Flashback bygger pepparkakshus!
2013-03-12, 18:52
Medlem
31415s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flumtrack
Jag har sånna där patroner till kolsyrepistol, är de likadana som lustgaspatroner?
Nej! om du andas in en ballong med koldioxidkommer du garanterat förlora medvetandet kvickt då en procenthalt på över 10% medför omedelbar risk för medvetslöshet...
Jag antar att detta även kan leda till döden.?

Jag rekommendera alltså att du ej gör detta lycka till
Citera
2013-04-02, 11:10
Medlem
flumtracks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 31415
Nej! om du andas in en ballong med koldioxidkommer du garanterat förlora medvetandet kvickt då en procenthalt på över 10% medför omedelbar risk för medvetslöshet...
Jag antar att detta även kan leda till döden.?

Jag rekommendera alltså att du ej gör detta lycka till
Jag struntade faktiskt i de men har beställt mer lustgas nu, och jag har en 0.25l sifon. Tror ni de går i 3 patroner i den eller sprängs skiten?
Citera
2013-04-02, 19:36
Medlem
test1fys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flumtrack
Jag struntade faktiskt i de men har beställt mer lustgas nu, och jag har en 0.25l sifon. Tror ni de går i 3 patroner i den eller sprängs skiten?

Exploderar gör det definitivt inte men det är ändå tveksam att det är bra.. Jag är faktiskt osäker på om jag kört 3 st i en 0.25 liters, minnet sviker mig. Jag tror att jag har gjort det någon gång. Men kör två åt gången, även om det funkar så kan det nog slita på mekaniken tror jag.
Citera
2013-04-03, 20:59
Medlem
Legaliserings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hattpapper
Mitt tillvägagångssätt med patroner är att fylla ballonger med gasen och sedan sätta en påsklämma på varje ballong. När ett par tiotal ballonger är fyllda är det bara att köra: av med klämman, andas in, hålla andan, andas ut, ta ett par andetag luft och repetera tills ballongerna är slut.

Grejen är den att man kan "komma mycket längre" när man har en kontinuerlig tillförsel av lustgas (samt syre förstås, så man inte kvävs) än när man måste ladda om patroner/ta andningspauser. Dissociationen vid kontinuerlig tillförsel är stark, kroppen bedövas helt - det känns som man lämnat den någon annanstans (liknande på ketamin). Alla ljud förvrängs så kraftigt att man inte kan uppfatta vad folk säger till en, eller att någon ens försöker prata med en överhuvudtaget. Allt är behagligt och lugnt, det är som att ta en paus från verkligheten.

Det är dit jag vill komma igen, och med patroner går det helt enkelt inte.

Om du blandar med LSD, som jag själv gjorde på påskafton, så går det. Tro mig.
Citera
2013-05-07, 12:15
Medlem
Energis avatar
Hur är det med graviditet och lustgas? Har en vän till mig som vill testa lustgas och hon är gravid. Hon säger att hon kollat upp eventuella risker och att det är ofarligt, men det låter inte rätt i mina öron. Någon som har koll?
Citera
2013-05-07, 13:54
Medlem
fuckyourminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energi
Hur är det med graviditet och lustgas? Har en vän till mig som vill testa lustgas och hon är gravid. Hon säger att hon kollat upp eventuella risker och att det är ofarligt, men det låter inte rätt i mina öron. Någon som har koll?

Det finns absolut inga vetenskapliga belägg för detta. Men min egen erfarenhet av lustgas har gett mig känslan av att mina molekyler vibrerar fortare, och där med ökas även avståndet mellan dem. Så jag skulle inte ge det till en gravid kvinna iaf.

Edit: "Nitrous Oxide Gas has been in use over 150 years now. Studies show that short term exposures do not result in birth defects or miscarriage but chronic exposure may lead to infertility and fetal loss. As a result most doctors advise against use of N2O during pregnancy."
Senast redigerad av fuckyourmind 2013-05-07 kl. 13:57.
Citera
2013-05-07, 17:28
Medlem
Energis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckyourmind
Det finns absolut inga vetenskapliga belägg för detta. Men min egen erfarenhet av lustgas har gett mig känslan av att mina molekyler vibrerar fortare, och där med ökas även avståndet mellan dem. Så jag skulle inte ge det till en gravid kvinna iaf.

Ett tips lilla vän. Ta inte drogade känslor eller tankar på för stort allvar.
Citera
2013-05-08, 12:57
Medlem
fuckyourminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energi
Ett tips lilla vän. Ta inte drogade känslor eller tankar på för stort allvar.

Vaddå?! Jag trodde allt man upplevde på droger var sant...
Citera
2013-05-08, 13:09
Medlem
M.Stanfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckyourmind
Men min egen erfarenhet av lustgas har gett mig känslan av att mina molekyler vibrerar fortare, och där med ökas även avståndet mellan dem. Så jag skulle inte ge det till en gravid kvinna iaf.

Det finns absolut inga vetenskapliga belägg för detta.
Citera
2013-05-13, 18:46
Medlem
Här är lite information om vad som kan hända om du blandar lustgas och cannabis:

https://www.flashback.org/t2142281

Det där skrev jag tidigare idag, en riktig "rus-rapport" kommer troligen att komma, men inte idag.

Så nog finns det lite risker med lustgas.
Citera
2013-05-13, 22:43
Medlem
Hej_tjos avatar
Någon som vet vart man kan beställa no2 cracker, gärna svensksida om det finns? Skit smidig och liten

http://ecx.images-amazon.com/images/I/41MKvyejjlL._SL500_AA300_.jpg
Citera
2013-05-13, 22:48
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hej_tjo
Någon som vet vart man kan beställa no2 cracker, gärna svensksida om det finns? Skit smidig och liten

http://ecx.images-amazon.com/images/I/41MKvyejjlL._SL500_AA300_.jpg
Jag har haft en liknande cracker tidigare och jag kan säga att de inte är särskilt lättanvända efter att man har fått i sig den första patronen... Jag rekommenderar dig således att köpa en riktig sifon istället.

Vad gäller crackers får man många träffar om man söker efter "N2O cracker" på valfri sökmotor, men bland svenska sidor har jag inte sett några sedan de fanns inne på Hemulen för några år sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in