2008-09-14, 20:54
Medlem
fiask0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockdoll
Orkar inte läsa den här monstertråden, så jag frågar istället. När börjar det bli farligt? Har sugit i mig två kartonger nu, 48 patroner, och börjar få lite lätt huvudvärk. Dricker även alkohol till. kan man överdosera lustgas på något sätt?

Överdosera o överdosera, man överdoserar inte på 48patroner iaf. Huvudvärken är antagligen ett tecken på viss syrebrist. Så jag skulle tagit en paus och sedan känt efter.
Citera
2008-09-14, 21:57
Medlem
FoxHounds avatar
Alltså.. Hur mycket av ruset är egentligen lustgas och hur mycket är syrebrist? När jag drar gas känns det ungefär som när man ställer sig upp för sort och är på väg att svimma så jag misstänker att jag får syrebrist
Citera
2008-09-14, 23:36
Medlem
psi807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FoxHound
Alltså.. Hur mycket av ruset är egentligen lustgas och hur mycket är syrebrist? När jag drar gas känns det ungefär som när man ställer sig upp för sort och är på väg att svimma så jag misstänker att jag får syrebrist
Stora delar av effekten man upplever först är 100% syrebrist, visst är det så. Är det den enda effekten man upplever har man dock antingen tagit för liten mängd eller tagit den på fel sätt... Oftast hand i hand i form av att man tagit den på fel sätt och bara fått i sig en liten mängd till följd av det.
Citera
2008-09-15, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rockdoll
Orkar inte läsa den här monstertråden, så jag frågar istället. När börjar det bli farligt? Har sugit i mig två kartonger nu, 48 patroner, och börjar få lite lätt huvudvärk. Dricker även alkohol till. kan man överdosera lustgas på något sätt?
"Överdoserat" det några gånger och då med betydligt fler än 48 patroner. Alla gångerna har jag blivit så trött att jag lagt mig och sovit några timmar. Inte märkt av ngt konstigt efter det, sen om det är "farligt" har jag ingen aning om.
Citera
2008-09-15, 09:21
Medlem
Snurrens avatar
B12-brist p g a lustgas

Rockdoll: Orkar inte läsa den här monstertråden, så jag frågar istället. När börjar det bli farligt? Har sugit i mig två kartonger nu, 48 patroner, och börjar få lite lätt huvudvärk. Dricker även alkohol till. kan man överdosera lustgas på något sätt?

Ja framför allt så tömmer man hjärnan på B12 och det får en otrevlig bieffekt. Man tappar en del av sin kognitiva förmåga och närminnet. Det kan ta lång tid att bygga upp B12-halten i nervsystemet, oftast behövs sprutor, men det är få läkare som går med på så långvarig tät behandling som många anser att man behöver. Många gamla som anses smått senila har i själva verket uttalad brist på B12 i hjärna/nervsystem. Tyvärr visar inte alltid blodprov på denna brist, men har man brist i blodet så har man garanterat brist i nersystemet.
Senast redigerad av Snurren 2008-09-15 kl. 09:24. Anledning: tillägg citat
Citera
2008-09-15, 13:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snurren
Ja framför allt så tömmer man hjärnan på B12 och det får en otrevlig bieffekt. Man tappar en del av sin kognitiva förmåga och närminnet. Det kan ta lång tid att bygga upp B12-halten i nervsystemet, oftast behövs sprutor, men det är få läkare som går med på så långvarig tät behandling som många anser att man behöver. Många gamla som anses smått senila har i själva verket uttalad brist på B12 i hjärna/nervsystem. Tyvärr visar inte alltid blodprov på denna brist, men har man brist i blodet så har man garanterat brist i nersystemet.
Jag har redan B12-brist efter tidigare missbruk, och har fått sprutor mot det. Så då är jag kanske vaccinerad mot lustgasskador . Hur som helst så är det inget jag kommer använda igen, jag fick i princip ingen mer effekt än några sekunders snurrighet. Jag körde rätt mycket på lustgas i yngre dar, framförallt i kombination med CB och jag måste säga att jag minns det som bättre än så här . Det enda som hände igår var att jag blev lite trött och somnade. Om det berodde på lustgasen eller på vinflaskan som jag halsade samtidigt låter jag vara osagt. Det var i alla fall skönt att sova några timmar.
Citera
2008-09-15, 16:01
Medlem
kickfots avatar
Har tat lustgas en gång i mitt liv. Skit kul btw=) Jag och några polare ringde upp en snubbe som säljer gas på nätet. Saken var bara den att klockan va 4 på natten och vi hadde tjäkat massa trippar. Men snubben svarde på första signalen ändå. Så vi fick hans address å åkte dit svin trippade. Knacka på dörren, å sen är det bara en röra i typ 5 timmar tills jag vaknar upp å ser 450 tomma patroner på bordet.
fetaste trippen i mitt liv. Svårt å säga hur bra lustgas e men med trippar funkar det utmärkt=)
Citera
2008-09-15, 17:49
Medlem
BeSeenbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kickfot
Har tat lustgas en gång i mitt liv. Skit kul btw=) Jag och några polare ringde upp en snubbe som säljer gas på nätet. Saken var bara den att klockan va 4 på natten och vi hadde tjäkat massa trippar. Men snubben svarde på första signalen ändå. Så vi fick hans address å åkte dit svin trippade. Knacka på dörren, å sen är det bara en röra i typ 5 timmar tills jag vaknar upp å ser 450 tomma patroner på bordet.
fetaste trippen i mitt liv. Svårt å säga hur bra lustgas e men med trippar funkar det utmärkt=)

Seriöst, 450 patroner
Citera
2008-09-15, 18:47
Medlem
F.Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurren
Rockdoll: Orkar inte läsa den här monstertråden, så jag frågar istället. När börjar det bli farligt? Har sugit i mig två kartonger nu, 48 patroner, och börjar få lite lätt huvudvärk. Dricker även alkohol till. kan man överdosera lustgas på något sätt?

En liten förebyggande sak man kan göra är att köpa Behepan på apoteket.
Det är receptfritt men oftast så har dom det bakom disk och det kan komma nån fråga från receptionsten men det är bara att säga att du har varit lite trött på sista tiden och doktorn rekommenderade att man skulle pröva Behepan.

Behepan är alltså B-12vitamin och är troligen samma sak som man får injicerat under behandling.

http://www.fass.se/LIF/produktfakta/...7&UserTypeID=2
Citera
2008-09-15, 20:08
Medlem
kickfots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeSeenb
Seriöst, 450 patroner

Ja va ju inte ensam hehe.
Citera
2008-09-16, 13:15
Medlem
tsurts avatar
Röka och inhalera hur gör man det bäst?
Ta några stadiga bloss, vänta och sen lustgas.
Citera
2008-09-16, 17:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tsurt
Röka och inhalera hur gör man det bäst?
Ta några stadiga bloss, vänta och sen lustgas.
Vänta tills du känner dig påverkad av cannabisen, så att du får effekt både av det och lustgasen samtidigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in