• 1
  • 2
2015-08-30, 19:14
Medlem
Tattarhatet i Hässleholmskommun
Ja detta tattar hat i Hässleholms kommun har funnits i många år och det lär inte heller ta slut eftersom att det påsegår fortfarande.
Än en gång har Hässleholms kommun gett sig på en barn familj.
Och omhändertagit deras barn som då är baserad på lögner och deras tattar hat som dom har.
Varför blir vi aldrig accepterad i den kommun som man lever och bor i utan man måste alltid få flytta för att man blir utkörd ur kommunen antingen på det ena eller andra viset.
Dom hittar på alla fula knep bara dom flyttar så att dom kan få leva rent.
Men vi är faktiskt också gjorda utav kött och blod precis som alla dom andra som finns i kommunerna.
Vi har också känslor.
Vi kan också bli arga och ledsna precis som dom andre också kan.
Men det är bara det att vi har ett annat synset och ett annat sätta att leva.
Ska man bli drabbad för det?
Allt detta hände en Tisdag den 28 Juli .
Då knackade det på dörren och när jag öppnade då stod det personer ifrån både socialförvaltningen samt poliser där.
Dom hade med sig en handräckning på att dom skulle omhänderta barnen samt att jag skulle få följa med dom men pappan skulle får stanna kvar hemma.
Dom som var hemma hos var då Cecilia ifrån barn och ungdom sen var där då Ylva och Katrin ifrån familjebehandlingen.
Pappan blev då arg och gjorde då uttryck för kans känslor med att han sa dumma saker men det var just i den situation och det slutade då med att dom tog honom med till polisstationen.
Det gjorde ju då att jag fick lämna våran hund ensam hemma för jag hade ingen som kunde ta hand om honom just då.
Vi kom fram sent på eftermiddagen den dagen till ett ställe som heter Elisabethgården i Vimmerby.
Så själva den dagen hände det då inte så mycket.
Sen då på Onsdagen så började jag att skulle lösa det här med hunden och då ta reda på vad det hela handlade om.
När jag då fick reda på vad det var så blev jag väldigt chockad .
Det som dom sa är följande:
Dom har gjort detta på av en anmälan som kom ifrån kontakt person som vi har
Hon heter Linda Jönsson som är 38 år och har själva 3 barn och bor i Tyringe.
Eftersom hon är våran kontak person så lämnar hon i rapporter till socialen varje vecka efter var gång hon har varit med våra 2 flickor.
Detta var då efter en dag som hon hade varit iväg med 2 av våra barn i en djurpark torsdag den 23 Juli.
Allt är nu bara baserat på en dag som hände och sagt i en bil under denna dagen enligt dom.
Dom kollade aldrig upp något utan dom gjorde bara ett omhändertagande på barnen så utan vidare.
Linda hade då sagt så här:
Flickorna hade då sagt att dom hade haft mardrömmar om att pappa skulle hugga dom och att dom är rädd för sin pappa.
Hon hade även sagt till socialen att dom har trasiga kläder samt dom är smutsigt klädd, det är smutsigt hemma , dom får aldrig mat , dom hatar sin mormor , dom vet inte hur man duschar , ingen sömn eller mat rutiner.
När jag talade om detta då för min mormor så blev hon också väldigt chockad.
För inget utav detta hör till verkligheten utan allt är baserat på en lögn.
För det första så tycker dom om sin mormor väldigt mycket och dom älskar sin pappa.
För ett barn som är rädd för sin förälder klänger inte på en och hänger dom runt halsen ock skriver sitt pappas namn på allt.
Dom älskar att ligga på hans rygg och titta på film även vanlig tv
Dom som själva har barn vet om att barn kan få trasiga kläder samt att dom blir skitiga utav att vara ute och leka.
Ja mat dom skulle kunna bo i kylen om dom fick lov dom äter alltid.
Men sen hur kan hon veta allt detta med tanke på att hon bara var hemma hos oss en gång i veckan och var iväg med 2 av flickorna några timmar?
Ja den ena flickan hon är väldigt blyg för inte jag som är hennes mamma får lov att se henne naken så hur tror du då att hon är i en simhall med Linda Jönsson.
Men som sagt så var jag då kvar i Vimmerby på Elisabethgården fram tills Fredagen den 31 Juli och där kom då en Socialsekreterare dit som heter Jessica ifrån Hässleholms kommun.
Hon talar då om att dom har gjort en anmälan här ifrån Elisabethgården om att jag inte kan ta hand om mina barn.
Så det blev då att jag fick åka hem utan mina barn.
För det första så kom jag då ditt sent tisdag eftermiddag jag var tvungen att lämna våran hund hemma själva.
Så på onsdag skulle jag fixa vad jag kunde då att få reda på vad som hade hänt min man samt varför vi var där och då hunden.
Under dagen fick jag fixat det att min bror kunde åka dit då efter sitt arbete som han har i Malmö och han pendlar med tåg så det var inget han kunde göra långvarigt.
Så på torsdag ringde jag polisen och bad dom om att hjälpa mig att placera hunden och då på fredagen fick jag beslut om att dom kunde fixa detta och att dom kom hem till mig på lördag och då skulle dom möta min bror.
Så alltså på dessa 2 dagar så gör dom en anmälan gentemot mig.
För det första så måste dom väl förstå vad jag hade varit med och i vilken situation jag satt i.
Dom hade ju kunnat komma till mig.
Man måste ju få lov att landa först efter det som jag just har lämnat tycker jag.
Man gör inte så.
När man pratar med dom idag så vad man än frågar så får man inga svar.
Dom som handlägger ärendet är då My Larsson ifrån Stehag och Jessica Virtanen ifrån Växjö.
Men en sak vet jag och det är att pappan är i vägen för dom.
Dom vill bli av med honom.
Men jag lämnar inte min man bara för att dom tycker att han är ett problem för dom..
Det är ju dom som har problem för dom är ju rasister.
Citera
2015-08-30, 19:25
Bannlyst
Visserligen är jag en frekvent skribent på I&I men rådet är att skaffa en vettig jurist. Det ger mer tyngd åt klagan och överklagan som jag antar att ni måste gå genom.

