Mycket riktigt är allting bara subjektiva upplevelser. Även en teori (om en värld "där ute") är ju ingenting annat än en subjektiv upplevelse. Om det finns någonting utöver det som upplevs, så vore jag tacksam för en demonstration av det

Ser ni, det går ju inte, det finns ju inte. Alla hatar solipsism, men ingen har något argument mot den.
Jag ser det också från andra sidan. Intrycken finns ju. De kan inte förnekas. En teori kan falsifieras, men intryck är existens i första instans, de är oförnekliga. Om du upplever färgen blå så gör du det helt oavsett vad det beror på. Kanske det finns någonting blått "där ute" framför dina ögon eller kanske det bara var en dröm? Det spelar ingen roll eftersom det blåa upplevs i vilket fall, det existerar oavsett eventuell "förklaring". Solipsismen stoppar skepticismen, man kan inte säga emot solipsismen. Det må kanske finnas mer än ens subjektiva upplevelser, men de finns i alla fall med total och direkt visshet.
Jag tror inte att vilka intryck som helst är möjliga. Även subjektiva upplevelser kan följa någon slags "natur"lagar. Och position i rummet tror jag inte är mer än bara ännu en upplevd teori.