Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2015-09-02, 14:22
  #25
Medlem
goran744s avatar
Finns endast onormalt normala människor.
Citera
2015-09-07, 22:45
  #26
Medlem
Versus-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Nej jag vet att det ej är samma sak. Menar att ingendera existerar.
Normal = följer normen. Det finns det många som gör. Att en viss person har en del avvikande drag gör inte denna person onormal. Avvikande personlighetsdrag ger för övrigt personen karaktär, vilket jag uppskattar. En fullt normal person är således mindre perfekt än en mindre normal person (enligt mina värderingar).
Citera
2015-09-11, 19:53
  #27
Medlem
esants avatar
Att vara normal = Att vara det de flesta eller i alla fall många är (vilken procentsats vi pratar om där vet jag inte.)

Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
så finns det någon normal eller icke defekt människa? Finns den perfekta människan? Kommer den någonsin existera? Har själv en massa defekter. Måste ha glasögon/linser är smal, har hjärtfel/astma i familjen. för att nämna lite. Sen kan man ju tycka mina åsikter är defekta eller ej beroende på "synsätt".

Sannolikheten blir otroligt låg att det ska dyka upp någon utan defekter eftersom det finns i princip oändligt många fel. Även om sannolikheten är låg att man inte ska få en given defekt så är densamma hög för att man ska få någon defekt.

Ingen är förvånad över att man själv och andra har ett par defekter men vi blir jättehäpna när det händer något annat så att säga osannolikt, t ex att vi stöter på en person som vi inte träffat på länge men råkade komma att tänka på just samma dag. Likadant där: påträffandet som enskild händelse är osannolik men eftersom det finns massvis med lika osannolika händelser så blir det naturligtvis väldigt sannolikt att några av dem kommer inträffa för oss under vår livstid.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback