• 2
  • 3
2015-08-30, 03:07
Medlem
S att med andra ord, hennes argument om paketets vikt gr ingen skillnad? Och det verkar ju som att detta r gjort med flit, fr det verkar ju som sagt vldigt konstigt att "glmma" bort att packa ner hlften av ordern? r det bara att anmla till ARN som gller eller?
Citera
2015-08-30, 03:11
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zozinka
S att med andra ord, hennes argument om paketets vikt gr ingen skillnad? Och det verkar ju som att detta r gjort med flit, fr det verkar ju som sagt vldigt konstigt att "glmma" bort att packa ner hlften av ordern? r det bara att anmla till ARN som gller eller?
det kommer till strsta sannolikhet bli ord mot ord, och om det r ett serist fretag kommer du aldrig vinna den fighten. det bsta du kan gra r att ringa posten och hoppas p att de vgt paketet nr de kom till deras service point
Citera
2015-08-30, 03:39
Medlem
Men allts, frstr att det kanske r en lng vg att g, men du sger att den fick pats i brevinkastet. Detta borde ju finnas noterat nnstans, brevbraren borde ju kunna g och f tag p? Fr en jacka fr inte plats i inkastet. Det dr bevisar ju att ngot lurt str till. Dessutom, r inte kanske sndningen frskrad, har du kollat upp det med fretaget som skickade?
Citera
2015-08-30, 04:19
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Som sagt, jag mejlade dem, och de sade sjlva att bde jackan och toppen ska finnas i paketet, och det str ju att det ska vga 980g vilket det verkligen inte gr :S

1. Frst kontrollerar du p paketet du ftt att det inte str att det r paket 1 av 2 i frsndelsen,

2. Drefter, om paketet du ftt r det enda som skickats, ringer du till "Hall konsument" (Konsumentverket) och frgar hur du br agera
http://www.hallakonsument.se/

3. Sen ringer du fretaget du kpt frn och frklarar vad som hnt. Oftast har dom ftt liknande frgor tidigare och varit med om situationen tidigare och har ett stt dom agerar p i sdana situationer. Att du pratat med Konsumentverket innan ger dig lite bttre frutsttningar infr samtalet med fretaget, du har ftt info om dina rttigheter och skyldigheter och vad som brukar vara gngse rutin i den hr typen av renden, och kan framhlla vad Konsumentverket pekat p och frordar.
Citera
2015-08-30, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av booja
Men allts, frstr att det kanske r en lng vg att g, men du sger att den fick pats i brevinkastet. Detta borde ju finnas noterat nnstans, brevbraren borde ju kunna g och f tag p? Fr en jacka fr inte plats i inkastet. Det dr bevisar ju att ngot lurt str till. Dessutom, r inte kanske sndningen frskrad, har du kollat upp det med fretaget som skickade?
Ja jag tnkte det ocks, borde ju finnas noterat ngonstans att jag inte har hmtat paketet hos ett postombud och visat legitimation. Har inte kollat upp om den r frskrad, men det r vl ngot de borde nmnt sjlva isfall nr jag skrivit att jackan inte finns hr?
Senast redigerad av zozinka 2015-08-30 kl. 11:46.
Citera
2015-08-30, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunny
1. Frst kontrollerar du p paketet du ftt att det inte str att det r paket 1 av 2 i frsndelsen,

2. Drefter, om paketet du ftt r det enda som skickats, ringer du till "Hall konsument" (Konsumentverket) och frgar hur du br agera
http://www.hallakonsument.se/

3. Sen ringer du fretaget du kpt frn och frklarar vad som hnt. Oftast har dom ftt liknande frgor tidigare och varit med om situationen tidigare och har ett stt dom agerar p i sdana situationer. Att du pratat med Konsumentverket innan ger dig lite bttre frutsttningar infr samtalet med fretaget, du har ftt info om dina rttigheter och skyldigheter och vad som brukar vara gngse rutin i den hr typen av renden, och kan framhlla vad Konsumentverket pekat p och frordar.
Det r det enda paketet. Okej, fr ringa till konsumentverket med en gng efter skolan imorgon, tack!
Citera
2015-08-30, 14:45
Medlem
Enydrions avatar
Jobbig sits, minns nr jag bestllt minneschips till min amigadator i forntiden en halv meg eller s, kostade en frmgenhet d,och bara hlften av minneskapslarna var med i paketet, och jag ringde firman, onga problem fick resten hemlevererat nsta dag, brukar numera sprtta upp paketet p utlmnimgsstllet s man har nn sorts vittne eventuellt...

Edit man skulle kanske filma med mobilen...
Citera
2015-08-30, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Jobbig sits, minns nr jag bestllt minneschips till min amigadator i forntiden en halv meg eller s, kostade en frmgenhet d,och bara hlften av minneskapslarna var med i paketet, och jag ringde firman, onga problem fick resten hemlevererat nsta dag, brukar numera sprtta upp paketet p utlmnimgsstllet s man har nn sorts vittne eventuellt...

Edit man skulle kanske filma med mobilen...
Mjo, har aldrig varit med om ngot liknande frut s det r ju inte direkt ngot jag frvntade mig skulle hnda. Men i fortsttningen om jag bestller ngot ver ntet ska jag helt klart gra det.
Citera
2015-09-07, 22:16
Medlem
Uppdatering: De har nu efter 10-tals mejl erknt sitt "misstag", och ska skicka jackan denna veckan...
Citera
2015-09-08, 23:35
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Uppdatering: De har nu efter 10-tals mejl erknt sitt "misstag", och ska skicka jackan denna veckan...

Bra att du ntligen fick rtt!
Citera
2015-09-08, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Bra att du ntligen fick rtt!

Hej, jag jobbar med e-handel sjlv... man skall st p sig, hota med att skvallra p fejjan och twitter, d fr man nstan alltid pengar tillbaka. kom ihg att dom du kper av har ca 2ggr pslag, s handlar du fr 1000kr s har dom rd att ge dig ca 600kr tillbaks..

pressa, klaga, tjata. och du fr det nstan gratis..

mvh
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in