• 1
  • 2
2015-09-05, 00:28
Medlem
Intryck

Det existerar bara intryck och minnen av intryck samt rrelsen de ger upphov till. Det r allt som existerar i vrlden. Inget annat existerar.

Vi mnniskor r bara perspektiv p tillvaron, allts samlingar av intryck i rrelse.

Den fysiska vrlden som omger oss och ven vra kroppar utgrs bara av intryck. Vi finns bara p det sttet.

Gud

Gud levererar intryck. Det r guds stt att vara att hen levererar oss intryck. Vi mnniskor r guds intryck. S detta stmmer ven ur guds perspektiv ven om allt ser vldigt annorlunda ut drifrn.

Mnniskor r egentligen som punkter behftade med personligheter ur guds perspektiv. Vrlden r allts dualistisk mellan mnniskorna och gud. Mnniskorna r egentligen bara medvetanden utan mer koppling till "verkligheten" n att vi rkar vara inkapslade i en kropp som befinner sig p en given plats dr.

Detta r sanningen som r s otroligt djup. Den kommer krva att du inverterar ditt tnkande fr att frst sammanhanget. Men det r ven ett gott perspektiv.

Skicka mig grna ett PM ifall du blir intresserad av denna sanningen om alltet. : )
Citera
2015-09-05, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greenhorn
Intryck

Det existerar bara intryck och minnen av intryck samt rrelsen de ger upphov till. Det r allt som existerar i vrlden. Inget annat existerar.

Den fysiska vrlden som omger oss och ven vra kroppar utgrs bara av intryck. Vi finns bara p det sttet.

Gud

Gud levererar intryck. Det r guds stt att vara att hen levererar oss intryck. Vi mnniskor r guds intryck. S detta stmmer ven ur guds perspektiv ven om allt ser vldigt annorlunda ut drifrn.

Mnniskor r egentligen som punkter behftade med personligheter ur guds perspektiv. Vrlden r allts dualistisk mellan mnniskorna och gud. Mnniskorna r egentligen bara medvetanden utan mer koppling till "verkligheten" n att vi rkar vara inkapslade i en kropp som befinner sig p en given plats dr.

Detta r sanningen som r s otroligt djup. Den kommer krva att du inverterar ditt tnkande fr att frst sammanhanget. Men det r ven ett gott perspektiv.

Skicka mig grna ett PM ifall du blir intresserad av denna sanningen om alltet. : )

Mycket intressant, tnker i liknande banor.
Citera
2015-09-05, 00:31
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Intryck

Gud

Lste gud... och dr tog det stopp... tyvrr... ateist som jag r...
Citera
2015-09-05, 01:18
Medlem
nedboys avatar
Citat:
[..]

Du startar en trd och skriver att man ska skicka PM till dig om man vill diskutera detta? Fungerar det inte att gra som vi brukar hr p FB och diskutera det i trden?

Fast nr man lser trden och frsker greppa denna mentalt strda explosion av fantasi du uttrycker och avslutar med att man ska hra av sig till dig via PM om man vill f reda p mer, ja d undrar jag om det inte kan vara s att du kanske sljer ngra roliga, knepiga svampar?
Citera
2015-09-05, 01:40
Medlem
Brain Damages avatar
Citat:
Den kommer krva att du inverterar ditt tnkande fr att frst sammanhanget. Men det r ven ett gott perspektiv.
Testade just att invertera mitt tnkande men det resulterade enbart i taretrevin ednaknt...
Citera
2015-09-05, 14:55
Medlem
Pendeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Du startar en trd och skriver att man ska skicka PM till dig om man vill diskutera detta? Fungerar det inte att gra som vi brukar hr p FB och diskutera det i trden?
greenhorn r inte intresserad av att diskutera. I en tidigare trd, dr jag begrde belgg fr
hypotesen greenhorn lade fram, s fick jag som svar att det var fr magstarkt.

(FB) Vartannat liv r du man, vartannat kvinna
Citera
2015-09-05, 14:58
Medlem
Pendeks avatar
Citat:
Fr att Gud ska kunna leverera intryck s behver Gud existera. Nu postulerar du fram Gud. Jag vill grna hoppa tillbaka ett steg och se vilka belgg som verifierar Guds existens.
Citera
2015-09-05, 16:09
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pendek
greenhorn r inte intresserad av att diskutera. I en tidigare trd, dr jag begrde belgg fr
hypotesen greenhorn lade fram, s fick jag som svar att det var fr magstarkt.

(FB) Vartannat liv r du man, vartannat kvinna

Okej, jag lste ven den andra trden och den var ju nnu galnare n den hr. Kan det vara s att TS r en lite mer avancerad "trollare"? Eller r mnniskan s frvirrad att den tror p det den sjlv skriver? Frmodligen s rr det sig om ngon form av frvirring va?
Citera
2015-09-05, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pendek
Fr att Gud ska kunna leverera intryck s behver Gud existera. Nu postulerar du fram Gud. Jag vill grna hoppa tillbaka ett steg och se vilka belgg som verifierar Guds existens.

Att Gud existerar r ngot man genom egna upplevelser mste sluta sig till. Jag kan bara sga att jag har personliga belgg fr det men det r logiskt fr ngonstans mste ju intrycken komma ifrn.

Detta r den heltckande sanningen.
Citera
2015-09-05, 16:53
Medlem
Pendeks avatar
Citat:
Att Gud existerar r ngot man genom egna upplevelser mste sluta sig till.
Anekdotisk bevisfring r inget att strva efter. Prva ett intersubjektivt argument istllet.

Citat:
Jag kan bara sga att jag har personliga belgg fr det men det r logiskt fr ngonstans mste ju intrycken komma ifrn.
Din logiska bevisfrning bygger p en postulerad Gud. Om Gud, utan goda skl, accepteras, s kan dina logiska utsagor givetvis ha en koherens.

Gud sgs ofta var transcendent. Vilka intryck verifierar i s fall Guds existens?

Citat:
Detta r den heltckande sanningen.
Nej, den enda sanningen i den hr trden r att du sitter och hostar upp ontologiska "sanningar" utan belgg.
Citera
2015-09-05, 16:56
Medlem
Pendeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Okej, jag lste ven den andra trden och den var ju nnu galnare n den hr. Kan det vara s att TS r en lite mer avancerad "trollare"? Eller r mnniskan s frvirrad att den tror p det den sjlv skriver? Frmodligen s rr det sig om ngon form av frvirring va?
Frmodligen en med fr mycket tid framfr datorn som har vergett misstnksamhetens hermeneutik och anslutit sig till konfirmationsbias.
Citera
2015-09-05, 22:20
Medlem
Soxis avatar
Citat:

Vad fanns innan det och hur kom dem till?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in