Flashback bygger pepparkakshus!
2015-09-05, 20:45
Medlem
Kaospojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
Tiggare äger bil nu?

Zigenar-hövdingen har alltid bil och en massa pengar.
Ta gärna en titt på denna dokumentär, som synar klart och tydligt hur tiggeriet i Sverige egentligen ser ut.

https://www.youtube.com/watch?v=6vsLK9Hcu6w
Citera
2015-09-05, 21:16
Medlem
Lobengulas avatar
Att ziggisarna har kört med dövstum-bedrägeriet är mycket sannolikt.

Däremot så tvivlar jag på stenkastning, ziggisarna uppträder avskyvärt men våld mot andra än andra ziggisar har jag aldrig sett.

Om jag får gissa så har några som är trötta på ziggisarna lagt stenar/grus i kopparna eller i handen. Detta har sedan kastats tillbaka på givarna.

Uppblåst historia utan större trovärdighet.
Citera
2015-09-05, 21:26
Medlem
akehodells avatar
Kom att tänka på en gammal slagdänga "Köp en tulpan annars får du en snyting"
Om samhället och de som är satta att upprätthålla lagar och regler inte gör sitt jobb så testas gränsen för vad som är genomförbart.
Vi närmar oss ett samhälle där lagar och regler upphör att gälla, det verkar som om lagar och regler redan har upphört att gälla för vissa grupper.
Abzurdistan borde vara namnet på gamla Sverige numera.
Citera
2015-09-05, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaospojken
Zigenar-hövdingen har alltid bil och en massa pengar.
https://www.youtube.com/watch?v=6vsLK9Hcu6w
Från min lokala Ica har jag börjat förstå hierarkin.

Lägst rang har de som letar pantburkar och tigger utanför affärer. Ser slitna och fattiga ut. De kan bo inhyrda i en skrotbil som ägs av någon i gruppen. (Bilmålvakt.)

Sedan har vi förmännen/gruppbefälen. Rena och hela - och betydligt anonymare i framtoningen då de rör sig på egen hand. De syns med jämna mellanrum titta till sina utposterade tiggare. (Kan kanske vara dessa om äger skrotbilarna och kammar hem hyran?)

Någon gång i somras kom högre befäl på besök i sin nyare Mercedes. Då var det ett himla kacklande på Ica, både förmännen och fattigtiggarna snodde runt som yra höns, ärade av det fina besöket.

De i ännu högre rang ser man nog aldrig på gatan. Det är de som kör Ferrari och liknande.
Citera
2015-09-05, 21:38
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uppdateraren
Polisen rubricerar det som försök till grov misshandel på deras hemsida:

Vad mer vet vi?

Ja att det som vanligt var ett par parasiterande äckliga jävla "migranter". Kastar sten för att folk inte skänker pengar?

Tycker vi borde börja kasta sten på de som faktiskt skänker pengar till dessa äckel istället.
Citera
2015-09-05, 21:50
Medlem
På besök i centrala Halmstad i somras blev jag ombedd av en dövstum kvinna (troligen romsk) att skriva under någon lista. Jag var fullt upptagen i ett samtal just då och kollade inte så noga, men noterade att varken postgiro, adress, telefonnummer, e-mail eller webb-adress fanns med. Hur som helst, fortfarande förandes ett samtal kladdade jag ner någon påhittad namnteckning och tänkte gå vidare.

Då påpekade kvinnan med gester att det fanns en kolumn för skänkt belopp. De 10 - 15 tidigare underskrifterna stod det mest 100 eller 200 kr vid. (Snyggt gjort faktiskt, jag kunde inte se denna kolumn förrän efter jag skrivit under!) Jag drog ett stiligt streck över min ruta och räckte tillbaka listan till kvinnan. Hon blev väldigt upprörd, men några stenar kastades dock inte.

Den minsta av oss var dock 25 cm längre och 25 kg tyngre (muskler) än tiggarna. Det är möjligt att det hade utvecklat sig annorlunda ifall de funnit oddsen jämnare.
Citera
2015-09-05, 21:58
Medlem
Sigstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
Tiggare äger bil nu?

Tiggaren utanför min affär sitter och knappar på sin Iphone av den senare modellen. Försöker skyla den genom att göra det innanför jackan men det syns ju vad idioten håller på med ändå!
Citera
2015-09-05, 23:30
Medlem
30Lugers avatar
Har aldrig varit med om att tiggarna blir aggressiva. Går förbi ca 10 varje dag, centrala Stockholm. Har inte sett någon döv-stum men många med svåra handikapp. Kan knappt gå med kryckor. Förutom när de är på väg hem från "jobbet" då de kan gå nästan utan problem. Skänker inte en spänn...
Citera
2015-09-06, 00:48
Medlem
Wynnels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 30Luger
Har aldrig varit med om att tiggarna blir aggressiva. Går förbi ca 10 varje dag, centrala Stockholm. Har inte sett någon döv-stum men många med svåra handikapp. Kan knappt gå med kryckor. Förutom när de är på väg hem från "jobbet" då de kan gå nästan utan problem. Skänker inte en spänn...

Fick just en skrapa av en kärring utanför bolaget för att jag skakade på huvudet när hon stack fram sin mugg. Har aldrig gett en spänn och tänker inte göra det heller.
Citera
2015-09-06, 05:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Att ziggisarna har kört med dövstum-bedrägeriet är mycket sannolikt.

Däremot så tvivlar jag på stenkastning, ziggisarna uppträder avskyvärt men våld mot andra än andra ziggisar har jag aldrig sett.

Om jag får gissa så har några som är trötta på ziggisarna lagt stenar/grus i kopparna eller i handen. Detta har sedan kastats tillbaka på givarna.

Uppblåst historia utan större trovärdighet.

Att du inte har sett det betyder inte att det inte händer.
Zigenare har en väldigt stark tendens att använda våld vilket är tydligt på Balkan men även "våra" egna är inte främmande för våldsanvändning även på svenskar.

Att tiggarpatrasket nu mest slåss inbördes hänför sig till konkurrensen om revir och att svenskar klarat sig lindrigt undan hittills beror på att de inte har känt sig utmanade av ynkryggarna.
Vänta du tills de börjar bli ovälkomna även av sina beskyddare och gåvorna uteblir.
Citera
2015-09-06, 07:51
Medlem
Det kommer bara att bli ännu värre, när även den korkade delen av svenskarna tröttnar på att skänka pengar utanför alla butiker.
Citera
2015-09-06, 07:59
Medlem
Kastar nån jävla Rom sten mot mig så skall han/hon få veta att den lever. Det är här är mitt hemland, så jag tvekar inte att kasta tillbaka; Är ju för fan rent självförsvar i det läget. Och det är knappast bara jag som tröttnat på att höra om alla dessa tiggarrelaterade dumheter.

Det är nu det gäller att stå upp emot det här jävla packet som är beredda att ta till våld. Tyvärr innebär det ju också att problemen gått så långt att vanliga sittande tiggande "blir ett mindre problem", marginaliseras, tack vare att man inte gjort något åt det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in