Bara för att jag är förbannad över vissa saker betyder inte att jag gillar maktmissbruk av ämbetsmännahönor.
Citera
2015-08-30, 19:37
Medlem
Fy fan. Här plågar man sig igenom hela texten trots stavfel o särskrivningar för att försöka hitta det som TS själv inte förstår. Allt jag ser är Jag, vi, Han o Barnen.
Inte ett ord om vad som står i delgivningsbeslutet.

Sista av allt så framkommer anledningen då TS drar rasistkortet. I o med det så har inte föräldrarna gjort fel utan det är dem mot världen.

Sorry TS. Men din trovärdighet sjönk med sista raden o jag hoppas barnen får det bra när de slipper sina föräldrar som faktiskt haft en kontaktperson
Citera
2015-08-30, 19:39
Medlem
Mockens avatar
Utan att kommentera det du skrivit, så är det absolut inte bra att hänga ut namngivna tjänstemän.
Citera
2015-08-30, 19:48
Avstängd
micro113s avatar
TS varför definierar du dig själv, pappan och barnen som "tattare"?

Och givet det barnet skall ha sagt till sin kontaktperson är det hennes skyldighet att anmäla/rapportera vidare.

Din analys av barnens beteenden säger också att du inte vet så mycket om barn. Barn som är rädd ställer sig ofta in hos den de är rädd för.

Jag förstår inte heller din redogörelser för varför du INTE kunde ta hand om dina barn adekvat när du var i Vimmerby med dem.
Om de glöms bort för att du måste ringa en del samtal så har ju socialtjänsten rätt - du är då inte skick att ge dem adekvat vårt och omsorg.
Citera
2015-08-30, 19:49
Medlem
Inte okej att hänga ut tjänstemännen.

Rasistkortet är ingen höjdare.

Är du tattare eftersom du tjatar om att de hatar tattare?

Enligt dig själv är du såklart den perfekta morsan.

Dina övriga kommentarer under denna profil handlar om hur dåliga förhållandena är inne på häktet.

Personalen på Elisabethgården i Vimmelby som rimligtvis inte har några särskilda åsikter om dig ansåg att du behandlade barnen så dåligt att de ringde myndigheterna... kan inte vara många besökare de gör så mot....

