2015-09-01, 01:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fonzarelli
Jo men jag förträngde den omgående.

Inte bra att förtränga, låter som defekt beteende

....ta han!!.... välfärdssystem åt dig vår avlägsna bror (och fråga aldrig om priset, utan hata istället)
Senast redigerad av Cosmo-Kramer 2015-09-01 kl. 01:48.
Citera
2015-09-01, 01:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmo-Kramer
Inte bra att förtränga, låter som defekt beteende

....ta han!!.... välfärdssystem åt dig vår avlägsna bror (och fråga aldrig om priset, utan hata istället)

Ja jag är nog lite defekt och det visar sig genom att jag hatar ibland.
Citera
2015-09-01, 02:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fonzarelli
Ja jag är nog lite defekt och det visar sig genom att jag hatar ibland.

Att hata är vår 'gods given right' men idioterna vill ta det ifrån dig. Kämpa på!
Citera
2015-09-01, 04:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmo-Kramer
Att hata är vår 'gods given right' men idioterna vill ta det ifrån dig. Kämpa på!

Faktiskt så är min mantra "never care about the people who hate" men fruktansvärt svårt att leva efter det i dagens värld där det mesta är politik från helvetet.

Det var bättre förr.
Citera
2015-09-01, 09:21
Avstängd
Hackebeilchens avatar
Alla har någon defekt. Också hos de största genierna finns defekter, fast de är mindre uppenbara. I deras fall är det vanligen något som de trots sin intelligens har svårt att lära in.
Citera
2015-09-01, 10:02
Medlem
starke_adolfs avatar
Det är bara att säga att en människa är normal så är den det. Allt beror på vem du frågar och i vilken kontext. Det går inte att säga vad som är normalt i alla sammanhang. "Normalt" är helt enkelt ett jävligt godtyckligt begrepp.
Citera
2015-09-01, 16:14
Medlem
lobstoks avatar
Kan det finns en människa med enbart evolutionärt fördelaktiga defekter/mutationer?
Citera
2015-09-01, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lobstok
Kan det finns en människa med enbart evolutionärt fördelaktiga defekter/mutationer?

Det är en fråga helt beroende av miljön och för att begränsa oss något (universum är alltför svårgreppbart för mig) kan du ta en titt på vår jord och snart inse svaret. Som bekant är gener i sig själva varken goda/onda, bra/dåliga eller något liknande.
Senast redigerad av Bohemoth 2015-09-01 kl. 23:15.
Citera
2015-09-01, 23:13
Citat:
Ursprungligen postat av WardenMcClusky
Jo, det som är mest förekommande är normalt. Det är exempelvis mer normalt att som vuxen man vara över 145 centimeter lång än under. Det du pratar om är normalt som någonting normativt. Vi kan ta ett exempel:

Det är normalt att vara heterosexuell: de flesta är heterosexuella.
Det är avvikande att vara homosexuellt: de flesta är inte homosexuella.

Det är normalt att vara heterosexuell: det är bra att vara heterosexuell.
Det är onormalt att vara homosexuell: det är dåligt att vara homosexuell.

Det är två olika sätt att använda normalitets-begreppet. Jag tycker vi använder det kvantitativa begreppet: Om alla är defekta på något sätt så är det normalt att ha en defekt, men de innebär inte att alla defekter är lika normala. You see?

Den som är mest normal, på alla områden, är ju så normal att denne inte är normal - men varför skulle det innebära att man inte kan vara mer eller mindre normal? Det är ju en gradfråga...

Normalt är väll i samhällets ögon, vad som är normen och allmänt accepterat. Tycker ditt argument angående homosexuealitet är allmänt accepterat. Men visst i vissa länder anses det som onormalt och " dåligt"

Nej tror alla har någon har någon negativ defekt enligt samhälls syn. om det är kroppsligt psykiskt socialt eller annat. Finns och kommer aldrig finnas den perfekta eller normala människan.
Citera
2015-09-02, 00:31
Medlem
WardenMcCluskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Normalt är väll i samhällets ögon, vad som är normen och allmänt accepterat. Tycker ditt argument angående homosexuealitet är allmänt accepterat. Men visst i vissa länder anses det som onormalt och " dåligt"

Nej tror alla har någon har någon negativ defekt enligt samhälls syn. om det är kroppsligt psykiskt socialt eller annat. Finns och kommer aldrig finnas den perfekta eller normala människan.

Fast om alla har defekter så är ju den normala människan defekt... perfekt och normal är liksom inte samma sak. Du måste lära dig det.
Citera
2015-09-02, 00:45
Citat:
Ursprungligen postat av WardenMcClusky
Fast om alla har defekter så är ju den normala människan defekt... perfekt och normal är liksom inte samma sak. Du måste lära dig det.

Nej jag vet att det ej är samma sak. Menar att ingendera existerar.
Citera
2015-09-02, 00:59
Medlem
WardenMcCluskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Nej jag vet att det ej är samma sak. Menar att ingendera existerar.

väd trur dy gööööör at-ttt denne meningarna ser kånstwig ut? <-- är det jag skrev här lika normalt som det jag skriver här: vad tror du gör att denna mening ser normal ut? ??

Så länge det finns regelbundenheter och sånt som avviker så finns det normala. Du kommer liksom inte ifrån det om du inte sysslar med semantisk nihilism där du förnekar ord och koncepts betydelser fullständigt, vilket i sig vore ironiskt då ingen språklig kommunikation kan existera utan normer -- hur ska du annars förklara att du kan läsa min text här? Om det normala inte existerade så skulle ju begreppet "Nej" lika gärna betyda "ja", "hund", "analsex", "Klu Klux Klan", etc. Men om du frågar mig om jag tror på gud och jag svarar "nej" så antar du att jag menar "jag tror inte på gud" och inte "jag har ätit kakor med min mormor idag", om nu inte det normala existerar, varför tror du, om jag svarar nej på din fråga, att jag inte tror på gud snarare än att jag menar att grisar är smutsiga djur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in