Hallå igen, tack för svaren.
Ja jag måste säga att det gav ett relativt behagligt rus. Efter någon sekund så började jag hyperventilera, det höll på i kanske 2-3 sekunder. Sedan gick det över och jag blev varm i framförallt ansiktet, men även ner mot låren.
Det kändes som om jag lämnade mig själv, betraktade mig själv på ett annat sätt, ändå såg jag genom mina egna ögon, hur ska jag förklara det? Det var som en kamera. Vid ett tillfälle blev allting "rött". En annan som testade sa att allting blev "blått". En sa att det kändes som en gammaldags TV. När jag blundar känns det som att jag inte har några ben, att jag svävar.
Är allt detta verkligen bara syrebrist? Placebo känns det för starkt för att vara.
Sen förstår jag inte riktigt varför det skulle vara farligare än lustgas? Båda gaser byter man ut mot syre, nu är jag ingen expert men N2
O innehåller 1 syreatom, C
O2 innehåller ju 2. Dvs 2ggr så mycket.
Eftersom vi får detta rus av CO2n, men det inte finns något verksamt ämne, så kan man ju anta att det var syrebrist och då även att en del av lustgas-ruset är syrebrist. Eller har jag helt fel, min beskrivning kanske inte alls stämmer in på ett n2o rus?
Sen med biverkningarna kanske jag överdrev lite. Det kan ha varit för att jag var lite yr, omtumlad helt enkelt
Om någon i detalj skulle kunna beskriva lustgasens rus så jag kan jämnföra hade jag varit tacksam.
Och även: om det nu var syrebrist, vad för form av biverkningar (permanenta) skulle detta kunna ge? När kan de förväntas komma? Är inte direkt överdrivet orolig men det skulle vara bra att veta vad man ska kolla efter.
Tack för svar
EDIT: "Sodasifonen" på clas ohlson såg precis ut som gräddsifonerna jag sett på bild.
Från FAQ:en:
Det finns gräddsifoner och sodasifoner, det spelar ingen roll vilket av dem du köper, båda fungerar finfint
Tolkade detta som att även patronerna var samma, men detta förstår jag nu att det inte stämmer. Det gällde bara sifonerna, om jag nu tolkat det rätt(?)