2015-09-03, 03:11
Medlem
Svenska män måste slåss nu. Oavsett vad Julia Caesar säger så känns det futtigt. Vi som är födda på 70- och 80-talen kräver mer än så. Våra föräldrar vek ner sig i Världskrigen och lämnade ut balterna. Till mina Svenska bröder:
Är det inte dags att stå upp för nånting på riktigt? Det handlar om vårt existensberättigande. Vi behöver ett krig!
Citera
2015-09-03, 03:12
Medlem
Gdanzigsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pickpockis
I vilken parallell värld lever du? Har du varit död eller jävligt frånvarande i typ ett decennium? Man har alltså jagat svårt sjuka, människor minuter från döden, under "Allians"-tiden för att de ska bidra till samhället och välfärden. Jöberger kom uppenbarligen undan, how come?

Vad f-n gjorde hon under tiden som sjukpensionär? Hon överlevde uppenbarligen eftersom hon fortfarande kan skriva så vad är problemet och när ska hon betala tillbaks till samhället?

Jag tycker att det var fel gjort av regeringen Reinfeldt att jaga svårt sjuka människor. Jag tillhör inte den delen av flashbackshögern som gillar sådant. Så jag tycker varken att hon eller andra sjukskrivna ska "betala tillbaka".

Jag vet lika lite som du hur hon kom undan. Jag gissade tidigare att hon antagligen hade tur och hamnade mellan två stolar. Någon handläggare som slutade här, en regel som ändrades där. Ett annat alternativ är att hon var rent av sjukare än vad hon har skrivit. En mer konspiratorisk gissning är att hon mutade både sjukvården och försäkringskassan eller att MSM hjälpte henne på något sätt eftersom hon var en av dem. En del här verkar ju tro att alla journalister är lika mäktiga och inflytelserika även om hän slutade att jobba för 20 år sedan.
Citera
2015-09-03, 03:17
Medlem
Jag finner det mycket komiskt att denne Barbro har mage att gnälla på bidragstagare när hon själv är förtidspensionerad.

För att inte tala om hennes pladder om att muslimer "lever i självvald segregation". Yeah, som om muslimer är en folkgrupp...
Senast redigerad av Hagoromo 2015-09-03 kl. 03:20.
Citera
2015-09-03, 03:18
Medlem
Gdanzigsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pickpockis
Det duger aldrig någonsin som argument när det gäller journalister! Som före detta journalist hade hon inga problem med att hänga ut Orrenius och publicera hans telefonnummer.

Jag tycker som sagt att hon gjorde fel där men att de två andra journalisterna gjorde ett större övertramp då de var mäktigare än henne och det är meningen att de ska tillhöra den goda sidan. Det bästa hade varit om hon inte hade publicerat namn och telefonnummer på de två journalisterna och att de inte heller hade hängt ut henne. Jag förstår att de ville hämnas och häckla henne men hennes agerande var mer korkat. Kanske var hon så desperat att hon spelade ut alla sina kort och hoppades att de skulle lämna henne i fred men det försvarar inte vad hon gjorde.
Citera
2015-09-03, 03:19
Medlem
Gdanzigsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagoromo
Jag finner det mycket komiskt att denne Barbro har mage att gnälla på bidragstagare när hon själv är förtidspensionerad.

Det finns massor av förtidspensionerade människor. Har hon ägnat sig åt att hänga ut andra förtidspensionerade?
Citera
2015-09-03, 03:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gdanzigsk
Det finns massor av förtidspensionerade människor. Har hon ägnat sig åt att hänga ut andra förtidspensionerade?
Säger bara att man inte riktigt skall kasta sten i glashuset med att folk tar bidrag när hon uppenbarligen själv gör det.
Citera
2015-09-03, 03:28
Medlem
Gdanzigsks avatar
Citat:
Säger bara att man inte riktigt skall kasta sten i glashuset med att folk tar bidrag när hon uppenbarligen själv gör det.

Det verkar som att de flesta kastar sten i glashus. Reinfeldt som exempelvis jagade sjukskrivna men som inte tyckte det var dåligt med stor invandring av folk som direkt hamnade i socialbidragsberoende.
Citera
2015-09-03, 03:30
Medlem
Citat:
haha.. Du har rätt! att stå upp för nånting är det minsta nån kan begära
Citera
2015-09-03, 03:32
Medlem
geir44s avatar
Få tatt knekken på Expressen. Forf noen nazisvin.
Citera
2015-09-03, 03:36
Medlem
Chris1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Vad menar du? Kan man inte bemöta dessa lögner när hon är anonym? Varför måste hon hängas ut med bild, namn samt ett litet fint karaktärsmord där man tar upp sjukdomar? Det finns ju ett namn som hon har valt: Julia Caesar.

Jag må vara okunnig men för mig ser det ut som att det är vem som uttalar åsikter och inte åsikterna i sig som är i fokus här.

Sverige har onekligen förändrats, i min ungdom så granskade journalisterna makten. Idag granskar de oliktänkande som inte håller med makten.
Jag har redan skrivit att det var en för extrem uthängning. Men jag tycker fotfarande att det är bra att folk som spyr ur sig en massa skitsnack tryggt bakom datorskärmen kommer fram. Sen visst kanske man inte får säga vad som helst i en offentlig debatt. Men det är ju lite det som är grejen. Man har en tendens att skriva väldigt grova saker när man är anonym.

Efter att ha läst lite av vad hon har skrivit misstänker jag starkt att hon lider av paranoid schizofreni.
Citat:
Ursprungligen postat av Borlange
Svenska män måste slåss nu. Oavsett vad Julia Caesar säger så känns det futtigt. Vi som är födda på 70- och 80-talen kräver mer än så. Våra föräldrar vek ner sig i Världskrigen och lämnade ut balterna. Till mina Svenska bröder:
Är det inte dags att stå upp för nånting på riktigt? Det handlar om vårt existensberättigande. Vi behöver ett krig!
När jag läste det här inlägget kom jag och tänka på han nörden i trolljägarna som fick ett anfall när robban letade upp honom.
Citera
2015-09-03, 03:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gdanzigsk
Det verkar som att de flesta kastar sten i glashus. Reinfeldt som exempelvis jagade sjukskrivna men som inte tyckte det var dåligt med stor invandring av folk som direkt hamnade i socialbidragsberoende.
Möjligtvis men nu är det nämligen Barbro som jag pratar om och ingen annan. Fortfarande förändrar det inte faktumet att det är komedi som bäst när hon spyr ut hat mot bidragstagare men gör det samtidigt själv...
Citera
2015-09-03, 03:37
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:

För att inte tala om hennes pladder om att muslimer "lever i självvald segregation". Yeah, som om muslimer är en folkgrupp...

Du ser ingen skillnad alls på bidragsparasiter och förtidspensionärer? Att bli förtidspensionär är rätt svårt, det är inget man blir över en natt. Att bli bidragsparasit däremot, då räcker det med att sätta foten innanför socialkontorets dörrar och börja uppbära bidrag. Speciellt om du är en invandrad jävel, då kastas nästan pengarna över dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in