2022-09-26, 21:24
Medlem
sanningenskrigare2s avatar
Billigt papper är bluff för längden blir allt längre ju tunnare pappret gör sig. De suger ut oss, storföretagen.
Citera
2022-09-26, 21:31
Medlem
Ilimitados avatar
Objection your honour. Har använt ICA basic i tio år.
1. Det är billigt 2. Det blir aldrig stopp i toaletten som det blir med alla tjocka lambipapper.
Citera
2022-09-26, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ilimitado
Objection your honour. Har använt ICA basic i tio år.
1. Det är billigt 2. Det blir aldrig stopp i toaletten som det blir med alla tjocka lambipapper.

Och du har inte upplevt kli och blödningar runt anus likt de som föranledde TS att skapa tråden?

Att tråden dyker upp bland flest lästa just nu utan att där varit aktivitet, fram tills idag, det tyder ju ändå på att många är ute och söker efter information just denna problematik, till följd v att de i dessa kärva tider nedgraderat till ICAs budgetpapper.
Citera
2022-09-27, 06:02
Medlem
-Tesla-s avatar
Gör som muslimerna. Använd vatten istället för papper.
Citera
2022-09-27, 08:34
Medlem
Bluebeast72s avatar
Serla är det enda som duger
Citera
2022-09-27, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atrocitus
Jo. Men fan vad pinsamt att gå ner till apoteket och be om salva för kakaobönan. Kassörskan lär ju fatta direkt att jag har haft problem med Icas förbannade skitpapper.

Finns det ingen mer diskret lösning, någon huskur eller nåt? Olivolja lär väl typ vara bra för rövhålet?
Kokosolja, gärna ekologisk. Torka inte med papper, ta handen full med vatten och skölj med det. Så gör araberna. Vänster hand!
Citera
2022-09-27, 11:44
Medlem
L3nn4rts avatar
ICA Basic-pappret är alltid slut i vår affär. Får nu köpa svindyra märken istället som limmas fast i stjärten så jag får stå framför spegeln efteråt och försöka pilla bort allt som sitter fast. Äckligt som fan!
Citera
2022-09-27, 11:47
Medlem
2n00b4Us avatar
Jag köpte ICAs toapapper förut men tyckte inte om det, har börjat köpa Lidls toapapper istället.
Citera
2022-09-27, 12:36
Medlem
aaerligs avatar
Gå till läkare. Det låter osannolikt att toapapper skulle orsaka blod i avföringen som sedan fortsätter när du bytt. Även om jag vill tro det efter din synonymrika trådstart

Det kan vara infekterade sår och du har i det området ett flertal bakterier som kan orsaka sepsis. Hemorrojder. Rektalcancer. Analcancer. Distal IBD (men i så fall i konstellation med andra symptom).

Det är tveklöst obehagligt att gå till VC med denna problematik men den stackars läkare som får undersöka är van och kommer inte minnas dig i mängden (såvida du inte bor i en avlägsen by och har läkaren över på middag jämna veckor).
Citera
2022-09-27, 12:52
Medlem
neuron-drones avatar
Haha milda makter.

Men undrar om det verkligen är grovleken som spelar roll. Köpte förr väldigt grovt papper och hade inga problem tills jag träffade Fixa. Det var inga större biverkningar, men lite klåda. Men sedan så bara försvann den effekten. Jag tror istället det var något retande ämne som man tillsatt i pappersmassan. Folk klagade på den mjuka Fixa med. Men sedan försvann det. Tror att de kan ha problem med tillverkningen så att det blir så.

Fy för mjuka toapapper. De kan folk få behålla. De är till för folk med lös avföring så att det måste sugas upp. Örk. det måste ju vara lite riv i pappret.
Citera
2022-09-27, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atrocitus
För några månader sedan beslutade jag mig för att bli mer ekonomisk av mig. Detta innebar att jag skar ner på allt onödigt, dyra schampon, parfymer, dyr mat och dyra kläder etc. Jag började även köpa Ica Basic toalettpapper och det var då helvetet började braka loss.

Redan efter en veckas användning kände jag hur det, varje kväll, kliade obarmhärtigt i Kinapuffen. För att reducera kliandet tog jag Ica Basic toalettpapper och liksom "torkkliade" mig själv i stinken. Pappret blev blodrött.

Nu har det blivit som en ond spiral och det spelar liksom ingen roll om jag tvättar rent chokladtryffeln med vatten varje dag, eller om jag köper extra mjukt toalettpapper och torkar mig med det. Det kliar och blöder om vartannat. Jag provade även att lägga lite 85 procentig handsprit på en näsduk för att göra rent i Riesen en gång för alla. Det sved och brändes och jag grät av smärta. Men inte fan hjälpte det någonting.

Nu sitter jag här, med en sårig och kliande kastanj och vet varken ut eller in. Finns det någon pruttsalva man kan köpa? Hur i helvete blir jag av med det här? Jag kan inte ens gå utanför dörren innan jag måste greppa tag om arslet och klia.

Vad ni än gör. Köp ALDRIG Ica Basic toapapper.

Jävla roliga utryck du har testa idominsalva?
Citera
2022-09-27, 18:32
Moderator
Maviels avatar
Om det nu är så illa som du säger, så köp barnolja på apoteket och mjuka mjuka tvättlappar. Undvik helt att tvätta rent med vatten utan använd enbart olja på tvättlapparna. När du gjort så ett tag bör det börja lindra och då kan du lägga till inotyol salva. I tjockt lager.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in