Tanken har inte slagit dig att det kanske är bäst för barnen det som sker?
Citera
2015-08-30, 20:05
Tattare eller inte, men varför har ni en kontaktperson?
Är denna kontaktpersonen er en påtvingad person eller har ni sökt denna kontaktpersonen frivilligt?
Citera
2015-08-30, 21:05
Bannlyst
Antar att det är för sent att redigera ditt inlägg? Du hade väl kunnat, förutom skrivit ihop alla särskrivna ord, styckeindela texten så att den hade varit mer lättläslig för andra?
Citera
2015-09-10, 03:33
Medlem
Elvislever241s avatar
Jag tvivlar på att det beror på att ni är tattare för socialen gör det ingen skillnad men dom ska medela i god tid innan dom kommer på besök så man kan ordna ev hundvakt och framförallt förbereda dig och barnen mentalt på den stora omställningen ,förstår att du är i chock och förtvivlad .
Anledningen till att du skulle med till Elisabeth gården var det för att du skulle utredas som förälder ?? Och varför kunde inte din man följa med er ?
Senast redigerad av Elvislever241 2015-09-10 kl. 04:08.
Citera
2015-09-10, 06:53
Medlem
GeorgeTakeis avatar
Jag har en känsla av att i det här fallet kanske det var rätt med ett LVU.
Hoppas att det löser sig för hela familjen i vilket fall som helst.
Citera
2015-09-10, 08:50
Medlem
Elvislever241s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeTakei
Jag har en känsla av att i det här fallet kanske det var rätt med ett LVU.
Hoppas att det löser sig för hela familjen i vilket fall som helst.
Så du känner familjen i fråga ? Har läst journaler ? Eller är du månne en av dessa namngivna personer ts nämner ? Får inte kan du vara så lågintelligent så du får känslan av att Ts inte är en bra mor för att hon saknar förmågan att skriva korrekt meningsbyggda formuleringar på flash back !!!!!!
Jag är skjälv av den bestämda meningen att barn ska vara hos sina föräldrar och inte ryckas upp hur som helst och separeras från all trygghet pga några nyckfulla socialtanter utan mycket svåra brott mot barnen föreligger i hemmet ( pedofili,misshandel,vanvård) . Dessutom är en kontakt persons uppdrag att hjälpa och stödja föräldrarna genom avlastning och absolut inte gå bakom ryggen på dom .
Citera
2015-09-10, 09:41
Medlem
GeorgeTakeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elvislever241
Så du känner familjen i fråga ? Har läst journaler ? Eller är du månne en av dessa namngivna personer ts nämner ? Får inte kan du vara så lågintelligent så du får känslan av att Ts inte är en bra mor för att hon saknar förmågan att skriva korrekt meningsbyggda formuleringar på flash back !!!!!!
Jag är skjälv av den bestämda meningen att barn ska vara hos sina föräldrar och inte ryckas upp hur som helst och separeras från all trygghet pga några nyckfulla socialtanter utan mycket svåra brott mot barnen föreligger i hemmet ( pedofili,misshandel,vanvård) . Dessutom är en kontakt persons uppdrag att hjälpa och stödja föräldrarna genom avlastning och absolut inte gå bakom ryggen på dom .

Jag bor i en helt annan del av Sverige, så nej, jag varken känner TS eller någon av de namngivna personerna. Jag måste även poängtera att jag självklart tycker att det är tråkigt när sådant här händer, och jag har full förståelse för att det är jobbigt för föräldrarna och kanske även barnen.

Kontaktpersonen är anställd av socialtjänsten och har skyldighet att lämna in en orosanmälan om personen är orolig för de barn som han eller hon kommer i kontakt med. Det kan man tycka vad man vill om, men det är så lagen ser ut.

Jag bryr mig inte ett dugg om hur TS skriver eller formulerar sig. Jag har inga problem att förstå vad som menas, och jag antar att TS även var upprörd när inlägget skrevs.

Det jag reagerar på är att utredningshemmet ringer socialtjänsten efter ett dygn och säger att det inte fungerar. Det här är alltså människor som aldrig har träffat TS eller hennes familj innan.

I många fall gör socialtjänsten fel och tar fel beslut, ja. I många fler fall gör de faktiskt rätt.

Som jag skrev tidigare, så hoppas jag att det löser sig till det bästa för TS och hennes familj.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in