Citat:
Ursprungligen postat av
Bordstol
Hej!
Jag mår verkligen skit på jobbet (Subway) Min chef förväntar sig att jag ska kunna allt på tredje dagen och dessutom är detta min första "riktigt jobb" förutom sommarjobb.
Blir detta bättre med tiden? Är jag helt pantad att jag inte klarar av ett jobb på Subway? Jag trodde aldrig i mitt liv att det skulle vara så tufft. Det är massor med saker man måste komma ihåg. Antagligen är det jag som är riktigt retard?!
Någon som har jobbat i Subway som kanske kan dela med sina första dagar hur det gick och hur det kanske slutade?
Kanske lite dum tråd men jag mår verkligen piss
Vill du höra min historia som nog får dig att känna dig lite bättre?
Jag tog lastbilskörkort under tiden jag pluggade, mest för skojs skull. Något år senare fick jag ett samtal av en tokig norrman som ville att jag skulle köra åt honom, helt ut av det blå! Jag hade ju körkort och insåg att dåvarande studier bara gick rätt åt helvete även om jag klarade dom, så jag tackade ja. Tankade bilen, packade tandborste och sovsäck och körde hemåt över gränsen (jag grät av glädje och utlöst hemlängtan när jag läste "NORGE" på skylten vid gränsen och de vita mittlinjerna på vägen blev gula, vuxen karl och tårarna rann av lättnad). Så långt var allt bra. Jag kom upp, fick möta åkaren själv som kikade på mig och frågade om jag var motiverad, jag svarade ja, och sekunden efter fick jag ett par nycklar i handen: "Bilen står utanför, här är adressen du kan plocka upp varorna på, detta fixar du!" Jag höll på att skita på mig de första veckorna! Jag var vettskrämd och stannade vid varje hål i vägen för att se om det inte var någon jag kört över.
Så slappna av: det löser sig!