• 4
  • 5
2015-09-02, 02:08
Medlem
efterbliven polare, säger man allt är fixat så ska allt vara fixat utom alkohol och mat eventuellt tält.

annars säger man allt är fixat det blir typ 3000 per person, så TS kan fundera på om han har råd.

om jag visste att min polare hade dåligt med pengar så säger man inte "allt är fixat" sen EFTER kommer man och säger att det blir 3000.

låter som din polare lider av idiot-syndromen: "det löser sig"
Citera
2015-09-02, 07:30
Medlem
TS är ju uppenbarligen avstängd, så nån upplösning på det här lär vi inte få..
Citera
2015-09-02, 11:34
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kastanjekriget
förlåt för ot men har en fråga ang. detta. Nu är det såhär att jag är fattig student och har ett par lånat min kusins bil för att åka till ikea som ligger nära (15-20 min färd). Har då köpt några krukväxter eller annat som hon behövt från ikea som tack och struntat i att tanka upp bilen. Har hon förväntat sig att jag ska tanka upp bilen efter en sån liten tripp? Har jag varit ohyfsad som inte har tankat upp bilen?

Ingen fara!

Jag hade inte blivit sur om någon som lånat min bil kört slut på 70 liter utan att tanka den...
Har jag inte bett dom om det så förlitar jag mig på att dom använder sunt förnuft..
Och gör dom inte det så vet jag vad det är för typ av "vän" jag har"

I ditt fall tycker jag inte du behöver bry dig. Jag hade inte heller tankat i den situationen.
Men det är skillnad på att köra 3 mil eller att köra tom en hel tank och lämna tillbaka den på reserven
Citera
2015-09-02, 16:20
Medlem
Kan ju tycka att han skulle ha nämnt att en kostnad på 3000 kommer bli om du följer med. Och inte säga att allt är ordnat när du förklarat ditt läge .

Du är inte snål i denna situation eftersom du berättat hur din situation ser ut för din polare.
Din polare är därmed efterbliven.
Citera
2015-09-14, 03:37
Medlem
Antivalents avatar
Så till avslutningen (ber om ursäkt, blev bannad ett tag).

Snackade med han som ringde upp och vi redde ut allt ganska bra. Grejjen var att de andra antog att jag skulle köpa en biljett som vanligt, mest som att han hade "tipsat" mig om det här. Jag borde ifrågasatt mer, han borde inte sagt att det var "fixat". Så jag pröjsade en tusing för soppa och tälthyrning och vill de andra ha cash så får han pynta.

Det jag lärt mig av detta: om någon säger att hen bjuder om man inte har råd själv ska man tacka nej.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in