• 1
  • 2
2015-08-29, 19:13
Medlem
Visste inte vilket ämne detta skulle hamna i. Jag beställde en jacka och en topp från Chiquelle.se och har nu fått paketet hemskickat. Inuti finns bara tröjan, men på paketet står det att detta ska väga 0.98kg, vilket inte alls stämmer. Hur ska jag gå vidare med detta? det verkar ju som att både posten och chiquelle.se har gjort fel? eller så har någon på posten stulit jackan?

Kan någon snälla hjälpa mig, känns lite surt att förlora 700 kr på ingenting när man redan är en fattig student
Citera
2015-08-29, 19:16
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zozinka
Visste inte vilket ämne detta skulle hamna i. Jag beställde en jacka och en topp från Chiquelle.se och har nu fått paketet hemskickat. Inuti finns bara tröjan, men på paketet står det att detta ska väga 0.98kg, vilket inte alls stämmer. Hur ska jag gå vidare med detta? det verkar ju som att både posten och chiquelle.se har gjort fel? eller så har någon på posten stulit jackan?

Kan någon snälla hjälpa mig, känns lite surt att förlora 700 kr på ingenting när man redan är en fattig student
du kan ju börja med att skriva till sidan du köpt kläderna på. om de är stensäkra på att allt packas hör du av dig till posten. du borde f.ö kunna se om paketet öppnats sedan innan.
Citera
2015-08-29, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
du kan ju börja med att skriva till sidan du köpt kläderna på. om de är stensäkra på att allt packas hör du av dig till posten. du borde f.ö kunna se om paketet öppnats sedan innan.
Jag har redan skrivit ett mejl. De svarade att paketet vägde 980g och ska därmed innehålla både jackan och toppen, och paketet ser inte ut att vara öppnat sedan innan. Det är ju en "påse" och inte ett paket. Det här är så sjukt konstigt, jag förstår ingenting :S
Citera
2015-08-29, 19:25
Avstängd
Märkte du inte det när du hämtade paketet? Det är ju viss skillnad på en topp och en jacka i vikt. Vad stod det på följesedeln?
Citera
2015-08-29, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Märkte du inte det när du hämtade paketet? Det är ju viss skillnad på en topp och en jacka i vikt. Vad stod det på följesedeln?
Jag fick det hemskickat och jag var inte hemma när det kom. Min pappa ringde mig och sade att jag hade fått ett "paket" och jag undrade vad det var, på grund av att jag har beställt rätt mycket olika saker inför skolstarten. Han öppnade det och sade att det var en tröja. Tyckte det var lite konstigt att inte jackan var med men tänkte att den kanske skulle komma i ett separat paket. Men när jag kom hem igår och såg följesedeln står det att både jackan och tröjan ska vara inkluderat.
Citera
2015-08-29, 19:30
Medlem
rakarnas avatar
Citat:
Jag har redan skrivit ett mejl. De svarade att paketet vägde 980g och ska därmed innehålla både jackan och toppen, och paketet ser inte ut att vara öppnat sedan innan. Det är ju en "påse" och inte ett paket. Det här är så sjukt konstigt, jag förstår ingenting :S

dem skickade inte jackan separat då? så dem kanske kommer på måndag?
Citera
2015-08-29, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rakarna
dem skickade inte jackan separat då? så dem kanske kommer på måndag?
Som sagt, jag mejlade dem, och de sade själva att både jackan och toppen ska finnas i paketet, och det står ju att det ska väga 980g vilket det verkligen inte gör :S
Citera
2015-08-29, 19:35
Medlem
pozies avatar
Citat:
Som sagt, jag mejlade dem, och de sade själva att både jackan och toppen ska finnas i paketet, och det står ju att det ska väga 980g vilket det verkligen inte gör :S
hör då av dig till posten och se vad dem säger. dock är det ganska kört för dig tyvärr.
Citera
2015-08-29, 19:38
Medlem
Fan alltså
Citera
2015-08-29, 19:39
Medlem
Så man kan inte anmäla detta till konsumentverket eller något?
Citera
2015-08-29, 20:08
Medlem
OlagligtDjurs avatar
Jag förstår inte vad det spelar för roll vad det står för vikt på paketet.
Det är inte någon på affärn som stått med en våg och vägt om du tror det, etiketten genereras och skrivs i samma stund som du lägger din order baserat på vikten för de varor du beställt + eventuellt lite extra marginal för emballage.

Vikten på paketet bevisar ingenting.
Citera
2015-08-29, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlagligtDjur
Jag förstår inte vad det spelar för roll vad det står för vikt på paketet.
Det är inte någon på affärn som stått med en våg och vägt om du tror det, etiketten genereras och skrivs i samma stund som du lägger din order baserat på vikten för de varor du beställt + eventuellt lite extra marginal för emballage.

Vikten på paketet bevisar ingenting.
Okej, har du någon aning om hur jag ska gå vidare med detta, för då verkar det ju som att chiquelle.com har helt enkelt struntat i att skicka med jackan eller?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in