2015-09-05, 20:45
Medlem
Kaospojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
Tiggare ger bil nu?

Zigenar-hvdingen har alltid bil och en massa pengar.
Ta grna en titt p denna dokumentr, som synar klart och tydligt hur tiggeriet i Sverige egentligen ser ut.

https://www.youtube.com/watch?v=6vsLK9Hcu6w
Citera
2015-09-05, 21:16
Medlem
Lobengulas avatar
Att ziggisarna har krt med dvstum-bedrgeriet r mycket sannolikt.

Dremot s tvivlar jag p stenkastning, ziggisarna upptrder avskyvrt men vld mot andra n andra ziggisar har jag aldrig sett.

Om jag fr gissa s har ngra som r trtta p ziggisarna lagt stenar/grus i kopparna eller i handen. Detta har sedan kastats tillbaka p givarna.

Uppblst historia utan strre trovrdighet.
Citera
2015-09-05, 21:26
Medlem
akehodells avatar
Kom att tnka p en gammal slagdnga "Kp en tulpan annars fr du en snyting"
Om samhllet och de som r satta att upprtthlla lagar och regler inte gr sitt jobb s testas grnsen fr vad som r genomfrbart.
Vi nrmar oss ett samhlle dr lagar och regler upphr att glla, det verkar som om lagar och regler redan har upphrt att glla fr vissa grupper.
Abzurdistan borde vara namnet p gamla Sverige numera.
Citera
2015-09-05, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaospojken
Zigenar-hvdingen har alltid bil och en massa pengar.
https://www.youtube.com/watch?v=6vsLK9Hcu6w
Frn min lokala Ica har jag brjat frst hierarkin.

Lgst rang har de som letar pantburkar och tigger utanfr affrer. Ser slitna och fattiga ut. De kan bo inhyrda i en skrotbil som gs av ngon i gruppen. (Bilmlvakt.)

Sedan har vi frmnnen/gruppbeflen. Rena och hela - och betydligt anonymare i framtoningen d de rr sig p egen hand. De syns med jmna mellanrum titta till sina utposterade tiggare. (Kan kanske vara dessa om ger skrotbilarna och kammar hem hyran?)

Ngon gng i somras kom hgre befl p besk i sin nyare Mercedes. D var det ett himla kacklande p Ica, bde frmnnen och fattigtiggarna snodde runt som yra hns, rade av det fina besket.

De i nnu hgre rang ser man nog aldrig p gatan. Det r de som kr Ferrari och liknande.
Citera
2015-09-05, 21:38
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uppdateraren
Polisen rubricerar det som frsk till grov misshandel p deras hemsida:

Vad mer vet vi?

Ja att det som vanligt var ett par parasiterande ckliga jvla "migranter". Kastar sten fr att folk inte sknker pengar?

Tycker vi borde brja kasta sten p de som faktiskt sknker pengar till dessa ckel istllet.
Citera
2015-09-05, 21:50
Medlem
P besk i centrala Halmstad i somras blev jag ombedd av en dvstum kvinna (troligen romsk) att skriva under ngon lista. Jag var fullt upptagen i ett samtal just d och kollade inte s noga, men noterade att varken postgiro, adress, telefonnummer, e-mail eller webb-adress fanns med. Hur som helst, fortfarande frandes ett samtal kladdade jag ner ngon phittad namnteckning och tnkte g vidare.

D ppekade kvinnan med gester att det fanns en kolumn fr sknkt belopp. De 10 - 15 tidigare underskrifterna stod det mest 100 eller 200 kr vid. (Snyggt gjort faktiskt, jag kunde inte se denna kolumn frrn efter jag skrivit under!) Jag drog ett stiligt streck ver min ruta och rckte tillbaka listan till kvinnan. Hon blev vldigt upprrd, men ngra stenar kastades dock inte.

Den minsta av oss var dock 25 cm lngre och 25 kg tyngre (muskler) n tiggarna. Det r mjligt att det hade utvecklat sig annorlunda ifall de funnit oddsen jmnare.
Citera
2015-09-05, 21:58
Medlem
Sigstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
Tiggare ger bil nu?

Tiggaren utanfr min affr sitter och knappar p sin Iphone av den senare modellen. Frsker skyla den genom att gra det innanfr jackan men det syns ju vad idioten hller p med nd!
Citera
2015-09-05, 23:30
Medlem
30Lugers avatar
Har aldrig varit med om att tiggarna blir aggressiva. Gr frbi ca 10 varje dag, centrala Stockholm. Har inte sett ngon dv-stum men mnga med svra handikapp. Kan knappt g med kryckor. Frutom nr de r p vg hem frn "jobbet" d de kan g nstan utan problem. Sknker inte en spnn...
Citera
2015-09-06, 00:48
Medlem
Wynnels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 30Luger
Har aldrig varit med om att tiggarna blir aggressiva. Gr frbi ca 10 varje dag, centrala Stockholm. Har inte sett ngon dv-stum men mnga med svra handikapp. Kan knappt g med kryckor. Frutom nr de r p vg hem frn "jobbet" d de kan g nstan utan problem. Sknker inte en spnn...

Fick just en skrapa av en krring utanfr bolaget fr att jag skakade p huvudet nr hon stack fram sin mugg. Har aldrig gett en spnn och tnker inte gra det heller.
Citera
2015-09-06, 05:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Att ziggisarna har krt med dvstum-bedrgeriet r mycket sannolikt.

Dremot s tvivlar jag p stenkastning, ziggisarna upptrder avskyvrt men vld mot andra n andra ziggisar har jag aldrig sett.

Om jag fr gissa s har ngra som r trtta p ziggisarna lagt stenar/grus i kopparna eller i handen. Detta har sedan kastats tillbaka p givarna.

Uppblst historia utan strre trovrdighet.

Att du inte har sett det betyder inte att det inte hnder.
Zigenare har en vldigt stark tendens att anvnda vld vilket r tydligt p Balkan men ven "vra" egna r inte frmmande fr vldsanvndning ven p svenskar.

Att tiggarpatrasket nu mest slss inbrdes hnfr sig till konkurrensen om revir och att svenskar klarat sig lindrigt undan hittills beror p att de inte har knt sig utmanade av ynkryggarna.
Vnta du tills de brjar bli ovlkomna ven av sina beskyddare och gvorna uteblir.
Citera
2015-09-06, 07:51
Medlem
Det kommer bara att bli nnu vrre, nr ven den korkade delen av svenskarna trttnar p att sknka pengar utanfr alla butiker.
Citera
2015-09-06, 07:59
Medlem
Kastar nn jvla Rom sten mot mig s skall han/hon f veta att den lever. Det r hr r mitt hemland, s jag tvekar inte att kasta tillbaka; r ju fr fan rent sjlvfrsvar i det lget. Och det r knappast bara jag som trttnat p att hra om alla dessa tiggarrelaterade dumheter.

Det r nu det gller att st upp emot det hr jvla packet som r beredda att ta till vld. Tyvrr innebr det ju ocks att problemen gtt s lngt att vanliga sittande tiggande "blir ett mindre problem", marginaliseras, tack vare att man inte gjort ngot t det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in