2015-09-03, 02:37
Medlem
Gdanzigsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pickpockis
Du är för korkad för att fatta inser jag så jag väljer att inte kommentera detta mer än att återigen kackla ur mig att vi har bara och enbart hennes bild av det hela. Hon har zero trovärdighet!

Det intressanta är att diskutera hennes hat mot invandrare och vad det grundar sig i.

Vad är det jag ska fatta? Många använder hennes sjukskrivning som argument mot henne och det tycker jag är lika fel som om hon vore vänsterpartist eller folkpartist.

Jag tror att hennes eventuella hat mot invandrare beror på negativa erfarenheter och hon inser/anser att Sverige har förvandlats och försämrats mycket sen 80-talet och de försämringarna till stor del beror på en invandring och integration som har misslyckats. Nu har jag inte lusläst hennes texter, vad än du säger, men vandringen mot den öppna rasismen brukar gå den vägen.
Citera
2015-09-03, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gdanzigsk
Varken du eller jag har bevis till det ena eller det andra och det vet du. Det enda vi vet är att hon blev sjukskriven så antagligen borde väl någon läkare ha undersökt henne? Den läkaren borde väl antagligen ha tyckt att hon var för sjuk för att jobba som skjutjärnsjournalist på DN eftersom hon trots allt blev sjukskriven. Så vitt vi båda vet så började hon skriva sina texter på snaphanen efter hennes riktiga eller vanliga pension skulle ha börjat, vid 65 års ålder så hon skulle ha kunnat tillfrisknat under de åren som hon var sjukskriven. Hennes källa är väl detsamma som MSM där även de skriver att hon har varit sjukskriven för elallergi och amalgamsjuka. Du får tro att jag har läst alla hennes texter 100 gånger men jag har faktiskt bara skumläst ett fåtal och det efter DN hängde ut henne. Om de inte hade gjort det hade hon bara varit en typisk avpixlare utan större inflytande.
Just det, precis! Du gissar bara och hoppas att någon köper det!

Hur i h-vete kan du veta något om vad hon skrivit eller gjort under alla de år hon blivit 65 åt? Varför jobbade hon inte inom vården eller inom parkförvaltningen om hon nu fortfarande var vid liv?

Lol, du har zero trovärdighet så fortsätt att trolla du.
Citera
2015-09-03, 02:39
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Sverige har onekligen förändrats, i min ungdom så granskade journalisterna makten. Idag granskar de oliktänkande som inte håller med makten.
Kan endast se ett skäl: att etablissemanget blivit så rädda för SD:s framgångar att man är beredda att ta till sådana metoder för att försöka kväsa upprorslustan. Och jag vet att JC inte var nån officiell talesperson för SD.
Problemet är bara att man inte inser att det endast får motsatt effekt...
Citera
2015-09-03, 02:42
Medlem
UlphSvensons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skeptoid
Det är en bra och i grunden empatisk insikt. Hennes lidande är äkta. Hon är i den bemärkelsen inte en bidragsparasit. Hon tror verkligen att MSM tystar henne som sanningssägare och att 10-20 % av befolkningen lider av oral galvanism samt att detta är en skandal. Hon tror verkligen att de flesta muslimer är våldtäktstörstande galningar som dessutom till stor del är inavlade.

Som jag skrev tidigare i den förra tråden innan hon blev outad, och innan jag visste att hon var så psykiskt sjuk att hon verkligen trodde på elallergi, drog jag liknelsen mellan hennes invandrarhat och elallergi:

(FB) DN trakasserar oppositionell journalist
(FB) DN trakasserar oppositionell journalist

Julia Caesar är en tragisk och bitter människa som inte varit lycklig i många minuter av sitt liv. Borde Expressen hängt ut henne? Jag tror inte det. Visserligen får vi nu bekräftat vilken liten skit hon är, och det finns knappast något anledning att tro att hennes försvarare här på Flashback lever rikare liv, men å andra sidan spelar det någon roll vem hon är?
Håller med och skulle aldrig misunna en sjuk människa dennes bidrag hur otäcka åsikter hon än står för och propagerar, men det känns som att hennes lidande är onödigt stort och att vården skulle kunna göra mer här.

Om bieffekten dessutom är mindre förvirrad smörja på internet så vet jag fler som skulle kunna behöva behandling...
Citera
2015-09-03, 02:45
Medlem
Gdanzigsks avatar
Citat:
Just det, precis! Du gissar bara och hoppas att någon köper det!

Hur i h-vete kan du veta något om vad hon skrivit eller gjort under alla de år hon blivit 65 åt? Varför jobbade hon inte inom vården eller inom parkförvaltningen om hon nu fortfarande var vid liv?

Lol, du har zero trovärdighet så fortsätt att trolla du.

Både du och jag gissar så du borde väl ha lika mycket trovärdighet som mig?

Jag utgår från vad som vi vet, att hon jobbade på DN och hade skrivit några böcker om sjukdomar och sen blev hon sjukskriven. Sedan är det en tom period fram till snaphanen och där emellan kan vi bara gissa om vad som hände. Många här, som du, verkar tro att hon egentligen inte var sjuk utan att hon var en "bidragsparasit". Andra tror att hon var sjuk på riktigt. Menar du på fullt allvar att alla människor som inte är döda kan arbeta i exempelvis vården eller parkförvaltningen? Tror du ens att arbetsgivarna vill ha dem? Tycker du rent av att vi ska avskaffa välfärdssamhället eftersom du hyser sådana högeråsikter?
Citera
2015-09-03, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Vad menar du? Kan man inte bemöta dessa lögner när hon är anonym? Varför måste hon hängas ut med bild, namn samt ett litet fint karaktärsmord där man tar upp sjukdomar? Det finns ju ett namn som hon har valt: Julia Caesar.

Jag må vara okunnig men för mig ser det ut som att det är vem som uttalar åsikter och inte åsikterna i sig som är i fokus här.

Sverige har onekligen förändrats, i min ungdom så granskade journalisterna makten. Idag granskar de oliktänkande som inte håller med makten.
Lol, så har vi ännu en mod som ger sig ut på hal is.

Du lever alltså i det förgångna och har en duktigt vag bild av vilka som har makten numera. Hört talas om "nätet" eller Internet någon gång?

Varför har hon valt att vara anonym? Varför vägrar hon stå för sina åsikter med sitt riktiga namn?
Citera
2015-09-03, 02:50
Medlem
Gdanzigsks avatar
Citat:
Lol, så har vi ännu en mod som ger sig ut på hal is.

Du lever alltså i det förgångna och har en duktigt vag bild av vilka som har makten numera. Hört talas om "nätet" eller Internet någon gång?

Varför har hon valt att vara anonym? Varför vägrar hon stå för sina åsikter med sitt riktiga namn?

Rädsla är en anledning.
Citera
2015-09-03, 02:54
Medlem
UlphSvensons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Och hur bemöter du hennes alster i sak undrar vän av ordning? Personangrepp i all ära men något litet faktafel kan du väl bjuda på?
Aldrig läst en enda rad tanten skrivit utom hennes paranioda rant om de onda människorna utanför hennes dörr, vilket är klassiska paranoida vanföreställningar av det svårare slaget; såklart kunde det vara skrivit för effekt - hennes publik är ju som en fotbollsklack som hejar på och jublar vad som än skrivs - men hur det verkligen stod till blev glasklart i och med listan över självställda diagnoser hon haft genom åren.

Det behövs inte läsas något av vad hon skrivit för att det ska vara solklart att det är en förvirrad, paranoid, rädd, sjuk människa som jag i allra högsta välmening önskar kunde få den vård hon behöver.

Jag skulle personligen ställa mig skeptisk till fakta från en sån källa, men jag skulle tro att eventuell sådan snarare är förvanskad och förvriden genom hennes världsbild snarare än lögnaktig. Skribenten tror högst sannolikt på allt hon skriver (vilket jag förstått är, efter att tidigare varit bland annat elektricitet, invandrare som lurpassar i buskarna, men inte läst det själv).

Empati. Man kan ha det även för de som propagerar otäckheter/dumheter.
Citera
2015-09-03, 02:57
Medlem
Citat:
Både du och jag gissar så du borde väl ha lika mycket trovärdighet som mig?

Jag utgår från vad som vi vet, att hon jobbade på DN och hade skrivit några böcker om sjukdomar och sen blev hon sjukskriven. Sedan är det en tom period fram till snaphanen och där emellan kan vi bara gissa om vad som hände. Många här, som du, verkar tro att hon egentligen inte var sjuk utan att hon var en "bidragsparasit". Andra tror att hon var sjuk på riktigt. Menar du på fullt allvar att alla människor som inte är döda kan arbeta i exempelvis vården eller parkförvaltningen? Tror du ens att arbetsgivarna vill ha dem? Tycker du rent av att vi ska avskaffa välfärdssamhället eftersom du hyser sådana högeråsikter?
I vilken parallell värld lever du? Har du varit död eller jävligt frånvarande i typ ett decennium? Man har alltså jagat svårt sjuka, människor minuter från döden, under "Allians"-tiden för att de ska bidra till samhället och välfärden. Jöberger kom uppenbarligen undan, how come?

Vad f-n gjorde hon under tiden som sjukpensionär? Hon överlevde uppenbarligen eftersom hon fortfarande kan skriva så vad är problemet och när ska hon betala tillbaks till samhället?
Citera
2015-09-03, 03:01
Medlem
Citat:
Rädsla är en anledning.
Det duger aldrig någonsin som argument när det gäller journalister! Som före detta journalist hade hon inga problem med att hänga ut Orrenius och publicera hans telefonnummer.
Citera
2015-09-03, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chris1991
Ja bland annat att folk ifrån Mellanöstern skulle ha ett medfött lägre IQ än svenskarna.

IQ är ärftligt:
Citat:
...

Andelsmæssigt viser projektionen, at den danske folkeskole allerede omkring 2050 vil blive domineret af ikkevestlige indvandrerbørn, grundet de etniske fødselsforskelle. Differentialpsykologien viser, at iq er overmåde stabil over den enkeltes livsforløb og over generationer.

Det forklarer, hvorfor både første, anden og nu også tredje generations indvandrerbørn klarer sig markant dårligere uddannelsesmæssigt og erhvervsmæssigt end etnisk danske børn. Moderne finsk forskning viser, at lande med iq-snit under 90 hverken formår at skabe eller opretholde demokrati. Det forklarer, hvorfor forsøg på at indføre demokratiske tilstande i lande med lav iq er dømt til at mislykkes. Lektionen fås i Libyen, Afghanistan, og Irak. Danmark nærmer sig hurtigt den kritiske lav-iq-tilstand.

...
http://jyllands-posten.dk/debat/kron...m-indvandring/

Folk från mellanöstern har i genomsnitt lägre IQ än svenskar:
https://en.wikipedia.org/wiki/File:A...-Map-World.png
Citera
2015-09-03, 03:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chris1991
Ja bland annat att folk ifrån Mellanöstern skulle ha ett medfött lägre IQ än svenskarna.

https://sv.wikipedia.org/wiki/IQ_and_Global_Inequality
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in