2015-09-02, 22:58
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stakeholder
Ehhh... Hon var ju gravid för helvete.

Skulle tro att detta var en "svansång" ifrån Annie Lööf. Hon längtar att få till mammaledighet och koppla av ifrån vad hon har varit med och skapat, börjar begripa vad hon egentligen gjort. Inom 1-2 år så går hon av som partiledare..

Så lite C politik, och så mycket Stockholms politik som hon egentligen har levererat efter alla år.. Förstå det, den som kan..

Detta har ju förstås SD uppmärksammat, bla sist med höjd ersättning till mjölkbönderna.
Citera
2015-09-02, 22:58
Medlem
http://www.migrationsverket.se/Andra-aktorer/Kommuner/Statlig-ersattning/Ersattning-for-personer-med-tillstand-utan-ansokan.html

http://www.migrationsverket.se/info/790.html

Plus minus.... alla kan väl ändå det?...

Bara att räkna...
Senast redigerad av Sine-metu 2015-09-02 kl. 23:03.
Citera
2015-09-02, 22:59
Medlem
yehaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glaucius
Det jag inte förstår med Åkesson är hur han kunde missa ett öppet mål.
Regeringen tog pengar från biståndsbudgeten för att finansiera integrationspolitiken så varför sade Åkesson ingenting om detta? Är det bara för att Lööf faktiskt inte tillhör regeringen som han undvek detta? Varför skickar man fram partiledare för Centerpartiet när det egentligen bör vara någon från regeringen som ska besvara det enda oppositionspartiet i dagsläget?
Kan bero på att C passivt ingår i regeringen då de inte är i opposition som SD. Sen har regeringen ingen som kan ta en debatt. Inte för att Lööf är någon stjärna men Löfven skulle utlösa kravaller om han öppnade käften.
Citera
2015-09-02, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjerkassy
Det var en inspelad debatt. Hur vet du att de sett något i direktsändning?

Satt och åt mat då förutsatte att den var live... kvarstår dock att nån på SD skulle säkert säga till att det var annan information/reportage som den fick se innan debatt.. Skulle skada andra mer än SD...
Citera
2015-09-02, 23:02
Medlem
DenimDudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glaucius
Varför skickar man fram partiledare för Centerpartiet när det egentligen bör vara någon från regeringen som ska besvara det enda oppositionspartiet i dagsläget?

För att Lööf är den partiledaren med högst förtroende hos folket enligt opinionsundersökningarna... Så även om hon förlorar debatten är hon ändå den som har "bäst chans" att få JÅ att framstå i dålig dager.
Väl uttänkt av SVT.
Citera
2015-09-02, 23:04
Medlem
katzensvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atrocitus
Är Annie Lööf gravid? Eller har hon bara lagt på sig några kilo? Tyckte mig se en kula.

Som vanligt äger Jimmie Åkesson debatten i flyktingfrågan. Jimmie duckar dock - för tredje gången - frågan om integrationspolitiken.

Han har sagt tidigare att om man för en vettig invandringspolitik där man har plats och jobb åt alls så behövs ingen integrationspolitik, för människor integrerar på egen hand. Det är först ni när invandringspolitiken har ballat ur som det behövs en politik kring hur fan man ska lyckas integrera alla. Detta var väl mer eller mindre det han sa under debatten ikväll också, men med lite andra ord. Han hade säkert poängterat den uppenbara saken ordagrant också om det funnits tid.
Citera
2015-09-02, 23:05
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Ja, men de blir inte mindre om inflödet fortsätter i samma takt.

Men det är så gammalt! Faktiskt. Att det skapar problem och motsättningar är uppenbart. Låt oss faktiskt ponera att Sverigedemokraterna fick igenom sin version av hur en human flyktingpolitik ser ut. Ska verkligen D4 stå helt handfallna och inte vara redo med en plan utan ta det som det kommer? Om nu en partiledare som har stort väljarstöd får frågan om hur han tänker verka, så ska han kunna ha ett bättre svar än en rest från 1988.

Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Detta är även Lööf väl medveten om. Det var ingen slump att hon gång på gång betonade att flyktingarna måste fördelas bättre i hela Europa. Min gissning är att även hon är under press från de partivänner som har en kommunal verklighet att hantera.

Även om Annie Lööf svar inte är tillfredställande så hade hon i alla fall svar och förslag. Viss skillnad partiledarna mellan.
Citera
2015-09-02, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nittonhundrafyra
Att komma med "vi har 20 konkreta förslag" när man varit i regeringsposition i åtta år är rätt tamt argument, samtidigt borde Åkesson haft något att säga på frågan om hur vi ska integrera de som redan är här.

Det blev inte oavgjort, båda förlorade.

Prata inte strunt. Det skulle inte behövas någon "integrationspolitik" om vi hade haft en måttlig och kraftigt reglerad invandring till Sverige såsom den som SD förespråkar.
Varför ska Åkesson stå till svars för den situation som DÖ-partierna skapat?
Citera
2015-09-02, 23:07
Medlem
Vad gör vi med dom som redan finns på flykt i Europa?

Ja, det står väl dom fritt att söka asyl där dom är?.. Eller
Citera
2015-09-02, 23:09
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Håller inte med om tillfälliga uppehållstillstånd.

De försämrar nog integration som faaaan och ger NOLL motivation att skaffa sig ett jobb eller lära sig språket.

Då är det bättre att satsa på färre permanenta uppehållstillstånd
Är det så självklart? Om jag visste att jag hade ett fåtal år i ett rikt och tryggt land skulle jag göra allt för att komma in i samhället både för att öka mina chanser att få återkomma men också för att kunna lägga upp en så betydande buffert som möjligt inför en återkomst till hemlandet.
Citera
2015-09-02, 23:09
Medlem
RingRing2014s avatar
Håller med tidigare skribenter om att Annie var mindre aggressiv idag än tidigare. Hon visade små svaga stråk av uppgivenhet i blicken, även om det var i små doser. Lite matt av migrationshaveriet tror jag hon börjar bli.

Jag tror att SDs drakoniska siffror gör sitt också i bakhuvudet på henne. Börjar man känna att folket inte längre är fullt på ens sida tonar man undermedvetet ned sig en aning.

Hon vet nu att miljontals ute i stugorna är dödströtta på att höra positiva smajlande peppande retorik kring invandringen. Hon vet att publiken vill minska volymerna, då blir man lite loj.

I Annies fall blir tröttheten inte så tydlig dock, hon backar från höga energinivåer.
Citera
2015-09-02, 23:10
Medlem
Sperssons avatar
.
Spelar ingen roll vad Annie Lööf och den svenska regeringen säger, då övriga Europas ledare håller med Jimmie Åkesson i sak.
Gränserna måste stängas, och resurserna måste riktas mot de områden där flest flyktingar finns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in