• 1
  • 2
2015-09-05, 00:28
Medlem
Intryck

Det existerar bara intryck och minnen av intryck samt rörelsen de ger upphov till. Det är allt som existerar i världen. Inget annat existerar.

Vi människor är bara perspektiv på tillvaron, alltså samlingar av intryck i rörelse.

Den fysiska världen som omger oss och även våra kroppar utgörs bara av intryck. Vi finns bara på det sättet.

Gud

Gud levererar intryck. Det är guds sätt att vara att hen levererar oss intryck. Vi människor är guds intryck. Så detta stämmer även ur guds perspektiv även om allt ser väldigt annorlunda ut därifrån.

Människor är egentligen som punkter behäftade med personligheter ur guds perspektiv. Världen är alltså dualistisk mellan människorna och gud. Människorna är egentligen bara medvetanden utan mer koppling till "verkligheten" än att vi råkar vara inkapslade i en kropp som befinner sig på en given plats där.

Detta är sanningen som är så otroligt djup. Den kommer kräva att du inverterar ditt tänkande för att förstå sammanhanget. Men det är även ett gott perspektiv.

Skicka mig gärna ett PM ifall du blir intresserad av denna sanningen om alltet. : )
Citera
2015-09-05, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greenhorn
Intryck

Det existerar bara intryck och minnen av intryck samt rörelsen de ger upphov till. Det är allt som existerar i världen. Inget annat existerar.

Vi människor är bara perspektiv på tillvaron, alltså samlingar av intryck i rörelse.

Den fysiska världen som omger oss och även våra kroppar utgörs bara av intryck. Vi finns bara på det sättet.

Gud

Gud levererar intryck. Det är guds sätt att vara att hen levererar oss intryck. Vi människor är guds intryck. Så detta stämmer även ur guds perspektiv även om allt ser väldigt annorlunda ut därifrån.

Människor är egentligen som punkter behäftade med personligheter ur guds perspektiv. Världen är alltså dualistisk mellan människorna och gud. Människorna är egentligen bara medvetanden utan mer koppling till "verkligheten" än att vi råkar vara inkapslade i en kropp som befinner sig på en given plats där.

Detta är sanningen som är så otroligt djup. Den kommer kräva att du inverterar ditt tänkande för att förstå sammanhanget. Men det är även ett gott perspektiv.

Skicka mig gärna ett PM ifall du blir intresserad av denna sanningen om alltet. : )

Mycket intressant, tänker i liknande banor.
Citera
2015-09-05, 00:31
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Intryck

Gud

Läste gud... och där tog det stopp... tyvärr... ateist som jag är...
Citera
2015-09-05, 01:18
Medlem
nedboys avatar
Citat:
[..]

Du startar en tråd och skriver att man ska skicka PM till dig om man vill diskutera detta? Fungerar det inte att göra som vi brukar här på FB och diskutera det i tråden?

Fast när man läser tråden och försöker greppa denna mentalt störda explosion av fantasi du uttrycker och avslutar med att man ska höra av sig till dig via PM om man vill få reda på mer, ja då undrar jag om det inte kan vara så att du kanske säljer några roliga, knepiga svampar?
Citera
2015-09-05, 01:40
Medlem
Brain Damages avatar
Citat:
Den kommer kräva att du inverterar ditt tänkande för att förstå sammanhanget. Men det är även ett gott perspektiv.
Testade just att invertera mitt tänkande men det resulterade enbart i taretrevin ednaknät...
Citera
2015-09-05, 14:55
Medlem
Pendeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Du startar en tråd och skriver att man ska skicka PM till dig om man vill diskutera detta? Fungerar det inte att göra som vi brukar här på FB och diskutera det i tråden?
greenhorn är inte intresserad av att diskutera. I en tidigare tråd, där jag begärde belägg för
hypotesen greenhorn lade fram, så fick jag som svar att det var för magstarkt.

(FB) Vartannat liv är du man, vartannat kvinna
Citera
2015-09-05, 14:58
Medlem
Pendeks avatar
Citat:
För att Gud ska kunna leverera intryck så behöver Gud existera. Nu postulerar du fram Gud. Jag vill gärna hoppa tillbaka ett steg och se vilka belägg som verifierar Guds existens.
Citera
2015-09-05, 16:09
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pendek
greenhorn är inte intresserad av att diskutera. I en tidigare tråd, där jag begärde belägg för
hypotesen greenhorn lade fram, så fick jag som svar att det var för magstarkt.

(FB) Vartannat liv är du man, vartannat kvinna

Okej, jag läste även den andra tråden och den var ju ännu galnare än den här. Kan det vara så att TS är en lite mer avancerad "trollare"? Eller är människan så förvirrad att den tror på det den själv skriver? Förmodligen så rör det sig om någon form av förvirring va?
Citera
2015-09-05, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pendek
För att Gud ska kunna leverera intryck så behöver Gud existera. Nu postulerar du fram Gud. Jag vill gärna hoppa tillbaka ett steg och se vilka belägg som verifierar Guds existens.

Att Gud existerar är något man genom egna upplevelser måste sluta sig till. Jag kan bara säga att jag har personliga belägg för det men det är logiskt för någonstans måste ju intrycken komma ifrån.

Detta är den heltäckande sanningen.
Citera
2015-09-05, 16:53
Medlem
Pendeks avatar
Citat:
Att Gud existerar är något man genom egna upplevelser måste sluta sig till.
Anekdotisk bevisföring är inget att sträva efter. Pröva ett intersubjektivt argument istället.

Citat:
Jag kan bara säga att jag har personliga belägg för det men det är logiskt för någonstans måste ju intrycken komma ifrån.
Din logiska bevisförning bygger på en postulerad Gud. Om Gud, utan goda skäl, accepteras, så kan dina logiska utsagor givetvis ha en koherens.

Gud sägs ofta var transcendent. Vilka intryck verifierar i så fall Guds existens?

Citat:
Detta är den heltäckande sanningen.
Nej, den enda sanningen i den här tråden är att du sitter och hostar upp ontologiska "sanningar" utan belägg.
Citera
2015-09-05, 16:56
Medlem
Pendeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Okej, jag läste även den andra tråden och den var ju ännu galnare än den här. Kan det vara så att TS är en lite mer avancerad "trollare"? Eller är människan så förvirrad att den tror på det den själv skriver? Förmodligen så rör det sig om någon form av förvirring va?
Förmodligen en med för mycket tid framför datorn som har övergett misstänksamhetens hermeneutik och anslutit sig till konfirmationsbias.
Citera
2015-09-05, 22:20
Medlem
Soxis avatar
Citat:

Vad fanns innan det och hur kom dem till?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in