Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-20, 13:01
  #3145
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Davospartiet
Nu uppmanar den sjuke jäveln som attackerade Julia i hemmet för att hon uppmärksammade islamism oss andra att vara uppmärksamma på islamism.
http://www.dn.se/nyheter/sverige/nik...-mot-oss-alla/

Och har nominerats till Stora Journalistpriset.

"För mig var Orrenius definitivt ”Årets röst” när han oinbjuden stod på min altan långt ute i obygden på en ö dit han för andra gången tagit sig tillsammans med en fotograf med två flygresor i rad tvärs över Sverige och hyrbil de sista milen. De tryckte näsorna mot fönstret till rummet där jag satt och gestikulerade och skrek att jag skulle öppna dörren."

https://juliacaesar.blog/2017/11/10/...rnalistik/amp/
Citera
2017-11-22, 19:55
  #3146
Avstängd
Mertillens avatar
Julia Ceasar har skrivit mycket bra texter om hur Sverige förstörts. Åsa Linderborg, kommunisten på Aftonbladet, kommenterar samma sak såhär om Julia: "sprider rasism, sprider gift, hänger ut folk (som svar på att Niklas Orrhenius avslöjade Julias riktiga namn), sprider lögner om journalister"

Står att läsa på Aftonbladet. Jag länkar inte dit. Bäst att Aftonbladet dör också.
Citera
2017-12-27, 11:24
  #3147
Medlem
Hon skriver i sin senaste blogg om hur Mattson försvarar sina attacker på vanliga människor.

https://juliacaesar.blog/2017/12/26/...ch-stoltheten/
Citera
2017-12-27, 16:33
  #3148
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expotus
Hon skriver i sin senaste blogg om hur Mattson försvarar sina attacker på vanliga människor.

https://juliacaesar.blog/2017/12/26/...ch-stoltheten/

Mycket läsvärd. Kanske en av hennes bättre (av de jag läst).

Att hon inte tystnat och numera skriver helt öppet med bild och allt måste reta upp julgrisen Mattsson så att han tuggar fradga.

Citerar en av många bra passager:

Citat:
Mattssons argumentation blir väldigt egendomlig bland annat mot bakgrund av att han föddes 1971. Då hade jag arbetat som journalist i fem år. När han gick i blöjor arbetade jag på Dagens Nyheter. När han var i målbrottet hade jag som reporter på DN självständigt ansvar för ett stort journalistiskt bevakningsområde och hade skrivit flera böcker.

Jag har arbetat som journalist i dagspress i 25 år. Som ålderspensionär fortsätter jag att arbeta som journalist, frivilligt och ideellt, på min egen blogg. Termer som ”ljusskygga individer” och ”främlingsfientliga näthatare” är inte epitet som jag identifierar mig med. De säger däremot en del om Thomas Mattssons svart-vita begreppsvärld.
Citera
2017-12-27, 17:40
  #3149
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Mycket läsvärd. Kanske en av hennes bättre (av de jag läst).

Att hon inte tystnat och numera skriver helt öppet med bild och allt måste reta upp julgrisen Mattsson så att han tuggar fradga.

Citerar en av många bra passager:

Underbart att hon har så skarp tunga. Förhoppningsvis irriterar det den Fete. Expressen/DN i synnerhet ägnar sig åt granskning av felaktiga åsikter bland vanligt folk. Nu skriker MSM av rädsla att det ska bli begränsningar vad de får göra och pekar på Polen. Ja det är dags nu, Julia håller ångan uppe och förhoppningsvis får MSM de restriktioner de behöver då de missbrukar sin makt.
Citera
2017-12-28, 14:42
  #3150
Medlem
Golonkas avatar
Stark krönika av JC där! Jävligt starkt och skarpt!

Synd bara att hon missade att påminna läsarna om Wolodarskis #metoo-förehavanden, för det är ett trumfkort som alltid ska läggas när "De Goda" ska belysas...

Ja, ja, ja.... Herrejösses vad jag blir provocerad av Mattsons uttalanden och tankesätt! Nästan så man hoppas på ett hembesök av kräken från skvallerindustriella komplexet! Här finns både hund och annat som kan generera lite dålig stämning, stelt och trist för hjonen när de ringer på! Kanske en del smärta också! Men bra TV, kan jag nästan lova! På Liveleak eller Ogrish!

Mattsson är ett riktigt vider!
Citera
2017-12-29, 09:44
  #3151
Medlem
Ännu ett nytt inlägg om Mattsson från Julia:

https://juliacaesar.blog/2017/12/29/...ngen/#comments
Citera
2017-12-29, 11:18
  #3152
Medlem
Tsarevitjs avatar
Det tragiska med våra ledande medier idag är att de inte tillåter en öppen debatt med syfte att medborgarna därefter själva ska kunna bilda sig en uppfattning om vilken politik de sympatiserar med. Istället betraktas vi som omyndiga barn som måste uppfostras i rätt riktning. Vi måste också skyddas från farliga åsikter, som t ex tidningen Nya Tider och dess chefredaktör Vavra Suk. När denne fick framträda i SVT i samband med att han fullständigt slaktade "historikern" Henrik Arnstad, fick Wolodarski spader. I ett rasande angrepp mot SVT menade han att tittarna absolut inte fick utsättas för sådana åsikter. De kan ju inte själva avgöra vad som är sant eller inte. Det är bara de godkända journalisterna som har den förmågan. Om man som msm omyndigförklarar hela svenska folket, kommer man förhoppningsvis att få en obehaglig överraskning på valdagens kväll 2018. Människor är klokare än vad våra journalister tror.
Citera
2017-12-29, 11:40
  #3153
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tsarevitj
Det tragiska med våra ledande medier idag är att de inte tillåter en öppen debatt med syfte att medborgarna därefter själva ska kunna bilda sig en uppfattning om vilken politik de sympatiserar med. Istället betraktas vi som omyndiga barn som måste uppfostras i rätt riktning. Vi måste också skyddas från farliga åsikter, som t ex tidningen Nya Tider och dess chefredaktör Vavra Suk. När denne fick framträda i SVT i samband med att han fullständigt slaktade "historikern" Henrik Arnstad, fick Wolodarski spader. I ett rasande angrepp mot SVT menade han att tittarna absolut inte fick utsättas för sådana åsikter. De kan ju inte själva avgöra vad som är sant eller inte. Det är bara de godkända journalisterna som har den förmågan. Om man som msm omyndigförklarar hela svenska folket, kommer man förhoppningsvis att få en obehaglig överraskning på valdagens kväll 2018. Människor är klokare än vad våra journalister tror.

Mycket sant, och dessutom är en del av de tunga grindvakterna och redaktörerna inte ens särskilt genomtänkta i sitt ideologiska engagemang. Figurer som Björn Wiman, Henrik Schyffert, Johan Hilton och Madelaine Levy har knappast resonerat sig fram på något vasst sätt till att mediefeminismen är det som behövs. De har framför allt kört på en uppfattning om vad som ligger i tiden, en magkänsla (och på behovet av att bygga en egen profil i media, ett personal brand) - radikal genusfeminism, militant veganism, SJWande, hipp globalism och snyftig journalistik ses som "hett i tiden" på samma sätt som kungliga bröllop, surdegsbagerier och exklusiva handväskor. Alltså kör man hårt i just dessa riktningar och stryper eller förlöjligar alla kritiska synpunkter.
__________________
Senast redigerad av HepCat-X 2017-12-29 kl. 11:42.
Citera
2017-12-29, 17:07
  #3154
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tsarevitj
Det tragiska med våra ledande medier idag är att de inte tillåter en öppen debatt med syfte att medborgarna därefter själva ska kunna bilda sig en uppfattning om vilken politik de sympatiserar med. Istället betraktas vi som omyndiga barn som måste uppfostras i rätt riktning. Vi måste också skyddas från farliga åsikter, som t ex tidningen Nya Tider och dess chefredaktör Vavra Suk. När denne fick framträda i SVT i samband med att han fullständigt slaktade "historikern" Henrik Arnstad, fick Wolodarski spader. I ett rasande angrepp mot SVT menade han att tittarna absolut inte fick utsättas för sådana åsikter. De kan ju inte själva avgöra vad som är sant eller inte. Det är bara de godkända journalisterna som har den förmågan. Om man som msm omyndigförklarar hela svenska folket, kommer man förhoppningsvis att få en obehaglig överraskning på valdagens kväll 2018. Människor är klokare än vad våra journalister tror.

Ja, det känns som en allmän omyndigförklaringsprocess som pågår. Å ena sidan alla migranter som knappt vet hur man röstar, å andra sidan infödda ungdomar som ska låsas in längre och längre tid i utbildningsinstitutioner.

Skolan känns lite grann som PK-folkets ideal. En person som vet bäst och har rätt per definition (läraren) och den lilla människan som ska rätta sig efter det. Media fungerar numera på samma sätt. Forna ideal om diskussion, debatt och argument har försvunnit och nu handlar det om vem som har tillgång till en plattform från vilken man kan tala till folket, och denne har därmed rätt i sak genom walk over. Det är någon sorts kändiskult som letat sig in i demokratin, där det inte längre är vad som sägs utan vem som säger det som spelar roll.
Citera
2017-12-29, 18:54
  #3155
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expotus
Hon skriver i sin senaste blogg om hur Mattson försvarar sina attacker på vanliga människor.

https://juliacaesar.blog/2017/12/26/...ch-stoltheten/

Yadda yadda.

Har tanken "kill your darlings" slagit denna kvinna? Just nu läses det som en massa tjat.
Citera
2017-12-29, 21:57
  #3156
Avstängd
Mertillens avatar
Precis som Julia märker jag att rasist-beskyllningarna är sättet som används i Sverige för att avhumanisera människor. Det där avhumaniserandet brukar vara en förutsättning för folkmord. Julia använder själv ordet istället för att jag upprepar vad hon skriver.

Ogillar Mattsson. Han är en fet gris, precis som rikspolischefen Dan Eliasson, ondgör sig över anonymiteten på internet. Anonymiteten är livsviktig i dagens Sverige, som är totalitärt. Det klart man kan uppträda under eget namn men innan man blivit pensionär, eller rentav före pga HMF-lagen, är det nödvändigt för de flesta vanliga människor i Sverige.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback