• 1
  • 2
2005-10-25, 00:29
Medlem
kodein r inte olaglig nr det kommer frn en lkare.. (sjlvklart)
Men r det olagligt att tex kpa frn polare eller via ntet...

Citera
2005-10-25, 05:22
Medlem
Jean-Luc Pickards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Butcher
kodein r inte olaglig nr det kommer frn en lkare.. (sjlvklart)
Men r det olagligt att tex kpa frn polare eller via ntet...

Citerar Lkemedelsverket:

Kodein r klassat som Narkotika om det inte r uppdelat i dosenheter med mindre n 100mg per dosenhet och minst en *aktiv* ingrediens till.

Exempel p aktiva ingredienser r paracetamol....

S att importera Cidodon eller ngon Europeisk motsvarighet som innehller 30mg kodein och 500mg paracetamol r lagligt, Spanka Perduretas med endast 50 mg kodein r narkotikaklassat och olagligt att ta in utan recept.
Citera
2005-10-25, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jean-Luc Pickard
Citerar Lkemedelsverket:

Kodein r klassat som Narkotika om det inte r uppdelat i dosenheter med mindre n 100mg per dosenhet och minst en *aktiv* ingrediens till.

Exempel p aktiva ingredienser r paracetamol....

S att importera Cidodon eller ngon Europeisk motsvarighet som innehller 30mg kodein och 500mg paracetamol r lagligt, Spanka Perduretas med endast 50 mg kodein r narkotikaklassat och olagligt att ta in utan recept.

Hm, men jag vet folk som ftt paket med Perduretas ppnade och skickade vidare av tullen. Allts inte en utan flera, s det borde inte vara en slump. Jag fr en knsla av att mnga tullare inte VET hur lagarna ska tillmpas, det r ju trots allt en hel del paragrafer att hlla reda p. Vet ocks en som fick behlla sina Perduretas, dremot tog tullen hans Cod-Efferalgan (motsvarigheten till Citodon)! Och de kom i samma frsndelse... Verkar vara ett lotteri det hr med att bestlla frn utlandet.
Citera
2005-10-25, 13:21
Medlem
okej.. tack fr era svar
Citera
2005-11-24, 21:06
Medlem
klumzees avatar
http://www.medinc.se/ tycks sälja spanska 50mg-kodein under "övriga mediciner"... är det tillåtet?
Citera
2005-11-24, 21:09
Medlem
GaiNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klumzee
http://www.medinc.se/ tycks slja spanska 50mg-kodein under "vriga mediciner"... r det tilltet?

Det r vl inte dom som gr ett lagbrott om de inte sljer frn Sverige. Dvs, det r DU som kpare som har ansvaret att ta reda p den legala statusen i ditt land.
Citera
2005-11-24, 21:20
Medlem
klumzees avatar
Ganska sker p att de sljer sina grejer frn Sverige. S snabb leverans skulle de inte kunna erbjuda annars. Namnet p sidan r nytt, men de har slt medicin lnge, och har varit snabba och plitliga varje gng jag bestllt. Men d antar jag att man itne borde bestlla om man inte vill riskera trubbel?
Citera
2005-11-24, 21:42
Bannlyst
Man kanske borde ta lite mailkontakt med dom och frga varifrn det skickas, risker i tullen mm. Skulle det vara en sker leverans drifrn vore det inte helt fel, verkar rtt smidigt att bestlla.
Citera
2005-11-24, 21:44
Medlem
StorMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klumzee
http://www.medinc.se/ tycks slja spanska 50mg-kodein under "vriga mediciner"... r det tilltet?

Tilltet eller ej.

Ett jvla pris,12 kr. per styck.
Citera
2005-11-26, 14:14
Medlem
Grodkftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G m T
Man kanske borde ta lite mailkontakt med dom och frga varifrn det skickas, risker i tullen mm. Skulle det vara en sker leverans drifrn vore det inte helt fel, verkar rtt smidigt att bestlla.
-----------------------------------
Har frgat dom varifrn dom snder.
-Frn Sverige blev svaret
Citera
2005-11-26, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorMamma
Tilltet eller ej.

Ett jvla pris,12 kr. per styck.

NJO,- men ALLT r billigt om du jmnfr med "drogen" alkohol. ( 120 kr fr ne fylla - lgg ut de p citodonen istllet s fr du 500 mg citodon och det borde rcka fr en helkvll
Citera
2005-11-26, 21:21
Medlem
GaiNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av puttezippo
NJO,- men ALLT r billigt om du jmnfr med "drogen" alkohol. ( 120 kr fr ne fylla - lgg ut de p citodonen istllet s fr du 500 mg citodon och det borde rcka fr en helkvll

Beror helt p vad man har fr tolerans. Men jag skulle hellre lgga pengar p Kodin n Alkohol, helt klart! Fr ju liksom 60st 50mg kodeintabletter fr 250:- det r ju ungefr 4:- styck om jag rknat rtt Mycket bttre n cklig alkohol

l r iofs gott som fan ibland men jag dricker inte ofta lngre. Har kanske 10st 70cl flaskor (ouzo, absinthe, tequila, vodka, whisky osv) som jag inte ens har ppnat och det var kanske 5mnader jag kpte dem (tyskland) frutom ouzon som jag kpte i September p Rhodos.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in