Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-04, 18:28
  #1
Medlem
Dexters avatar
Jag brukar power walka varje morgon. Nu ville plötsligt hustrun följa med och hon kommer inte upp i mitt tempo, det känns mer som en promenad.

Frågan är då, hur stor betydelse har hastigheten när man går? Eller är det distansen som räknas?
Citera
2015-09-04, 18:33
  #2
Medlem
För att få mer positiva hälsoeffekter, för hjärtat, konditionen är det nog bra att hålla en hastighet där man får upp pulsen lite. Men för att förbränna kalorier kanske det är mer viktigt med sträckan?
Citera
2015-09-04, 18:34
  #3
Medlem
Om du går till gymmet, och lyfter en lätt vikt många gånger utan att bli särskilt trött, eller om du lyfter en tyngre vikt färre gånger men blir helt slut, vad är bäst träning? Intensitet spelar stor roll
Citera
2015-09-04, 18:41
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abraham321
Om du går till gymmet, och lyfter en lätt vikt många gånger utan att bli särskilt trött, eller om du lyfter en tyngre vikt färre gånger men blir helt slut, vad är bäst träning? Intensitet spelar stor roll

Hmm, fast med en promenad /poweralk kanske syftet inte är att bygga muskler, så beror det inte på vad syftet är?
Citera
2015-09-04, 18:50
  #5
Medlem
Jag tror att hastigheten spelar en stor roll.

Din hustru kommer att bygg upp sin kondition, du får helt enkelt vara lite sträng och tvinga henne. Om hon hamnar bak. Fortsätt bara!

Sen om hon surar får det helt enkelt bli så. Det är ju inte så att hon visar hänsyn till dig för ALLA saker va?

Jag är inte någon kvinnohatare, men vad jag har sett. Så visar det sig att mannen alltid har hänsyn till kvinnan. Men när mannen skall göra någonting som hans kvinna är bra på. Då är han en idiot och kvinnan visar ingen hänsyn.

Lite hett i grytan kan vara nyttigt. Var sträng och förknippa inte det med elakhet. Säg inga taskiga saker till henne, kanske dra några skämt men inte alltför elakt.

Även om hon kan vara elak mot dig, så betyder det inte att du skall hamna på detsamma nivå.

Visst. Hamnar hon alldeles för långt bak eller vill till och med sitta ner och vila, får du nog sitta med henne.....

KOM IHÅG - Inte allt för elak. Eller inte alls för den delen. Hon kommer dessutom komma upp i detsamma tempo förr eller senare.

Bara mitt tips....Men vad vet jag?

Jag är bara en man som har sett kvinnor behandla sina män som bokstavligen skit. Och när mannen gör detsamma, är mannen en skithög både för henne och alla andra människor i deras omgivning.

Mannen skall hela tiden visa hänsyn men är mannen kass på exemeplvis matlagning har kvinnan rättigheter att förolämpa sin make hur som helst och när som helst. Inte på ett skämtsamt nivå heller.....

Bara vad jag har sett . . . .

Hamna inte på samma nivå, om det nu är så att din hustru är elak.
Citera
2015-09-04, 20:36
  #6
Medlem
General.Maximus.s avatar
Betydelse för vad?

Vill minnas att Jacob Gudiol har påstått att förbrända kalorier är ungefär lika oavsett hastighet om sträckan är densamma.
Citera
2015-09-04, 21:43
  #7
Medlem
Du kan väl använda viktmanschetter eller fylla en ryggsäck med tunga saker så får du också träning samtidigt som du kan vara social med frun.
Citera
2015-09-04, 21:48
  #8
Medlem
BreatheDeeplys avatar
Du vågar inte dansa dig fram och hoppa omkring som ett barn på din promenad då, så har du kul samtidigt som du tränar.
Citera
2015-09-04, 23:00
  #9
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av General.Maximus.
Betydelse för vad?

Vill minnas att Jacob Gudiol har påstått att förbrända kalorier är ungefär lika oavsett hastighet om sträckan är densamma.

Stämmer bra detta. Ansträngningsgrad har inte särskilt mycket med förbrukad energi att göra så tillvida att övriga faktorer är detsamma.
Men om målet är att förbruka energi så gäller ju fortfarande så intensivt pass som möjligt under så lång tid som möjligt, vilket i slutänden för många brukar betyda lågintensiv träning under en lång period (likt en powerwalk)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback