2015-09-03, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Det är ju så sorgligt hur svansen här på Flashback utan pardon ger henne sitt odelade stöd trots att allting tyder på att hon är sinnessjuk. Bristen på kritiskt tänkande är flagrant.
Är det fler psykiskt sjuka människor som bör hängas ut eller tycker du att det räcker med henne?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Vilket "näthat"? Har du några exempel?
Att vara invandringskritisk eller att ha motvilja mot islam är inte hat, det är legitima åsikter.

Hennes personlighet och artiklar utstrålar ju inte glädje och förståelse precis...jargongen påminner om nått från 30-talet...eller vänta det påminner om hur många här på Flashback skriver.. fel av mig.
Citera
Medlem
vi kan väl konstatera att kvinnan, tyvärr, har fått känna på sin egen medicin.
på samma sätt som hon utmålar utlänningar som bidragsparasiter som bluffar om sina asylskäl har hon nu själv implicit blivit utmålad som en kvinna med bluffsjukdomar vilka har föranlett henne att felaktigt kunna inkassera en massa bidragspengar.
Citera
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
1. Vi har ingen aning om ifall hon hade långa sjukskrivningsperioder, ifall man försökte återrehabilitera henne tillbaks på deltid, hur förstående hennes dåvarande arbetsgivare DN var för hennes problem osv. Det är en sak att ha bestämda arbetstider att passa oavsett hur man mår, och en annan att kunna anpassa sitt skrivande efter sitt mående. Vill du att vi ska sitta och spekulera i omständigheterna, för det är det enda man kan göra när så mycket relevant info saknas. Vad tillför det?

Frilansa? Utom allt rimligt tvivel kunde hon skriva under sin förtidspensionering.
Citera
Medlem
OttorWaefres avatar
Den groteska uthängningen av JC i bästa Sojvet-stil applåderas av diverse perversliberala hjon på SvD.

Under ledarrubriken "Akut demokratiproblem" hävdar Tove Lifvendahl att hotet mot yttrandefriheten är riktat mot etablissemangets "journalister":

Citat:
Frilansjournalisten Annika Hamrud och DN-reportern Niklas Orrenius har i dagarna fått motta anonyma dödshot för att de har utfört sitt arbete. Detta är helt oacceptabelt. Det är inte bara en kränkning av enskilda människor, utan därtill ett angrepp på demokratin.
http://www.svd.se/hatets-ekosystem-m...onyma-nathatet

Uthängningen av JC och den tredje statsmaktens häxjakt och allmänna förföljelse av etablissemangskritiker utgör däremot inte något hot mot demokratin och yttrandefriheten...

På kultursidorna breder den patologiske yttrandefrihetshataren och svenskfienden Sam Sundberg på med verklighetsförnekande och stalinparanoida utgjutelser:

Citat:
När ”Julia Caesar” insåg att både Annika Hamrud och Niklas Orrenius sökte henne för kommentarer till artiklar de jobbade på svarade hon med att anklaga dem för åsiktsförtryck och hänga ut dem på nätet, inklusive Orrenius telefonnummer. Medan hon skriver att yttrandefriheten är helig göder hon ett klimat av hot och hat där många journalister idag undviker att skriva om några av de viktigaste strömningarna i vår samtid, och där de som ändå vågar känner att det är skönast att lämna landet efter en publicering, att plocka ner sin namnskylt och gömma sig för hat-och-hot-stormen – att försvinna.

En sådan opinionsbildare och det hatets ekosystem hon verkar i måste granskas. För varje journalist som skräms att inte våga granska nationalismen och högerextremismen är en förlust för det öppna samhället.

En av mina frilanskamrater hade det perfekta svaret på Annika Hamruds mejl: Nej, vi vill inte plocka bort hennes namn från dörren. Vi vill sätta upp en stor guldskylt med namnen på alla modiga journalister som vågar granska de hårda, främlingsfientliga strömningarna i vårt arma samhälle.
http://www.svd.se/hatets-ekosystem-m...onyma-nathatet

Stackars stackars utsatta journalister! Deras ärofulla korståg mot näthaaaaatet, fjämlingsfientligheten och dödsknarknzzsmen hotas av en mäktig makthavare i skepnad av en invandringskritisk gammal tant och hennes likaså enormt mäktiga tillskyndare. Snart finns inga modiga journalister kvar som kan granska dessa titaniska hot mot mänskligheten!
Senast redigerad av OttorWaefre 2015-09-03 kl. 09:34.
Citera
Medlem
Moderator behöver definitivt rensa i tråden. Den ligger i underforumet Medier och journalistik så det borde ju vara själva artikeln samt uthängning som disukteras, men en majoritet av inläggen här verkar behandla Julia Caesar som person, dennes påstådda sjukdomar, hurvida dessa är legitima, med mera. Jag rekommenderar bolt, Alphapappa och andra användare som vill diskutera Julia Caesar som person att ta sig till denna tråd i underforumet Kändisskvaller: (FB) Skribenten "Julia Caesar" anses vara Barbro Jöberger
Citera
2015-09-03, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Jag har länge noterat, men aldrig funderat, över det faktum att Sydsvenskan varje dag på sidan två publicerar en anonym artikel. Som läsare är det omöjligt för mig att bemöta struntpratet som ofta står där. Nu förväntar jag mig att Expressen tar tag i det här och hänger ut journalisten som döljer sig bakom pseudonymen sydsvenskan... För att verka trovärdiga måste nog expressen här ge sig på alla sina, i det här fallet, bundsförvanter till tidningar.

Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Det är ju så sorgligt hur svansen här på Flashback utan pardon ger henne sitt odelade stöd trots att allting tyder på att hon är sinnessjuk. Bristen på kritiskt tänkande är flagrant.
Kritiskt tänkande? Menar du på fullt allvar det du skriver? Om nu kvinnan skulle vara sinnessjuk så borde det vara ännu ett skäl att inte röja identiteten. Jag kommer aldrig att förstå mig på vissas hatiska inställning.
Citera
2015-09-03, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
Är det fler psykiskt sjuka människor som bör hängas ut eller tycker du att det räcker med henne?

Bäst att stoppa henne innan hon blir "Mulla Omar" eller nått. Uppviglare skall inte få hållas.
Citera
2015-09-03, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ddddg
Moderator behöver definitivt rensa i tråden. Den ligger i underforumet Medier och journalistik så det borde ju vara själva artikeln samt uthängning som disukteras, men en majoritet av inläggen här verkar behandla Julia Caesar som person, dennes påstådda sjukdomar, hurvida dessa är legitima, med mera. Jag rekommenderar bolt, Alphapappa och andra användare som vill diskutera Julia Caesar som person att ta sig till denna tråd i underforumet Kändisskvaller: (FB) Skribenten "Julia Caesar" anses vara Barbro Jöberger

Tack, jag hade inte hört talas om JC förut och visste inte att det fanns en sådan tråd.
Citera
2015-09-03, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av udon
El-allergi är ingen vetenskapligt bevisat sjukdomstillstånd. Människor som säger sig ha det har psykiska problem.

Förresten var det väl Julia Caesar som började att hänga ut journalister på sajter som sedan fått motta dödshot från "Sverigevännerna".

Jag ser det inte som ett problem om en patient hävdar att hon lider av diverse åkommor och vill bli pensionerad pga detta.

Jag ser det som ett problem om en mentalt fullt frisk LÄKARE rekommenderar pensionering pga vad patienten hävdar - utan några vetenskapliga bevis.

Ännu märkligare att FK:s förtroendeläkare dessutom har gått med på detta.

Det är alltså inte tanten som är sjukast i gänget. Det är inte heller tanten som ska jagas utan den som missbrukar sin yrkesposition.

Reinfeldts regi kunde väl inte rätta till precis ALLT som vänsterextremistläkare hade ställt till med årtiondena innan.
Citera
2015-09-03, 09:38
Medlem
duqus avatar
Intressant natt:

Det började igår med att någon la in en photoshoppad bild på Julias sondotter där hon skulle ha twittrat att farmor var hemsk, sondottern har inget twitterkonto, däremot ett annat konto varifrån bilden snoddes...., är det Expo som lär ut denna typ av konflikthantering..?

Sen har vissa turats om att enbart gå på "Julias" sjukdom. Många verkar inte ens ha snappat att amalgam är förbjudet sen 2009 och att reparera amalganfyllningar får göras enbart av certifierade tandläkare fram tills 2016 som är slutdatum.

Lite upplysning:http://www.kemi.se/sv/Innehall/Frago...om-tandvarden/
Tandskadeförbundet: http://www.tf.nu/info/

Tjafset om amalgansjukan här har faktiskt resulterat i att man nu kan se ännu en detalj i varför vissa drabbats av "elsjukan". Har man dåliga amalganfyllningar som sitter i en rad utefter käkbenet och sen sitter framför en äldre dataskärm typ CRT, kommer plomberna att fungera som en metallisk spole om man sitter framför skärmen. Tacka fan för att vissa känner syrasmak i munnen när dom då sitter framför en dataskärm, där då magnetfältet bidrar till att små doser av kvicksilver läcker ut under terminalarbetet och blandar sig i saliven där sen kroppen tar upp kvicksilvret, då kommer alla biverkningar av detta som ett brev på posten, googla kvicksilverförgiftning.

Så oavsett tjafset om "Julia:s" rätt eller inte att vara anonym så har hon faktiskt röjt en stor medicinsk skandal, det är bara att inse vad kostnaden för att amalgansanera svenska medborgare skulle landa på eftersom stora delar av befolkningen har detta i sin mun, det skulle bli helt ohållbart.

Vad gäller hennes skriverier har jag fortfarande inte sett någon som lyckats nagelfara de länkar och undersökningar som hon hänvisar till i sina "rasistiska utspel". Att istället gå på hennes sjukdom visar att kritikerna inte är seriösa utan är själva av värre art än vad Julia nu beskylls vara. Detta kan ju förklara varför Sverige skänker stora belopp till Nordkorea, vore det inte bättre att förlägga redaktionerna där, TT-Reuter ska ju lägga sin redaktion i Australien för att "fixa tidszonen" för att klara nattskiften med rätt ekonomi, då passar ju Nordkorea så mycket bättre......
http://www.resume.se/nyheter/artikla...ll-australien/

Edit: Såg just twittret från Annika Hamrud som skrev artikeln om JC, kan vara på plats att analysera denna kvinna, för av hennes inlägg får jag klart psykiska störningar av en art som inte verkar vara relaterat till amalgam: https://twitter.com/ahamrud Att hon sjappade landet direkt efter artikeln för ett "uppdrag"är ju höjden av komik...
Senast redigerad av duqu 2015-09-03 kl. 09:59.
Citera
2015-09-03, 09:39
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alphapappa
Hennes personlighet och artiklar utstrålar ju inte glädje och förståelse precis...jargongen påminner om nått från 30-talet...eller vänta det påminner om hur många här på Flashback skriver.. fel av mig.

Och...? Texter bör alltså utstråla glädje och förståelse för att godkännas av dig.

Du yrar om "näthat på nya nivåer". Nej, texter som du finner glädjelösa är inte näthat. Träskallars eviga tjat om "hat" så fort dom läser något de inte håller med om börjar bli tröttsamt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in