Citat:
Ursprungligen postat av
Sonnenwende
Och hur bemöter du hennes alster i sak undrar vän av ordning? Personangrepp i all ära men något litet faktafel kan du väl bjuda på?
Aldrig läst en enda rad tanten skrivit utom hennes paranioda rant om de onda människorna utanför hennes dörr, vilket är klassiska paranoida vanföreställningar av det svårare slaget; såklart kunde det vara skrivit för effekt - hennes publik är ju som en fotbollsklack som hejar på och jublar vad som än skrivs - men hur det verkligen stod till blev glasklart i och med listan över
självställda diagnoser hon haft genom åren.
Det behövs inte läsas något av vad hon skrivit för att det ska vara solklart att det är en förvirrad, paranoid, rädd, sjuk människa som jag i allra högsta välmening önskar kunde få den vård hon behöver.
Jag skulle personligen ställa mig skeptisk till fakta från en sån källa, men jag skulle tro att eventuell sådan snarare är förvanskad och förvriden genom hennes världsbild snarare än lögnaktig. Skribenten tror högst sannolikt på allt hon skriver (vilket jag förstått är, efter att tidigare varit bland annat elektricitet, invandrare som lurpassar i buskarna, men inte läst det själv).
Empati. Man kan ha det även för de som propagerar otäckheter/dumheter.