Citat:
Ursprungligen postat av Snurren
Ja framför allt så tömmer man hjärnan på B12 och det får en otrevlig bieffekt. Man tappar en del av sin kognitiva förmåga och närminnet. Det kan ta lång tid att bygga upp B12-halten i nervsystemet, oftast behövs sprutor, men det är få läkare som går med på så långvarig tät behandling som många anser att man behöver. Många gamla som anses smått senila har i själva verket uttalad brist på B12 i hjärna/nervsystem. Tyvärr visar inte alltid blodprov på denna brist, men har man brist i blodet så har man garanterat brist i nersystemet.
Jag har redan B12-brist efter tidigare missbruk, och har fått sprutor mot det. Så då är jag kanske vaccinerad mot lustgasskador

. Hur som helst så är det inget jag kommer använda igen, jag fick i princip ingen mer effekt än några sekunders snurrighet. Jag körde rätt mycket på lustgas i yngre dar, framförallt i kombination med CB och jag måste säga att jag minns det som bättre än så här

. Det enda som hände igår var att jag blev lite trött och somnade. Om det berodde på lustgasen eller på vinflaskan som jag halsade samtidigt låter jag vara osagt. Det var i alla fall skönt att sova några timmar.