• 1
  • 2
2015-09-05, 02:01
Medlem
svallerbyttans avatar
Tittade på kvällens Aktuellt där de beklagade sig över hur onda och omänskliga baltländerna var som inte tog emot massa krigsflyktingar. Tänk va skönt att bo i ett land som inte tar emot flyktingar tänkte jag då. Men vilken paradox att de skulle ta emot mig då liksom.

Då flimrade dessa bilder förbi lite fort i inslaget och jag blev kär i Lettland.
https://vid.me/I6VK

Så vad tror ni? Skulle letterna öppna sina hjärtan och ge oss en fristad från det inferno som Sverige håller på att bli?
Citera
2015-09-05, 02:15
Medlem
nedboys avatar
Åk dit och när då går iland så tar du fram en skylt där det står:

"Svensk söker hjälp och skydd från immigrations-kaoset i Sverige!"

Filma det och se vad som händer.
Citera
2015-09-05, 02:35
Medlem
Carcosas avatar
blir nästan kåt av att se hur etniskt homogent det är där. jag håller på att lära mig ryska, men jag kanske borde omvärdera om istället satsa på lettiska eller kanske estniska
Citera
2015-09-05, 02:38
Medlem
Håller på att packa.....hoppas bara deras politiker inte är nigger lovers!
Citera
2015-09-05, 02:44
Medlem
svallerbyttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carcosa
blir nästan kåt av att se hur etniskt homogent det är där. jag håller på att lära mig ryska, men jag kanske borde omvärdera om istället satsa på lettiska eller kanske estniska

Jag kände mer en värme som spred sig genom hela kroppen och ett lyckorus. Berodde nog på en kombination av det kärleksfulla budskapet på skylten, deras homogenitet och den vackra sången. Kan nog vara bra att börja läsa in sig på något baltiskt språk som du nämner.
Senast redigerad av svallerbyttan 2015-09-05 kl. 02:48.
Citera
2015-09-05, 02:52
Medlem
Europes avatar
Jag väljer i så fall hellre Estland. Eesti, Eesti, Eesti! Kaipaan sinne perkeleesti.
Citera
2015-09-05, 02:55
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svallerbyttan
Då flimrade dessa bilder förbi lite fort i inslaget och jag blev kär i Lettland.
https://vid.me/I6VK

Jag tycker i och för sig att hon med den nämnda skylten ser lite småhet ut. Jag skulle nog kunna tänka mig besöka henne i alla fall.
Senast redigerad av Europe 2015-09-05 kl. 02:59.
Citera
2015-09-05, 03:21
Medlem
BAB7s avatar
Verklighetsfrånvända som vanligt är ni.

Ni dillar alltid nuförtiden om att flytta till något efterblivet östeuropeiskt land..
Men gör då det för helvete!
Lycka till.

Annars finns det en hel drös med seriösa västeuropeiska länder som Tyskland, Frankrike, Holland etc.
Själv valde jag Tyskland.

Men flytta gärna ni till något öststatsland, lycka till
Citera
2015-09-05, 03:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7

Ni dillar alltid nuförtiden om att flytta till något efterblivet östeuropeiskt land..
Lycka till.

Annars finns det en hel drös med seriösa västeuropeiska länder som Tyskland, Frankrike, Holland etc.

Komigen nu, Estland, Lettland, Lithauen, Polen, Tjeckien, Slovakien, Ungern och Kroatien, är alla EU I-länder nu som kommer från de forna öst.
Citera
2015-09-05, 05:09
Medlem
Carcosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7

Lycka till.

jag kommer att kämpa för sverige, och jag har inga moraliska kval om det kommer till att ha ihjäl svartskallar, men jag är inte beredd att offra mitt liv det mina förfäders land just p. g. a. politikerna som gett bort det, utan jag omlokaliserar hellre till kanske baltikum för att istället tillhöra den sista vita bastion som slåss mot smutsraserna. att kalla baltikum för "efterblivna östeuropeiska land" bara för att de inte gillar svartskallar säger mer om dig än om dem

länge leve de vita folkslagen
Citera
2015-09-05, 06:50
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ryska fungerar också ganska bra fortfarande, funderar själv på någon av de baltiska länderna när den lilla pensionen börjar ticka in om några år. Hoppas prisnivåerna där håller i sig.
Citera
2015-09-05, 07:27
Medlem
RettaVisans avatar
Citat:
Fortsätt med Ryskan du, den är bra att ha i alla Baltländerna. Skaffa också visum till Ryssland, det är bra att ha om (när) Ryssland rullar över de Baltiska länderna, då går du fri.

Skämt åsido. Jag tror att Lettland och Estland är utmärkta ställen att flytta till och köra igång verksamheter. Mycket bättre skatteklimat. Det du behöver är en Ängels tålamod, lång tid av Kommunism har skapat en "förlorad generation" av Homo Sovieticus. Folk som har tappat alla sugar och vilka notoriskt ljuger och hittar på och vilka inte jobbar.
Dessa är tungt att ha som anställda.
De unga är ok, men de vill lämna landet, för att söka lyckan utomlands.

Av Estlands 1,1 miljon invånare så är 2-3 00 000 Estlandsryssar med "grått" EUpass, vilka aldrig kommer att få Estniskt pass.
Och 300 000 är boende, studerande och arbetande i utlandet och uppger att de inte flyttar åter om de inte måste.

De kvarvarande är till stor sådana som inget kan och inget vill.

Så ja, de Baltiska länderna är bra på så många sätt. Men bered dig på att delta i samhället och hjälp till med att bygga upp. Då kommer det att vara en bra lösning.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in