2015-08-29, 10:09
Bannlyst
It's all about rutiner. Hatar nya jobb, alltid ångest. Men det går över...
Citera
2015-08-29, 10:20
Medlem
Jag har också känt mig pantad de första dagarna på nya jobb, oavsett vilket jobb det handlat om. Du är ny, självklart kommer du inte kunna allting utantill utan måste lära dig efterhand. Jag vet att det låter som en klyscha men det blir bättre. Jag lovar.
Citera
2015-08-29, 10:21
Medlem
Kosmos.s avatar
Skitjobb bemannas ofta av mindre begåvade osympatiska personer. Är självsagt att det är så då intelligenta arbetar i jobb som kräver utbildning. Så förvänta dig ingen bra behandling. Hoppa av råttracet och utbilda dig till något vettigt.
Citera
2015-08-29, 10:58
Medlem
Tack för alla svar! Bäst är ni
Citera
2015-08-29, 11:02
Medlem
Är det ditt första jobb? Jag hade riktigt ångest första veckorna på första riktiga jobbet, men det gick över. När jag byter jobb kan jag känna en viss oro/obehag också men det blir lättare för varje gång jag byter.

Men sen finns det såklart jobb som helt enkelt är för jobbiga/tråkiga/krävande så känns det inte bättre inom någon månad bör du kanske fundera på att byta innan du blir utbränd/sjukskriven...
Citera
2015-08-29, 11:04
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bordstol
Tack för alla svar! Bäst är ni
Ropa inte hej än, det där med att alla anpassar sig skall du ta med en hel näve salt.

Finns dom som aldrig klarar böja sig i arbets o förtryckarsystemet o då är vanligtvis hänvisad den kriminella vägen eller fattigmans o bidragssvängen.

Så nej, ditt liv är inte utstakat än, det kan gå år helvete på ett par veckor ska du se om du inte anpassar dig o böjer dig.
Citera
2015-08-29, 11:06
Bannlyst
Allt arbete (slaveri) innefattar stress, ångest och depression.
Om inte är man bara hjärntvättad. Inbilla dig själv att du mår bra eller säg upp dig.
Citera
2015-08-29, 11:08
Medlem
Grattis till jobbet!

Ta dig i kragen och inse att alla är vi nybörjare. Det är alltid tufft i början, ingen person kan allt de första dagarna. Du lär dig snabbare ju mer intresserad du är av jobbet. Går du och tänker på att du är kass, så kommer du göra ett kasst jobb. Mitt tips är att du frågar mycket, var inte rädd för att göra bort dig och sök hela tiden feedback från din chef.
Citera
2015-08-29, 11:17
Medlem
stom72s avatar
Kika på defria.se
Partiet de fria vill ha ekonomisk demokrati
I en sådan har arbetaren vettiga villkor
Citera
2015-08-29, 11:51
Medlem
AlfaQhards avatar
Du har bara dig själv att skylla om du inte kan ditt jobb.
Citera
2015-08-29, 13:07
Medlem
losfers avatar
Ingen kan kunna allt på ett nytt jobb på ett par dar. Som chef så vill man se att den anställde försöker och förbättrar sig och du verkar ju vilja bli bättre. Så det är lugnt, gör ditt bästa och om en vecka eller så så kommer du knappt ihåg att du mådde skit i början.

Blev jäkligt sugen på en tuna subway nu...
Citera
2015-08-29, 13:43
Håller med majoriteten om att det du känner nu snart går över. Är också övertygad om att alla känner som du gör, jag har själv också gjort det första tiden när jag börjat på något nytt ställe.
Men för att underlätta att minnas saker så har du kanske möjlighet att göra små noteringar? Om det inte går att skriva på en lapp så kan du ju alltid skriva på armen, eller så.
Och sedan också om du skulle råka göra någon miss eller så tvivlar jag på att det skulle vara hela världen.
Så tag det för vad det är du och låt det hela ha sin gång. Du kommer snart in i rutinerna, det är bara din nervositet som spökar(jag skulle också ha varit nervös i din situation).
Du är snart inne i det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in