• 1
  • 2
2015-09-05, 15:45
Medlem
Uppdaterarens avatar
Polisen rubricerar det som frsk till grov misshandel p deras hemsida:
Citat:
Citat:
Fyra personer har gripits i centrala Halmstad efter det at de utsatt ett antal personer fr bla stenkastning och hot.
Citat:
Polisen fr larm om att ett antal personer blivit utsatta fr hot och stenkastning i centrala Halmstad. De som utfrt grningen ska ha lmnat platsen i en utlandsregistrerad bil. Nr polisen tar vittnesuppgifter framkommer att det som utfrt brotten r personer som utgett sig fr att vara dvstumma och drefter tiggt pengar.

Nr folk vgrat att ge pengar har de genast blivit hotfulla och ven kastat sten mot de som inte sknkt ngra pengar.

Det finns ingen uppgift om att ngon blivit trffad av ngon sten.

Polisen fr uppgifter p den bil som de misstnkta lmnat i och den kan stoppas. Fyra personer i bilen som samtliga grips misstnkta fr frsk till grov misshandel.
Vad mer vet vi?
Senast redigerad av Uppdateraren 2015-09-05 kl. 15:48. Anledning: ordval p -> mot i rubriken.
Citera
2015-09-05, 16:32
Medlem
Jolteons avatar
Tror vi alla kan gissa oss fram till ursprunget p dessa "dvstumma" tiggare
Citera
2015-09-05, 16:35
Sknk pengar, annars blir du bestraffad med hot och vld? r inte det hr att betrakta som rn snarare n tiggeri?
Citera
2015-09-05, 17:33
Medlem
Bollregs avatar
Fr vi lsa om dessa zigenarna p aftonbladet/expressen tro?
Citera
2015-09-05, 17:42
Medlem
Wynnels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollreg
Fr vi lsa om dessa zigenarna p aftonbladet/expressen tro?

Haha inte troligt, men vi fick ju lsa om det i Hallandsposten iaf, alltid ngot.
Skert zigenarpack.
Citera
2015-09-05, 17:48
Bannlyst
Made my weekend, frr i tiden stenade man brottslingarna.
Absurdistan definierat.
Senast redigerad av coalburner 2015-09-05 kl. 17:55.
Citera
2015-09-05, 18:30
Medlem
Jag kan vara glad att jag inte blev skadad nr jag sa ifrn en gng t en kvinnlig dvstums bedragare och som sedan gick efter mig och flinade hnfullt nt jag ringde polisen.
Citera
2015-09-05, 19:44
Medlem
Bara att de pstr sig vara dvstumma sger mycket av hur efterblivna de r. Dvstum r ett ord som inte anvnts de senaste 40 ren d vldigt f dva inte kan gra ljud med halsen..
Citera
2015-09-05, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tsifnori
Bara att de pstr sig vara dvstumma sger mycket av hur efterblivna de r. Dvstum r ett ord som inte anvnts de senaste 40 ren d vldigt f dva inte kan gra ljud med halsen..

But that is the part of the plot om du frstr vad jag menar . Men s illa skrivna dessa tiggarblad r och deras pstridighet avsljar dem. Vem i Sverige skulle be en g till bankomaten fr att ta ut pengar frutom bedragar romer. Jag skriver grna p deras blad med ngon dum kommentar och spelar pstridig tok och ser till att polis tillkallas.
Citera
2015-09-05, 20:14
Medlem
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uppdateraren
Polisen rubricerar det som frsk till grov misshandel p deras hemsida:

Vad mer vet vi?
Ja dom har en duktig polis i halmstad s vi fr hoppas att dom statuerar ett exempel en gng fr alla. Klart som fan att vanliga mnniskor skall kunna g p stan eller utomhus utan att behva bli antastad av ngot jvla skitpack till tjyvjvlar.
Citera
2015-09-05, 20:38
Medlem
Tiggare ger bil nu?
Citera
2015-09-05, 20:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
Tiggare ger bil nu?

Skmtar du? Dom har haft bilar hela tiden.

Jag sg ett jttegng rmer p en camping p 90-talet. Dom hade Mercedes SLK cabriolet och liknande men kldde sig i Adidasbyxor vilket sg lite mrkligt ut.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in