär hur många ''whips'' jag får per patron?

https://gaspatroner.se/products/lust...nt=35036936771
Citera
2018-05-31, 13:16
  #4138
Medlem
Är det någon som vet vad dessa crackers är och hur de fungerar? Går de att använda eller behövs det en vanlig sifon?

http://www.maltacreams.com/product/cracker/
Citera
2018-06-01, 13:16
  #4139
Medlem
Någon vänlig själ som har lust att svara på vilka butiker i centrala Göteborg som säljer lustgas?
Citera
2018-06-19, 23:36
  #4140
Medlem
Hur mycket brukar en ballong kosta på rave i Stockholm?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback