Citat:
Ursprungligen postat av
Lobengula
Vad menar du? Kan man inte bemöta dessa lögner när hon är anonym? Varför måste hon hängas ut med bild, namn samt ett litet fint karaktärsmord där man tar upp sjukdomar? Det finns ju ett namn som hon har valt: Julia Caesar.
Jag må vara okunnig men för mig ser det ut som att det är vem som uttalar åsikter och inte åsikterna i sig som är i fokus här.
Sverige har onekligen förändrats, i min ungdom så granskade journalisterna makten. Idag granskar de oliktänkande som inte håller med makten.
Jag har redan skrivit att det var en för extrem uthängning. Men jag tycker fotfarande att det är bra att folk som spyr ur sig en massa skitsnack tryggt bakom datorskärmen kommer fram. Sen visst kanske man inte får säga vad som helst i en offentlig debatt. Men det är ju lite det som är grejen. Man har en tendens att skriva väldigt grova saker när man är anonym.
Efter att ha läst lite av vad hon har skrivit misstänker jag starkt att hon lider av paranoid schizofreni.
Citat:
Ursprungligen postat av
Borlange
Svenska män måste slåss nu. Oavsett vad Julia Caesar säger så känns det futtigt. Vi som är födda på 70- och 80-talen kräver mer än så. Våra föräldrar vek ner sig i Världskrigen och lämnade ut balterna. Till mina Svenska bröder:
Är det inte dags att stå upp för nånting på riktigt? Det handlar om vårt existensberättigande. Vi behöver ett krig!
När jag läste det här inlägget kom jag och tänka på han nörden i trolljägarna som fick ett anfall när robban letade upp honom.