2015-09-02, 03:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yehaw
Jag tror det var aftonhoran (Helin) som kontaktade Carola för att kombinera en pk-kampanj för tiggeri och pusha Carolas julturne. Tiggarna hade väl suttit utanför aftonhoran så Helin kunde gå i god för dem(köpa deras tillgivenhet). Horan Carola såg en utsåld turné hägra och på den vägen är det.

Med andra ord så är både Helin och Carola luder. Frågan vem som är värst?
Citera
2015-09-02, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Om nu Carola bjöd hem en tiggare så gjorde hon det av en enda anledning. Antingen var det för att hon skulle höja sina tillgångar och få publicitet eller för att hon är kontroversiell och lite skruvad. Ingen normal människa tar hem en skitig person som dessutom systematiskt helst vill råna dig. Die dumme schweden är känt i hela Europa. Därför kan jag tänka mig att fler tar efter sin stora idol Carola Häggqvist och bjuder på något gastronomiskt till lunch.

Själv skulle jag hellre dö än att sitta och äta något med en lat tiggare i mitt eget kök. Om man tar hem en sån borde man själv söka hjälp.

Det är bra för zigenaren för nu har han insiderinformation på hur det ser ut i hennes hus och vad det finns för värdesaker. Så när det är läge så kommer han tillbaka med sin klan (eller så tar skiftledaren saken i egna händer) och gör ett nytt hembesök. Carola är ju inte den smartaste som går i ett par skor speciellt när hon gifter sig med en som i TV erkänner att han klättrat upp i ett träd för att spionera på Carola.
Citera
2015-09-02, 05:52
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Den sortens grejer kostar dom inte på sig annars.

Våra uteliggare med romsk härkomst kostar påfallande ofta på sig nya iphones i alla fall, det är ett som är säkert...
Citera
2015-09-02, 05:56
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flufffen
Jaha dét var väl kul. Synd bara att den hemlösa måste vara utländsk för att Carola ska agera..

Det verkar som att det ger extra pluspoäng bland de politiskt korrekta att hjälpa utsatta zigenare eller mörkhyade mer än att hjälpa vita uteliggare. Det är liksom extra synd om en romsk uteliggare. Han är ju inte bara uteliggare utan hen är ju dessutom zigenare!

Bland politiskt korrekta får man bonuspoäng då man hjälper en "fattig" människa och samtidigt visar att man tolerant antirasist. Slutsats: Den som hjälper en mörkhyad är lite extra god.
Senast redigerad av ValdtaktsSemiten 2015-09-02 kl. 06:27.
Citera
2015-09-02, 07:36
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Jag förstår din tankegång, men om hon tar i de i sitt hus, bjuder på mat och låt oss säga att detta kostar henne - 50 spänn.

Om jag ger en tiggare 100 kronor i dag ska jag gå ut i pressen med det och säga att jag skänker pengar till tiggare då ?

Vad är det för skillnad på att ha de i sitt hem och se de äta min mat eller att ge de pengar och de får köpa vad de vill.

Hur många människor i Sverige tror du som inte betalat tiggarnas mat på div matbutiker ?
Inte ett ord i pressen om det.

Det är ju inte pengarna det handlar om i det fallet.
Tror många gladeligen skulle betala 1000 kr för att slippa ta hem en tiggare och bjuda på mat.
Sen kanske hon säger det för att verka god. Eller så är hon ärlig och enbart berättar det utan baktanke. Men den biten går ju bara att spekulera i.
Citera
2015-09-02, 08:09
Medlem
rex144s avatar
Detta var handplockade zigenare, kända sedan 4 år, det tog alltså 4 år för Carola att bestämma sig,
Carola pratar om att de sover dåligt, varför erbjöd hon inte de en sovplats då?

Carola tittade i 4 år på deras hemska öde och gjorde inget, sedan en dag fick hennes son ett infall och Carola ville inte göra sin son besviken, de kanske hörde en eldig predikan som handlade om att hjälpa de utsatta, att se Jesus i den smutsigaste zigenaren,

Carola ville inte såra sin sons känslor, men kollade upp zigenarparet, det var alltså inte vilka zigenare som helst, denna zigenarpar vill visa sig som ärliga, de får kläder och en massa andra saker av kyrkans medlemmar, de vill inte bränna sina broar, de har investerat 4 år på att bearbeta de

Detta handlade om ett euforiskt nyck hos en pojke, nån sorts lek med människor, de skulle leka de goda den dagen,

De andra kyrkomedlemmar ser nu Carola som cool, det är en blandad känsla av skräck och förtjusning,

"She did it" , det som prästen talar om varje söndag i predikan

"vi skulle också vilja bjuda hem zigenare, men vi har tygsoffor och tygklädda köksstolar...
så på grund av risk att zigenarna har löss/loppor kan vi inte bjuda hem de, om vi bara hade skinnsoffor... då skulle vi bjuda hem de, dessutom är vi oroliga för hepatit B och TBC , annars hade vi absolut bjudit hem de"

så förklarar sig de andra kyrkomedlemmar
Senast redigerad av rex144 2015-09-02 kl. 08:36.
Citera
2015-09-02, 09:15
Medlem
Varför måste man berätta för en tidning att man bjudit en tiggare på lunch? Finns bildbevis eller är det något hon hittat på för att öka på skivförsäljningen? Kunde tiggaren svenska eller satt dom och tysta under måltiden? Lite mer fakta från Carola om man ska tro på det där.
Citera
2015-09-02, 09:35
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Under---18
Vidrigt då det finns massor med etniska Svenskar som skulle behöva den där maten eller medkännslan

Du tror Carola är medkännande? Hon gör det bara för PR.
Citera
2015-09-02, 10:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Du vill få en bekräftelse alltså.

...man vill invagga sina medmänniskor i någons slags känsla, själen skriker i tomrummet.

Det där var lite väl djupt för mig, vill du utveckla det lite?
Citera
2015-09-02, 11:59
Medlem
yehaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langochgrov
Med andra ord så är både Helin och Carola luder. Frågan vem som är värst?

Tror Helin får bättre betalt för sina lösnummer än Carola. Båda kan iofs vara lika bra på fellatio av omskurna.
Citera
2015-09-02, 12:04
Medlem
Knullkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torpedulla
För några år sedan gav hon sin senaste julskiva till uteliggarna på stan...

Hon och Runar bjöd in dem till NK på fest, var när de två fortfarande var ett par. På kritiken att uteliggarna inte hade tillgång till cd-spelare svarade hon att det minsann lottades ut en bärbar cd-radio bland de hemlösa.
Citera
2015-09-02, 12:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Hur var det egentligen med detta? Det skrivs så mycket här på Flashback om gruppvåldtäkter som olika invandrare gör sig skyldiga till, och här hade vi ett fall där tre män anhölls misstänkta för grov våldtäkt, men som några dagar senare släpptes efter att misstankarna har försvagats.

Blev det något av det hela, eller handlade det om någon form av "okynnesanmälan"?

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5991630

Har ingen aning alls, hade något svagt minne bara från förra året. Googlade ju fram nått snabbt där bara och skulle väl inte påstå att sidan jag länka till vill dra upp en annan historia till tiggarnas fördel, utan är väldigt partiska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in